audiofreaks
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
24 Mei 2013, 15:09:36
Sponsored by
serveo
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Audiofreaks, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen  |  Hifi Hardware  |  Draaitafels  |  Topic: Nieuw element Nagaoka MP-300 « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 Print
Auteur Topic: Nieuw element Nagaoka MP-300  (gelezen 2139 keer)
Rubble
persoonlijke homepage
Titan Member

« Antwoord #45 Gepost op: 20 Juli 2012, 19:07:16 »

Het is een mooi plaatje Grin
Veel plezier ermee.
Zeker, thanks. Ik had niet gedacht nog zo'n stap voorwaarts te kunnen nemen, alleen met een element.

Maar goed, na de eerste euforie heb ik morgen een meer afgewogen oordeel waarschijnlijk.  Wink

“Snow iglo's kick ass!”
Eric Cartman
bearwil
persoonlijke homepage
Titan Member

LUXMAN since 1975

« Antwoord #46 Gepost op: 20 Juli 2012, 19:10:26 »

Citaat
De cantilever van het ding is zo onwijs dun dat het gewoon eng is. Best spannend monteren ook, ik had het best warm. 

Je kunt voor het monteren de naald er toch gewoon uithalen? Is een stuk safer en bespaart je een boel angstzweet. Maar het is een zeer mooi elementje, veel plezier ermee. Cheesy

Versterkers: Luxman 5L15, SQ 700X, R 800S receiver, McIntosh MC-250
DT's: CEC BD-2000, BD-6000, BD-7000 Disco 4000, BA-300, Eurofunk EF-77
CD/DVD: Luxman D-322, D-355, Philips DVD 763SA
Tuners: Luxman 5T10, WL-550, T-100
Philips DCC 730
Speakers: Altec Lansing Model One, 305 en 201
Rubble
persoonlijke homepage
Titan Member

« Antwoord #47 Gepost op: 20 Juli 2012, 19:15:13 »

Citaat
De cantilever van het ding is zo onwijs dun dat het gewoon eng is. Best spannend monteren ook, ik had het best warm. 

Je kunt voor het monteren de naald er toch gewoon uithalen? Is een stuk safer en bespaart je een boel angstzweet. Maar het is een zeer mooi elementje, veel plezier ermee. Cheesy
Jazeker dat kan, maar dan moest ik de 2 mini schroefjes los draaien en daar had ik nog minder zin in.  Cheesy 

Er zit wel een plastiek beschermkapje bij maar toch, de naalddruk meten met een weegschaaltje en de headshell erin schroeven, het blijft eng. Zeker als je al eens een element van een paar honderd euro om zeep hebt geholpen.

“Snow iglo's kick ass!”
Eric Cartman
theo technics
persoonlijke homepage
Global Moderator
Titan Member

« Antwoord #48 Gepost op: 20 Juli 2012, 19:31:16 »

Mooi, veel plezier ermee Rubble. Wink

Enne laat hem heel. Grin

Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.
Rubble
persoonlijke homepage
Titan Member

« Antwoord #49 Gepost op: 20 Juli 2012, 19:53:03 »

Enne laat hem heel. Grin
Hij zit er in, is afgesteld, ik kom nerregens meer aan.  Grin

Thanx!

“Snow iglo's kick ass!”
Eric Cartman
Niemand
persoonlijke homepage
green members
Titan Member

geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker

« Antwoord #50 Gepost op: 20 Juli 2012, 22:00:26 »

Enne laat hem heel. Grin

Thanx!
uitgelijnd ook?
geniet er van  Wink

KT88VV+phonopre,100ohm,1kohm,47kohm,2aux,2uit
KT88Sony227ESD
Frankenstein dt 12incharm+supex m100 mkIII
12inch arm+denon-dl103r
Sme3+SoundsmithBoheme
lenco l70+ JVC-Z1s
At2400TJ
Sphinx M11
Tannoy Ardens-mk2
Sony808es deck
Tv/film:SonySDP-EP90ES
Marantz-Dr700
Arcam-dac
Jerry/GrooVU D1200
Rubble
persoonlijke homepage
Titan Member

« Antwoord #51 Gepost op: 20 Juli 2012, 22:04:09 »

Enne laat hem heel. Grin

Thanx!
uitgelijnd ook?

Nee joh, ik eet gewoon door.  Grin Wink

Thanks!

“Snow iglo's kick ass!”
Eric Cartman
javelin
persoonlijke homepage
Full Member

« Antwoord #52 Gepost op: 20 Juli 2012, 23:18:40 »

dat ziet er erg mooi uit! Veel plezier er mee. Altijd leuk om te zien welke stap je nog kan maken met een duurder element. Ik zou best wel eens benieuwd zijn hoe een Lyra Delos in mijn Thorens klinkt, maar dat doe ik maar lekker niet, die kan ik toch niet betalen (en m'n Goldring is ook niet mis)
Rubble
persoonlijke homepage
Titan Member

« Antwoord #53 Gepost op: 21 Juli 2012, 08:54:57 »

dat ziet er erg mooi uit! Veel plezier er mee. Altijd leuk om te zien welke stap je nog kan maken met een duurder element. Ik zou best wel eens benieuwd zijn hoe een Lyra Delos in mijn Thorens klinkt, maar dat doe ik maar lekker niet, die kan ik toch niet betalen (en m'n Goldring is ook niet mis)
Dank je. Dit is nu ook wel de max van wat ik aan een element uit wil geven hoor. Meer wordt me echt te gek. Misschien denk ik daar over een paar jaar anders over maar voorlopig is dit mijn walhalla.

Het vervelende is alleen dat ik bij ieder nieuw element denk, wat kan er nou nog mooier? En dan blijkt het toch weer mooier te kunnen.  laugh

“Snow iglo's kick ass!”
Eric Cartman
bearwil
persoonlijke homepage
Titan Member

LUXMAN since 1975

« Antwoord #54 Gepost op: 21 Juli 2012, 09:05:24 »

Het vervelende is alleen dat, als je eenmaal op dit prijsniveau zit, een klein stapje beter een enorme aanslag op je portemonnee betekent.

Versterkers: Luxman 5L15, SQ 700X, R 800S receiver, McIntosh MC-250
DT's: CEC BD-2000, BD-6000, BD-7000 Disco 4000, BA-300, Eurofunk EF-77
CD/DVD: Luxman D-322, D-355, Philips DVD 763SA
Tuners: Luxman 5T10, WL-550, T-100
Philips DCC 730
Speakers: Altec Lansing Model One, 305 en 201
Rubble
persoonlijke homepage
Titan Member

« Antwoord #55 Gepost op: 21 Juli 2012, 09:28:47 »

Het vervelende is alleen dat, als je eenmaal op dit prijsniveau zit, een klein stapje beter een enorme aanslag op je portemonnee betekent.
Klopt, vandaar dat dit ook een beetje de grens is voor mij. Een optie is nog om hierna naar een MP500 naald te gaan. De body's zijn hetzelfde.

“Snow iglo's kick ass!”
Eric Cartman
minplus
persoonlijke homepage
green members
Hero Member

relax, don't do it

« Antwoord #56 Gepost op: 21 Juli 2012, 09:38:34 »

Mooi element. Veel plezier ermee!

If nothing goes right, go left
a.b.d.o.n.
persoonlijke homepage
Titan Member

Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij

« Antwoord #57 Gepost op: 21 Juli 2012, 11:00:50 »

Dank je. Dit is nu ook wel de max van wat ik aan een element uit wil geven hoor. Meer wordt me echt te gek. Misschien denk ik daar over een paar jaar maanden anders over maar voorlopig is dit mijn walhalla.

Het vervelende is alleen dat ik bij ieder nieuw element denk, wat kan er nou nog mooier? En dan blijkt het toch weer mooier te kunnen.  laugh

dat gaat altijd sneller dan je denkt

Als je alles mooi vindt, heb je geen smaak.
Rubble
persoonlijke homepage
Titan Member

« Antwoord #58 Gepost op: 21 Juli 2012, 11:05:30 »

Dank je. Dit is nu ook wel de max van wat ik aan een element uit wil geven hoor. Meer wordt me echt te gek. Misschien denk ik daar over een paar jaar maanden anders over maar voorlopig is dit mijn walhalla.

dat gaat altijd sneller dan je denkt

Ook dat is waar.  Wink

@ Minplus, dank!

“Snow iglo's kick ass!”
Eric Cartman
morph
persoonlijke homepage
*green members*
Titan Member

« Antwoord #59 Gepost op: 21 Juli 2012, 11:06:07 »

Dit is nu ook wel de max van wat ik aan een element uit wil geven hoor. Meer wordt me echt te gek. Misschien denk ik daar over een paar jaar anders over maar voorlopig is dit mijn walhalla.

Nadat ik jaren geleden onverwachts bij een hi-fi zaak een goedkoop (flink afgeprijsd) MP-50 element met headshell kocht heb ik niet meer veranderd.
Nadeel was dat destijds de naalden daarvan uit productie waren. Ik heb via internet de nieuwe oude exemplaren die ik kon vinden gekocht als reserve.
Dit was en is het voor mij. Oók als je bij anderen luistert of wisselt met elementen en naalden: deze prijs- kwaliteitsverhouding is echt ongekend.

Ik gebruik de MP-50 elementen in allebei mijn platenspelers, waarin ik er bij eentje regelmatig een naald voor 78-toerenplaten plaats (dat naaldje heeft geen borgschroefjes aan de zijkant).
Inmiddels is Nagaoka weer verder gegaan met deze elementenreeks, alleen hebben de typenummers nu een 0 extra en hebben een paar behuizingen frisse kleurtjes gekregen.
Als ik het goed heb komt de MP-300 overeen met de MP-50 en is de MP-500 nieuw toegevoegd aan de reeks. Zoals je zelf al aangeeft is volgens mij ook alleen de naald afwijkend t.o.v. de MP-300.
« Laatste verandering: 21 Juli 2012, 11:07:56 door morph » Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 Print 
Audiofreaks, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen  |  Hifi Hardware  |  Draaitafels  |  Topic: Nieuw element Nagaoka MP-300 « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte