audiofreaks
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
22 Oktober 2014, 17:20:56
Sponsored by
serveo
Teufel
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Audiofreaks, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen  |  Hifi Hardware  |  Analoge bronnen  |  Topic: Philips bandrecorders vragen. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] Print
Auteur Topic: Philips bandrecorders vragen.  (gelezen 9101 keer)
KT88
persoonlijke homepage
green members
Titan Member

The cat's meow

« Antwoord #90 Gepost op: 6 December 2007, 00:31:16 »

dat heb je ook met die magnepans,extreem licht,zijn maar gemaakt voor een paar jaar! Grin Grin
Grin Grin

25+ jaar and still going strong.  Grin

Heh! Mijn speakers zijn ouder dan Dik!

De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
http://kt88.mybrute.com
Join our clan http://mybrute.com/team/33720
theo technics
persoonlijke homepage
Global Moderator
Titan Member

« Antwoord #91 Gepost op: 6 December 2007, 00:32:44 »

Dat waren idd deckjes gemaakt met een life time voor een jaar of 7, maar ze klonken als een klok binnen die periode, bij normaal gebruik dan Wink Ik zou ze nooit gekocht hebben iig toen Cheesy Grin

Waren ze dan verhoudingsgewijs zo duur voor een lifetime van 7 jaar of gaan andere merken dan extreem langer mee dan 7 jaar? Een N-7300 kostte toen ongeveer 1.600,--
Voor datzelfde geld had je een GX-620. Die waren misschien voor 10 of 15 jaar gebouwd (??) maar zelfs nu na dik 25 jaar spelen ze nog als nieuw zonder afgebroken onderdelen, vergane rubberveertjes, versleten koppen,....
Ik denk ook niet dat Jan de consument toen wist dat die dingen voor zo een korte periode werden ontworpen. Ze waren gewoon extreem licht maar zeker niet extreem goedkoop dus ik denk dat weinig mensen konden vermoeden dat ze na een aantal jaar van binnen uit elkaar begonnen te vallen.
Ben overigens wel benieuwd wat nu op zo'n plastic deck de winstmarge is geweest. Je zou denken dat zo'n deck qua materiaal bijna niets kost. Misschien dat alleen de gietmal/spuitmal voor het chasis duur was?

Egaal hoe duur een audio apparaat is Frank, na 7 a 8 jaar zijn ze afgeschreven qua waarde.
Een dikke Jag of een BMW ook, je bent dan het goedkoopste uit met een Daf Grin Grin Wink

Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.
KT88
persoonlijke homepage
green members
Titan Member

The cat's meow

« Antwoord #92 Gepost op: 6 December 2007, 00:33:14 »

Een dikke Jag of een BMW ook, je bent dan het goedkoopste uit met een Daf Grin Grin Wink

Daar weet Miller alles van!  Wink

De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
http://kt88.mybrute.com
Join our clan http://mybrute.com/team/33720
theo technics
persoonlijke homepage
Global Moderator
Titan Member

« Antwoord #93 Gepost op: 6 December 2007, 00:33:42 »

dat heb je ook met die magnepans,extreem licht,zijn maar gemaakt voor een paar jaar! Grin Grin
Grin Grin

25+ jaar and still going strong.  Grin

Heh! Mijn speakers zijn ouder dan Dik!

Als Dik zo door gaat, wordt die nog niet eens zo oud. Grin Grin Grin

Qbird
persoonlijke homepage
Titan Member

The music goes on

WWW E-mail
« Antwoord #94 Gepost op: 6 December 2007, 00:34:54 »

Dat waren idd deckjes gemaakt met een life time voor een jaar of 7, maar ze klonken als een klok binnen die periode, bij normaal gebruik dan Wink Ik zou ze nooit gekocht hebben iig toen Cheesy Grin

Waren ze dan verhoudingsgewijs zo duur voor een lifetime van 7 jaar of gaan andere merken dan extreem langer mee dan 7 jaar? Een N-7300 kostte toen ongeveer 1.600,--
Voor datzelfde geld had je een GX-620. Die waren misschien voor 10 of 15 jaar gebouwd (??) maar zelfs nu na dik 25 jaar spelen ze nog als nieuw zonder afgebroken onderdelen, vergane rubberveertjes, versleten koppen,....
Ik denk ook niet dat Jan de consument toen wist dat die dingen voor zo een korte periode werden ontworpen. Ze waren gewoon extreem licht maar zeker niet extreem goedkoop dus ik denk dat weinig mensen konden vermoeden dat ze na een aantal jaar van binnen uit elkaar begonnen te vallen.
Ben overigens wel benieuwd wat nu op zo'n plastic deck de winstmarge is geweest. Je zou denken dat zo'n deck qua materiaal bijna niets kost. Misschien dat alleen de gietmal/spuitmal voor het chasis duur was?

Egaal hoe duur een audio apparaat is Frank, na 7 a 8 jaar zijn ze afgeschreven qua waarde.

Tot de verzamelaars driftig beginnen te bieden.

Ik wil best een jag van 8 jaar oud tegen boekwaarde aanschaffen maar denk dat het prijskaartje er toch anders zal uitzien. Tongue

Telefunken, Philips, Sony, Akai, Teac, ReVox en nog meer Philips.
flierefluiter
persoonlijke homepage
green members
Titan Member

Rinse the kraut!

ronpors98@msn.com
« Antwoord #95 Gepost op: 6 December 2007, 00:36:15 »

Tot de verzamelaars driftig beginnen te bieden.

Ik wil best een jag van 8 jaar oud tegen boekwaarde aanschaffen maar denk dat het prijskaartje er toch anders zal uitzien. Tongue
Grin Engelse wagens zijn net als Dik....ze zijn snel klaar en dat was het. Grin
theo technics
persoonlijke homepage
Global Moderator
Titan Member

« Antwoord #96 Gepost op: 6 December 2007, 00:36:27 »

Dan krijgt je wederom het verhaal, het is maar wat een gek ervoor geeft.

Qbird
persoonlijke homepage
Titan Member

The music goes on

WWW E-mail
« Antwoord #97 Gepost op: 6 December 2007, 00:37:42 »

Precies.

dreeke
persoonlijke homepage
Titan Member

« Antwoord #98 Gepost op: 6 December 2007, 01:03:48 »

De tapes die bij mijn eerste bandrecorder zaten (een Saba TG444 of iets in die richting)
- 2x Sony PR200 vrijwel nieuw 18cm
  Eentje met Deep Purple en Supertramp en eentje met U2 - Rattle & Hum (toen ook net nieuw)
- 2x Philips LP18 wit met rode stippen 18cm,
  eentje met Countdown Cafe en de andere met Tros nachtwacht Top 100 uit 1967. Dit waren de oude tussenmodellen waar nog een spoel met grote gaten en rood etiket in zat, en bruine tape.
- 1x Philips LP15 wit met rode stippen met Top 100 Allertijden uit eind jaren '70
- 1x Aristona LP18 met Beatles en hierop had mijn vader ook nog wat muziek gezet met de Revox B77
- 1 Europa Band DP Low Noise 18cm gekregen van mijn vader waar ik zelf al mijn 45t singles op had gezet

Deze tapes waren niet op de Saba opgenomen maar op een Philips N4504 dus sommige waren stereo maar de Saba kon alleen mono afspelen. Ik nam daarom meestal zelf nog iets op op het andere spoor. Wist ik veel toen ik een jaar of 6 was Grin

De Sony PR200 tapes heb ik nog en zijn nog goed maar zijn al 10.000x overnieuw opgenomen, 1 Philips LP18 met Nachtwacht heb ik nog en de Europa heb ik nog maar daar staat nu Beatles Top 30 op van Radio 10 Gold uit 1992.
De rest is/was verpulverd of niet meer normaal bruikbaar.

Bij de Akai GX-4400D in 1992 zat 2x Scotch 212, 2x Scotch 215, 1x BASF LP35, 1x Philips DP15, 1x Scotch 15cm.

Vlak daarna kreeg ik de 4000DS mkII van mijn opa met daarbij een stapel Europa Band en BASF LP35, allemaal kapot gedraaid en inmiddels weggegooid en nog een stapel goede BASF LP35 van mijn oom welke ik nog steeds heb met dezelfde opnames erop.

Pas daarna kwamen de nieuwe Maxell tapes.
« Laatste verandering: 6 December 2007, 01:06:14 door dreeke » Gelogd

Reel to reel decks:  Tandberg TD20A  -  Teac A-7300  -  Teac X-10R  -  Teac X-7  -  Revox A77  -  Dokorder 1120  -  Akai GX-266D  -  Technics RS-715US
Bandrecordertjes:  Aristona SA6147  -  Grundig TK-2200
Qbird
persoonlijke homepage
Titan Member

The music goes on

WWW E-mail
« Antwoord #99 Gepost op: 6 December 2007, 01:05:28 »

Dreeke heb jij vanavond lettervermecellisoep gegeten of zo. Of heb je dit op schijf staan. Shocked

dreeke
persoonlijke homepage
Titan Member

« Antwoord #100 Gepost op: 6 December 2007, 01:07:01 »

Dit weet ik allemaal uit m'n hoofd, ik sta er zelf van te kijken eigenlijk.  Shocked
Ik wist/weet van al m'n tapes bijna precies wat erop staat.

Reel to reel decks:  Tandberg TD20A  -  Teac A-7300  -  Teac X-10R  -  Teac X-7  -  Revox A77  -  Dokorder 1120  -  Akai GX-266D  -  Technics RS-715US
Bandrecordertjes:  Aristona SA6147  -  Grundig TK-2200
franko
persoonlijke homepage
Titan Member

« Antwoord #101 Gepost op: 6 December 2007, 01:07:07 »

Ach, hij is nog jong dus z'n (fotografisch) geheugen is nog optimaal  Grin

X-201D, GX-255BL, GX-266II, GX-280D, GX-285D, GX-286DB, GX-297D-SS, GX-365D, GX-370D, GX-620BL, GX-625BL, GX-635D, GX-747, GX-4000D-BL
A-4300SX, X-700R, TC-558, TC-640/A, TC-645, 10XD, 10X, 9041X, 9141X, 9241XD, N4520
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] Print 
Audiofreaks, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen  |  Hifi Hardware  |  Analoge bronnen  |  Topic: Philips bandrecorders vragen. « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte