audiofreaks
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
18 April 2014, 02:12:21
Sponsored by
serveo
Live Fidelity
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Audiofreaks, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen  |  Home Cinema Hardware  |  Home Cinema Algemeen  |  Topic: Help hoe installeer ik mijn Harman Kardon Cinefortune « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 Print
Auteur Topic: Help hoe installeer ik mijn Harman Kardon Cinefortune  (gelezen 3359 keer)
Bas N.
persoonlijke homepage
green members
Hero Member

watte!?

« Antwoord #15 Gepost op: 24 Maart 2009, 23:53:04 »

Regio Meppel... zal wel te ver weg zijn...

Nee hoor, zelfs hier in Drente zitten freaks  Wink Tongue Zie je mail.

I started out with nothin' and still got most of it left.
Janette
persoonlijke homepage
Newbie
*

« Antwoord #16 Gepost op: 24 Maart 2009, 23:57:19 »

Morgen maak ik foto's van de apparatuur en de kabels... Ik krijg ineens weer een beetje goede moed...

Thanks alvast, ik moet nu afsluiten want om 6 uur gaat de wekker... Die is van de Hema en heeft ook een radio, makkelijk dingetje, waarom moet ik ook altijd groter en mooier...
Koen K
persoonlijke homepage
*green members*
Titan Member

« Antwoord #17 Gepost op: 24 Maart 2009, 23:58:23 »

Het zwarte kabeltje met 'twee idem eindjes' eraan ( laugh ) is, als het ronde stekkertjes zijn, voor de subwoofer.

Als ze vierkant zijn zou het een digitale kabel kunnen zijn om het geluid van je DVD-speler naar de receiver te krijgen zodat je de HDMI-kabel direct tussen DVD en TV aan te sluiten. De aansluitingen hiervoor kunnen afgesloten zijn met grijze klepjes die je zo naar binnen duwt door de stekker er tegenaan te duwen óf met zwarte 'dopjes' met een handvatje eraan waaraan je ze eruit kunt trekken. Er staat vaak een tekst als 'digital optical', 'optical of 'Toslink' bij.

Slaap lekker in elk geval en je zult al snel ontdekken dat, als je eenmaal door het begin heen bent, zo'n set een geweldige aanwinst is!
Janette
persoonlijke homepage
Newbie
*

« Antwoord #18 Gepost op: 25 Maart 2009, 00:05:55 »

Jaaaaaaa die ronde dat klopt, maar in de receiver zit geen gaatje zonder kleur, dus waar moet die dan in en waar in op de subwoofer?

Jaa ook die verkantjes die je inkunt drukken zitten er maar daar heb ik geen kabeltje voor...

Nu eerst maar even slapen, morgen met frisse moed verder met dan aan jullie
Koen K
persoonlijke homepage
*green members*
Titan Member

« Antwoord #19 Gepost op: 25 Maart 2009, 00:08:46 »

Op de subwoofer op de "low level input", "line in" of iets dergelijks. Als er zowel een rode als een witte aansluiting zijn moet je de aansluiting nemen waarbij 'mono' aangegeven staat.

Op de receiver in het contactje bij "LFE", "SUB" of "SUBWOOFER".
Janette
persoonlijke homepage
Newbie
*

« Antwoord #20 Gepost op: 25 Maart 2009, 20:40:28 »

Hallo,

Ik hoop dat er vanavond ook nog iemand is die even naar de foto's wil kijken en kan zeggen hoe we de stekkers moeten plaatsen.

Ik kan de foto's hier niet plaatsen, maar misschien kan ik ze iemand mailen?

gr
Janette
Koen K
persoonlijke homepage
*green members*
Titan Member

« Antwoord #21 Gepost op: 25 Maart 2009, 21:52:09 »

Zie je persoonlijke berichten Wink
Koen K
persoonlijke homepage
*green members*
Titan Member

« Antwoord #22 Gepost op: 25 Maart 2009, 22:27:55 »

Bij deze de foto's:

Janette
persoonlijke homepage
Newbie
*

« Antwoord #23 Gepost op: 25 Maart 2009, 22:30:49 »

We hebben het ding in zoverre aan de praat dat de dvd speler het doet op de tv (we hebben nog niet de kabelverbinding gelegd voor de receiver om radio te kunnen ontvangen). Echter het geluid gaat via de tv en niet via de boxen. Subwoofer staat wel aan, boxen zijn aangesloten, maar je moet afstanden en decibellen invullen, daar hebben we maar even iets fictiefs voor genomen.

De HDMI kabel zit in de tv en moet aan de andere kant in de DVD speler, verder zijn er geen aansluitingen
Een paars tulpstekkertje is van de receiver verbonden aan de subwoofer en alle boxen zijn gekoppeld aan de receiver...
Bas N.
persoonlijke homepage
green members
Hero Member

watte!?

« Antwoord #24 Gepost op: 25 Maart 2009, 22:38:55 »

Mooi toch! nog alleen de audio van de dvd speler aan de versterker knopen en je bent er, op een paar instellingen na dan.  Wink
Waarschijnlijk kan je de audio het beste en gemakkelijkst in je versterker krijgen door de COAX kabel te pakken (diegene op te foto met de paarse stekkertjes), en die aan de ene kant op de dvd speler aan te sluiten op het linker oranje busje waar coaxial bij staat.
De andere kant sluit je aan op de receiver op het gele busje in de bovenste rij, waar DVD onder staat.

Hoe je de receiver vervolgens afstelt heb ik geen idee, dat verschilt weer per apparaat, maar daar hebben we geloof ik wel een paar experts in.
« Laatste verandering: 25 Maart 2009, 22:41:24 door Bas N. » Gelogd

Koen K
persoonlijke homepage
*green members*
Titan Member

« Antwoord #25 Gepost op: 25 Maart 2009, 22:42:06 »

Ik denk dat er ook een oranje kabeltje bij moet hebben gezeten. Net zo eentje als de paarse, maar dan met oranje stekkertjes. Die paarse zit als ik het goed begrijp nu waar hij hoort, namelijk naar de sub Wink
Parker700
persoonlijke homepage
*green members*
Titan Member

« Antwoord #26 Gepost op: 25 Maart 2009, 22:43:47 »

Ik denk dat er ook een oranje kabeltje bij moet hebben gezeten. Net zo eentje als de paarse, maar dan met oranje stekkertjes. Die paarse zit als ik het goed begrijp nu waar hij hoort, namelijk naar de sub Wink

oeps, te snel, Koen heeft gelijk. angel

Muziek, daar kikker je van op!
Koen K
persoonlijke homepage
*green members*
Titan Member

« Antwoord #27 Gepost op: 25 Maart 2009, 22:44:50 »

Als die nog over is kan dat inderdaad. Als die nu voor de sub gebruikt is wordt dat moeilijk Wink
Bas N.
persoonlijke homepage
green members
Hero Member

watte!?

« Antwoord #28 Gepost op: 25 Maart 2009, 22:56:25 »

Ik was Iets te snel inderdaad  Embarrassed laugh, als die al in de sub zit moet je ergens een andere coax vandaan halen, of analoog, maar dan kom je nog kabeltjes tekort zo te zien.
« Laatste verandering: 25 Maart 2009, 22:58:57 door Bas N. » Gelogd

Janette
persoonlijke homepage
Newbie
*

« Antwoord #29 Gepost op: 25 Maart 2009, 23:12:42 »

Ja die heb ik al in gebruik, dan moet ik dus nog een kabel kopen? En hoe heet zo'n kabel dan?
Pagina's: 1 [2] 3 Print 
Audiofreaks, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen  |  Home Cinema Hardware  |  Home Cinema Algemeen  |  Topic: Help hoe installeer ik mijn Harman Kardon Cinefortune « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte