audiofreaks
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
11 september 2010, 00:07:14
Sponsored by
serveo
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Audiofreaks, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen  |  Hifi Hardware  |  Luidsprekers en subwoofers  |  Topic: Tannoy Arden in wandkast integreren? « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Print
Auteur Topic: Tannoy Arden in wandkast integreren?  (gelezen 592 keer)
BunnY
persoonlijke homepage
Titan Member

DON'T PANIC!!

« Antwoord #15 Gepost op: 9 maart 2010, 20:25:00 »

Ik kan op de foto moeilijk zien hoe ver ze naar voren steken, maar dat idee dus.

Maak een wandvullend boekenrek, en zorg dat er op 2 plaatsen enkele legplanken uit zijn, zodat er 2 vrije ruimtes ontstaan waarin ik -vloerstaand- de Ardens kan plaatsen. Dat idee. En de kast is dan dus zo diep dat de Ardens er nét (zeg maar 1 cm) voor uitsteken. Dat lijtk dus wel anders te zijn dan op jouw foto, waar ze verder lijken uit te steken.

Hoe klinkt dat bij die set van de foto?

Toevallig klinkt dat daar heel lekker Cheesy . Plaatsing is goed (ook al staat er tussen de speakers nog een vooruitstekende blok (waar de TV in staat), laag is zeker niet overdreven. Is gewoon een mooie set, en ze klinken niet slechter dan wanneer ze vrij staan Smiley

En ze steken een goede 5cm voor de wand. Zal dit weekend proberen nog een foto te maken die meerzeggend is

We'll see about that !!

Professionele advocaat van de duivel Cool
Hottentot
persoonlijke homepage
Jr. Member
**

« Antwoord #16 Gepost op: 10 maart 2010, 09:20:14 »

Drivers uit de Ardens en rechtstreeks in grote muurkasten bouwen.
Infinite baffle principe,dit moet zoals eerder in dit draadje al is aangehaald onwaarschijnlijk goed klinken.
Nicolas
persoonlijke homepage
Titan Member

Last night a DC saved my life with a song

« Antwoord #17 Gepost op: 10 maart 2010, 10:01:26 »

Zit je dan niet nog steeds met dezelfde problemen ivm laag en stereobeeld? Als je het een beetje mooi wil houden is indraaien bij zo'n inbouw ook geen optie (van die schuine stukken vind ik lelijk). Het is in het verleden al gedaan met Arden units met goede resultaten. Het gaat dan over gemetste stukken. Maar als die de tweeter op oorhoogte moeten brengen, gaat dat ook niet mooi zijn. Smiley

En zou ik dan de huidige filters kunnen behouden?

The more ambitious home installation
It's pronounced "Porsche"
Pagina's: 1 [2] Print 
Audiofreaks, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen  |  Hifi Hardware  |  Luidsprekers en subwoofers  |  Topic: Tannoy Arden in wandkast integreren? « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte