audiofreaks
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
11 september 2010, 00:43:18
Sponsored by
serveo
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Audiofreaks, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen  |  Hifi Hardware  |  Bekabeling en stroom  |  Topic: geen aarde in stopcontact. Wat nu? « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9 Print
Auteur Topic: geen aarde in stopcontact. Wat nu?  (gelezen 5562 keer)
richard
persoonlijke homepage
Hero Member

« Antwoord #60 Gepost op: 8 februari 2010, 23:43:34 »

Maar kan wel zijn dat je toestellen ermee molt. 'Kan' zijn dus Wink

maar ik vind het ook geen normale gedachte om de aarde uit (bv) het plafond te halen.

Want? Dat is juist één van de weinige juiste manieren om je wandcontactdozen achteraf van randaarde te voorzien.
Mensen die dat niet weten zouden er ook beter met hun vingers vanaf blijven en er een deskundige installateur bijhalen. Kost misschien een paar centen maar je weet zeker dat je niet dood neervalt als je een interlink in je versterker wil pluggen.

De tekst in het hierboven geschreven stukje is een persoonlijke mening en kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl of feitenkennis. Hiervoor biedt richard bij voorbaat zijn excuses aan.
eip
persoonlijke homepage
Sr. Member

« Antwoord #61 Gepost op: 28 februari 2010, 17:27:27 »

Bij een groot deel Hifi-apparatuur is de randaarde intern niet aangesloten.

Dus er zit wel een geaard netsnoer aan maardie heeft helemaal geen functie. Lekker is dat, je wordt dus eigenlijk voor de gek gehouden. Kun je ook merken noemen die dit toepassen. Shocked

Gr  Eip.

Onkyo R-811Rds nad c-720bee
 Marantz cd5001
Elac bs 203.2
eip
persoonlijke homepage
Sr. Member

« Antwoord #62 Gepost op: 28 februari 2010, 17:39:02 »

Uit 1e hand heb ik gehoord dat er bepaalde toestellen zijn daardoor gewoon echt kapot gaan Wink . Ik noem geen types en namen maar het was wel zo Smiley

Waarom niet, misschien heb ik wel zo,n apperaat in huis staan of ben er van plan een te kopen dan is het toch wel handig om te weten of je safe zit. Shocked

Gr  Eip.

Onkyo R-811Rds nad c-720bee
 Marantz cd5001
Elac bs 203.2
Taz
persoonlijke homepage
Newbie
*

« Antwoord #63 Gepost op: 1 maart 2010, 19:36:19 »

wij hebben zo'n oude huis uit 1890 en hier zit nog totaal geen randaarde en we hebben nog stoffendraden

Die stoffen draden zou ik ook maar vervangen.. Levensgevaarlijk! Ik werk zelf bij een netbeheerder in gas en elektra, en heb zelf ondervonden dat katoenen bedrading veelal in zijn geheel is verpulverd zodra je aan die bedrading komt.

Akai: GX-221D, GX-225D, GX-630DB, GX-650D, GX-R60, GX-75 MKII, GX-9
JVC: XL-F216, S.E.A. 60
Marantz: Model 104, Model 1090, Model 5220
Kef Cadenza
Thorens TD-165
Niemand
persoonlijke homepage
green members
Titan Member

« Antwoord #64 Gepost op: 1 maart 2010, 20:18:33 »

@ James 85
jeeetje man dat is vragen om brand echt letterlijk levens gevaarlijk

ik hoor muziek
KT/Rotelvoorversterker ,KTkwats405 , KTSony cd 227esd,Yamaha T1020 tuner
Tannoy ArdensmkII
met gehakt, Thorens Td125 MKII +sme3009II +denon 103R
, gemodde td 160+VDH mm1 ,WalThorens 150 mkII+Denon dl160.En een  Sony 808es cassette
james85
persoonlijke homepage
Hero Member

that's me

jam43ole@yahoo.com
« Antwoord #65 Gepost op: 1 maart 2010, 22:03:17 »

@ James 85

ja dat weet ik maar het kost een hoop geld om alles opnieuw te laten bedraden

Kenwood KA-5020 versterker / Kenwood DP-5020 cd speler / Kenwood KT-5020L tuner / Kenwood GE-5020 EQ / Kenwood KX-5080S cas. deck / Akai AP-103C platen speler/ JBL LX-1000 luidsprekers.
A. Buis
persoonlijke homepage
Hero Member

« Antwoord #66 Gepost op: 1 maart 2010, 22:41:30 »

@ James 85

Een vriend van me heeft een jaren 30 huis gekocht en heeft dat volledig gestript en vervangt alle leidingen, e w g.
Ik heb toen gezien hoe bedrading met stoffe isolatie in ijzeren pijpjes eruit ziet na 50+ jaar....
Bij het slopen van het plafond waren hier en daar wat brandplekken te zien, veroorzaakt door de brakke bedrading.

Nou raak ik niet in paniek als ik geen randaarde heb, maar als ik zou weten dat mijn stroom door zulke gare zooi loopt, zou ik me toch wel zorgen maken.  Shocked Shocked Shocked

|         |        |       |      |     |    |   |    |     |      |       |        |         |
Cyrus
persoonlijke homepage
Titan Member

make•believe

WWW E-mail
« Antwoord #67 Gepost op: 1 maart 2010, 22:52:55 »

@ James 85

Verstandig hoor om daar niet in te investeren. Een mensenleven is immers minder waard.... Roll Eyes

Groet,
Edwin

Algemene aanvaarding van een idee is geen bewijs voor de waarheid ervan.
theo technics
persoonlijke homepage
Global Moderator
Titan Member

« Antwoord #68 Gepost op: 1 maart 2010, 23:01:02 »

Stoffen bedrading in ijzeren pijp, want dat was vroeger.
Als ze erachter komen halen ze de meter ertussen uit. Sad

Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.
Taz
persoonlijke homepage
Newbie
*

« Antwoord #69 Gepost op: 1 maart 2010, 23:12:37 »

Ik heb ooit een elektrameter verwisseld, waar katoenen bedrading in zat.. Ik zat er amper aan, en alles lag bloot.. niks geen isolatie meer omheen. 't Was van de hoofdzekeringkast tot aan de groepenkast toe katoenen bedrading. Het hele zaakje eruit gehaald en alles voorzien van nieuwe bedrading.. 't Zag er meteen een stuk beter uit. Het klopt trouwens wel wat Theo zegt.. Voor de veiligheid wordt de stroom afgeschakeld, voordat de hele meterkast of nog erger de hele woning uitbrand, door slechte bedrading. Ik heb zelf al een verscheidene keren een uitgebrande meterkast gezien, door veelal slechte installaties en daar wordt je als particulier zijnde niet vrolijk van,  met als gevolg een hoop schade. Beter wat meer investeren in een veilige elektrische installatie dan juist niet investeren en de katoenen bedrading laten zitten, zodat er vroeg of laat ongelukken gebeuren...

Akai: GX-221D, GX-225D, GX-630DB, GX-650D, GX-R60, GX-75 MKII, GX-9
JVC: XL-F216, S.E.A. 60
Marantz: Model 104, Model 1090, Model 5220
Kef Cadenza
Thorens TD-165
mormel
persoonlijke homepage
Hero Member

Levens gefreaker

« Antwoord #70 Gepost op: 10 maart 2010, 05:05:43 »

kortom, ff wachten met die exotische speakers aan te schaffen (of juist die krengen verkopen) en te investeren in de basis zodat je rustig en veilig kan gaan slapen. (ik weet het, geen toevoeging, maar het is de moeite waard om het ff kracht bij te zetten lijkt me...)
richard
persoonlijke homepage
Hero Member

« Antwoord #71 Gepost op: 10 maart 2010, 18:53:17 »

Bij een groot deel Hifi-apparatuur is de randaarde intern niet aangesloten.
Dus er zit wel een geaard netsnoer aan maardie heeft helemaal geen functie. Lekker is dat, je wordt dus eigenlijk voor de gek gehouden. Kun je ook merken noemen die dit toepassen. Shocked
Als er een CE-keur op zit mag je verwachten dat het apparaat wat veiligheid betreft aan de Europese normen voldoet.

Een groter risico heb je met lieden die ongehinderd door enige kennis zelf aan apparatuur en installaties gaan knutselen met als doel de geluidskwaliteit van de installatie te "verbeteren". Bijvoorbeeld het doorverbinden van een aarde terwijl dat in het ontwerp niet is meegenomen.

De tekst in het hierboven geschreven stukje is een persoonlijke mening en kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl of feitenkennis. Hiervoor biedt richard bij voorbaat zijn excuses aan.
vinylroderik
persoonlijke homepage
Hero Member

« Antwoord #72 Gepost op: 10 maart 2010, 23:27:08 »

Het gebrek aan rand aarde is hier niet zo'n probleem. De meeste bedrading hier is trouwens ook zeker 40 a 50 jaar oud. Wel is er een aardlekschakelaar in de stoppenkast. Ik verbaas me trouwens wel over de duurzaamheid van de stoppenkast. Dat ding heeft veel doorstaan en nog staat hij gezellig te pruttelen. Denk wel dat het geen katoendraden meer zijn. Zo in de jaren 60.. (laten we het hopen)

In jouw geval zal ik er toch wat aan proberen te doen. Neem gewoon een middagje de tijd en ga der eens lekker voor zitten een beetje knutselen heeft niemand ooit kwaad gedaan
Niemand
persoonlijke homepage
green members
Titan Member

« Antwoord #73 Gepost op: 11 maart 2010, 12:04:53 »

ook de eerste isolatie van plastic wordt vaak hard en is daarmee ook erg gevaarlijk .
Maar de imbeciel die rustig met die oudere stoffen isolatie blijft doordraaien is echt het doodschoppen niet waard die moeten ze opsluiten en daar neem ik geen woord van terug .
Het is te idioot om los te lopen en levensgevaarlijk  ook voor aangrenzende bewoners .
Ik zou als ik dat wist direkt  de brandweer bellen met deze mededeling dat de boel niet deugt .
Ik heb het zelf bijna meegemaakt zo met de onderbuurman  Angry

ik hoor muziek
KT/Rotelvoorversterker ,KTkwats405 , KTSony cd 227esd,Yamaha T1020 tuner
Tannoy ArdensmkII
met gehakt, Thorens Td125 MKII +sme3009II +denon 103R
, gemodde td 160+VDH mm1 ,WalThorens 150 mkII+Denon dl160.En een  Sony 808es cassette
vinylroderik
persoonlijke homepage
Hero Member

« Antwoord #74 Gepost op: 11 maart 2010, 15:28:42 »

Ik heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt alleen ik krijg toch te indruk dat veel branden worden veroorzaakt door kortsluiting
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9 Print 
Audiofreaks, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen  |  Hifi Hardware  |  Bekabeling en stroom  |  Topic: geen aarde in stopcontact. Wat nu? « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte