audiofreaks
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
19 Juni 2013, 00:46:05
Sponsored by
serveo
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Audiofreaks, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen  |  Hifi Hardware  |  Modificatie en zelfbouw luidsprekers  |  Topic: Nieuw zelfbouwproject - DBm (Dicke Bertha monitor) « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 41 Print
Auteur Topic: Nieuw zelfbouwproject - DBm (Dicke Bertha monitor)  (gelezen 19334 keer)
Koen K
persoonlijke homepage
*green members*
Titan Member

« Antwoord #540 Gepost op: 26 Juni 2012, 22:42:19 »

Prima hoor... Kom maar met dat lijstje  Wink

What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence. — Christopher Hitchens
morca
persoonlijke homepage
Newbie
*

I love my JL audio DIY sub,s

« Antwoord #541 Gepost op: 26 Juni 2012, 23:43:49 »

Hey Koen mooie speakers geworden .
Druk  met glaswol bezig zie ik.
Ik moet binnenkort ook naar de markt kaasdoek halen,ik ga ook aan de panelen.
Nou de juiste steenwol nog zoeken.
Koen K
persoonlijke homepage
*green members*
Titan Member

« Antwoord #542 Gepost op: 27 Juni 2012, 00:20:06 »

Dank je  Smiley

Ik heb gewoon standaard glaswol van de bouwmarkt gehaald (Isover meen ik). Of er grote verschillen tussen zijn weet ik eigenlijk niet.

What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence. — Christopher Hitchens
Helmuth
persoonlijke homepage
Hero Member

( ( ((KUGELWELLE)) ) )

« Antwoord #543 Gepost op: 27 Juni 2012, 08:02:08 »

Je kan mooi de floorbounce terug zien in de metingen, het gebied rond 200Hz je ziet gaten van -15dB. Dus een glaswol mat op de grond leggen hoogpolig tapijt.

Dat gepiek bij 1Khz kan niet aangenaam klinken
« Laatste verandering: 27 Juni 2012, 08:06:08 door Helmuth » Gelogd

Met vriendelijke groet, Helmuth                Goed geluid is héééél belangrijk.
PSE KT66, UCD180, Wega VFET, Thorens TD124,Sony DVP 930ov QS, Technics SL1700, Philips Bi-Ampli,Greatz PROFI 306
Koen K
persoonlijke homepage
*green members*
Titan Member

« Antwoord #544 Gepost op: 27 Juni 2012, 13:40:35 »

Die meting klopt niet:

[...]
Ik heb verder nog een meetsessie gedaan samen met Martijn, omdat ik mijn metingen niet helemaal vertrouwde. Het bleek dat de (geleende) microfoon en geluidskaart om de een of andere reden niet lekker samenwerken (of de microfoon is kapot). Met een Behringer ECM8000 gaat het wel goed, dus daarvan schaf ik er ook eentje aan.
[...]

In feite ziet het midhoog er op 30 graden, zo ongeveer een meter voor de speaker zo uit (gate 4 ms):

Metingen op de luisterplek hebben we niet meer gedaan, maar dat komt wel weer wanneer het actieve filter goed ingesteld is.

kwabbernoot
persoonlijke homepage
Sr. Member

Glas en toeterts

« Antwoord #545 Gepost op: 27 Juni 2012, 14:36:09 »

Ik heb niet het hele topic gevolgd Koen maar vanaf welke frequentie begint dat hoorntje te spelen?

Groeten...

PS: Mooi wark.
Koen K
persoonlijke homepage
*green members*
Titan Member

« Antwoord #546 Gepost op: 27 Juni 2012, 15:06:40 »

Het overnamepunt ligt rond de 1700~1800 Hz. Dat leverde de in onze ogen beste combinatie van afstraalgedrag, belastbaarheid en lineariteit op.

Rood
persoonlijke homepage
Titan Member

« Antwoord #547 Gepost op: 27 Juni 2012, 15:14:02 »

Prima hoor... Kom maar met dat lijstje  Wink

Email verzonden  Grin
Koen K
persoonlijke homepage
*green members*
Titan Member

« Antwoord #548 Gepost op: 27 Juni 2012, 18:47:49 »

Uurtje vrij = snel even klussen  Smiley  Goede manier om de tentamen- en deadlinestress even te vergeten  Tongue

Ik heb besloten om voor berken multiplex te gaan op de zijkanten. Mooi spul en mocht het niet bevallen dan kan het altijd nog bekleed of overgeverfd worden. Zojuist heb ik even een vlotte mockup gemaakt van hoe het eruit moet gaan zien. De tweeter ga ik nog kaalschuren en zwart spuiten, want dat combineert zo natuurlijk niet lekker. Jammer van het hout, maar ja.

Hoe ik de plaat die over de subwoofer (en de schroeven daarvan) vast ga zetten zodat 'ie later nog los kan moet ik nog even bedenken  Smiley  Iemand een goed idee?

groovy
persoonlijke homepage
green members
Titan Member

The old fashion way.

« Antwoord #549 Gepost op: 27 Juni 2012, 18:50:46 »

Ik vind ze mooi.

Luxman L507s.  Emt 930-tsd-15. Emt 900 .Garrard 301-Sme 3012 Ortofon Spu gte. Thorens 124 mk1-3012sme Stax ecp-y  Denon dcd 2700.
Scepter St Joris. 
Passieve volumeregelaar,made by Jerry.
Koen K
persoonlijke homepage
*green members*
Titan Member

« Antwoord #550 Gepost op: 27 Juni 2012, 18:51:01 »

Dank  Cheesy

kwabbernoot
persoonlijke homepage
Sr. Member

Glas en toeterts

« Antwoord #551 Gepost op: 27 Juni 2012, 19:45:23 »

Ik vind ze ook mooi en zou dat hoorntje lekker zo laten. Tenminste, op de foto vind ik het niet verkeerd.

Is 1700 - 1800 Hz niet een beetje hoog? Ik meen dat die van Martijn veel lager doorlopen en daar vond ik het eigenlijk al een beetje te hoog. Ik snap dat je zo'n hoorntje niet door kunt laten lopen tot 200 Hz maar wellicht had je voor de mid-unit ook een hoorn kunnen gebruiken?
Van de andere kant heb ik ze natuurlijk niet gehoord en wellicht gaat mijn verhaal wel helemaal niet op in jouw situatie. Als je ze klaar hebt kom ik ze graag eens beluisteren. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

Groeten...
Tom!
persoonlijke homepage
Titan Member

Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.

« Antwoord #552 Gepost op: 27 Juni 2012, 19:49:13 »

Ziet er goed uit!

Paneel bevestigen zodat het los kan: zelfklevend klittenband of magneetband?

He who dies with the most toys is nonetheless dead
Koen K
persoonlijke homepage
*green members*
Titan Member

« Antwoord #553 Gepost op: 27 Juni 2012, 20:14:00 »

@ Kwabbernoot:  De hoorn zorgt ervoor dat de tweeter nogal afvalt onder de 2 kHz (zie de grafiek hieronder). Dat beïnvloedt uiteraard ook de filterhelling. Door het overnamepunt hier te leggen met een 24dB-filter voor de midwoofer en een 12dB-filter voor de tweeter komen de steilheden mooi overeen waardoor de fase mooi gelijk loopt in het overnamegebied.

@ Tom:  Dank je  Smiley  Magneetband is wel een goed idee denk ik! Is dat bij de bouwmarkt te krijgen?

chansig
persoonlijke homepage
green members
Titan Member

« Antwoord #554 Gepost op: 27 Juni 2012, 20:20:06 »

Ik zou de hoorn ook zo laten...kans dat het niet mooi wordt als je het gaat schuren/verven is namelijk altijd aanwezig.

De rode voorkant vind ik ook erg mooi.

Gr Hans

http://rateyourmusic.com/collection/Chansig/visual/ en leuke spulletjes om dit af te spelen...
Pagina's: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 41 Print 
Audiofreaks, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen  |  Hifi Hardware  |  Modificatie en zelfbouw luidsprekers  |  Topic: Nieuw zelfbouwproject - DBm (Dicke Bertha monitor) « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte