audiofreaks
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
20 Juni 2013, 01:22:26
Sponsored by
serveo
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Audiofreaks, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen  |  Hifi Hardware  |  Versterkers en receivers  |  Topic: Pioneer A-717 mark II « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 5 Print
Auteur Topic: Pioneer A-717 mark II  (gelezen 4188 keer)
hypexvd
persoonlijke homepage
Full Member

i always tell the truth, even when i lie

« Gepost op: 20 Juli 2012, 21:20:58 »

Om toch even het zekere voor het onzekere te nemen.

Ik ben op zoek naar een leuke stereo versterker en kwam bij toeval de Pioneer A-717 mark II tegen.
Deze amp vind ik wel wat hebben, vooral de binnenkant ziet er best leuk uit.

Mijn huidige speakers waren de mordaunt short avant 904 maar deze heeft ondertussen plaats gemaakt voor een Monacor setupje (de speakers en filters kwamen uit mijn mc farlow exciter project)
Deze hoorns waren te groot voor mijn kamer en had nog twee basreflex kasten staan die volgens de maten aardig over één kwamen.

Dit klonk zoveel beter dat ook de Mordaunt short's weg gaan, net als mijn overige setup. Lekker weer naar stereo. Receiver nu nog de Marants SR6300

Nu kan ik een Pioneer A-717 mark II kopen voor €125,00. Volgens de verkoper heeft de amp 3 jaar op zolder gestaan en doet ze het nu ook nog prima.

Het enigste nadeel is dat ik dit niet kan controleren en de verkoper op zijn woord moet geloven aangezien het te ver weg is voor een bezoekje.

Wat denken jullie? doen of laten of misschien nog wat tips?

Alvast dank
spaceaardbei
persoonlijke homepage
Titan Member

fastforwards

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Juli 2012, 21:27:51 »

beetje goedkoop ,wel oppasen voor oplichters, Roll Eyes
mooie versterker voor die prijs.

http://www.youtube.com/watch?v=0IttcLqNH5A
« Laatste verandering: 26 Juli 2012, 19:14:04 door spaceaardbei » Gelogd

Technics sl-1200 Gold  Cerwin Vega XLS-215  Yamaha A-S2000 enz
hypexvd
persoonlijke homepage
Full Member

« Antwoord #2 Gepost op: 20 Juli 2012, 21:43:58 »

Deze persoon weet waarschijnlijk de waarde van deze amp niet, zie namelijk ook fouten bij een andere advertentie van die gene.

Had het filmpje al reeds gevonden en bekeken Tongue

Ook een site met mooie plaatjes van het huidige model: http://pioneer717mk2.weebly.com/gallery.html
22AHnogwat
persoonlijke homepage
Hero Member

aka 22RH427

« Antwoord #3 Gepost op: 20 Juli 2012, 21:47:26 »

Mooie versterker dat is zeker maar vertrouw uitsluitend op je eigen oren niet op mooie praatjes.
Dus als het even kan zelf luisteren en testen voor aanschaf, maar zoiets is eigenlijk altijd een must als je wat meer uitgeeft.

the more you stand up, the less you fall down - DLR
spaceaardbei
persoonlijke homepage
Titan Member

fastforwards

« Antwoord #4 Gepost op: 20 Juli 2012, 21:56:05 »

hele set 150  geboden
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/stereo-sets/m577694122-versterker-pioneer-a-717-mkii-cd-speler-philips-cd-690.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

hypexvd
persoonlijke homepage
Full Member

« Antwoord #5 Gepost op: 20 Juli 2012, 22:02:23 »

Dat is de amp ook Smiley
Deal is al rond  laugh
spaceaardbei
persoonlijke homepage
Titan Member

fastforwards

« Antwoord #6 Gepost op: 20 Juli 2012, 22:14:43 »

ziet er goed uit,goed gedaan, Tongue

Integra
persoonlijke homepage
green members
Titan Member

Teac / Tascam freak!!!

gerry@integra.tmfweb.nl
« Antwoord #7 Gepost op: 22 Juli 2012, 14:39:27 »

Ik heb 'm zélf ook en ben er erg tevreden mee.

Phono pre doet het waanzinnig goed met MC elementen... MM elementen weer wat minder...
Verder een versterker met veel controle en voldoende power.
Na lang stilstaan loop je wel risico met krakende ingangskeuzeknoppen... maar na schoonmaen ben je daar van af.
Eerst effe lekker laten inspelen en dan genieten Wink

hypexvd
persoonlijke homepage
Full Member

« Antwoord #8 Gepost op: 25 Juli 2012, 19:02:10 »

Vandaag een pakketje binnen gekregen, jawel de Pioneer A717 Mark II.

De Amp was uitstekend ingepakt, viel me niks tegen.
Vervolgens uit de doos bleek deze amp er erg goed uit te zien van buiten, het enig wat me op viel waren twee gaatjes in de volumeknop. Dit hoort waarschijnlijk zo aangezien de rest van de knoppen dit ook heeft (aan de onderkant) maak er nog een foto van.

Vervolgens de amp uit testen, al gouw kwam ik tot de ontdekking dat er een kleine ruis in het rechter kanaal zit als je de volumeknop snel heen en weer beweegt, gewoon draaien is er niks te horen en getest zonder muziek te draaien. Met muziek is en niks van te horen. Ruis is er alleen te horen tot dat de volumeknop op zegmaar kwart voor staat, ga je dan stevig aan de volumeknop draaien is er niks te horen.

Tweede puntje:

Als op een erg laag luister niveau de mute knop word in en uit gedrukt ben ik het rechter kanaal kwijt of het speelt zachter. echt alleen op een heel laag volume en ook alleen met de mute knop.
Draai ik de volume knop een fraktie speelt die weer en net zo luid als het linker kanaal.

Volume potmeter? of toch nog een dagje laten spelen?

Voor de rest een erg mooie amp, plofjes van de bass drum komen erg mooi de speakers uit rollen en de versterker klink absolute niet donker maar lekker neutraal.

Versterker was al aardig schoon van binnen maar toch nog even met compressor en een doekje  helemaal schoon gemaakt.

Nog één dingetje, de koelribben worden aardig warm tegen heet op normaal luister niveau.
Normaal bij deze amp? Of speel deze in klasse A? Kan het niet zo 1-2-2 vinden.

Foto's volgen nog!

KlaasBaas
persoonlijke homepage
Sr. Member

klaasbaas@msn.com
« Antwoord #9 Gepost op: 25 Juli 2012, 19:28:11 »

Die gaatjes (onderkant wat je zegt) zijn om ze los te schroeven lijkt me.
Klein imbusje.

Ruis bij het draaien aan de knop is wat Integra zei vuiligheid.
Soms kan je het wegdraaien door even veelvuldig heen en weer te gaan, liever in off stand.
Eventueel eruit solderen schoonmaken, of eventueel IPA inspuiten als eerste poging.

Warm worden ??
Tja ik ken hem niet. Maar je kan de bias wellicht moeten afregelen en de DC offset.
Heb je wel de service manual voor nodig meestal, een scoop of goeie multimeter.

Sony TC-765, Sony TC-K88B (2x), Sony TA-E86B, TA-N86B, PS-4750
Akai GX-635D
TEAC X-1000R BL, TEAC X-700R BL, TEAC A-7300 (2x)
DBX-150 (2x), DBX-124, HighCom II, Dolby A
Luxman C02,M02, T-530, D-404
Nakamichi 700 Tritracer
Elipson 1303 F
hypexvd
persoonlijke homepage
Full Member

« Antwoord #10 Gepost op: 26 Juli 2012, 11:16:33 »

Met de warmte lijkt het nu wel mee te vallen, het was gisteren ook al aardig warm in de kamer Tongue
Vond dit ook nog op het web: the A-717 was a 100 watt/8 0hms, 19.6 kilo variable bias adjusting Class-A or non-switching integrated amp

Kan iemand me hier meer over vertellen of verduidelijken Smiley

Ik laat de amp denk ik ook even nakijken door iemand die wel verstand van zaken heeft.

Om nog even terug te komen over potmeters reinigen, zoals ik weet kun je niet alle contactspray's gebruiken dit i.v.m het beschadigen er van.

Nou heb ik hier nog een busje (berner KS 300) spray liggen. goed of beter laten staan?
morph
persoonlijke homepage
*green members*
Titan Member

« Antwoord #11 Gepost op: 26 Juli 2012, 12:47:34 »

Nou heb ik hier nog een busje (berner KS 300) spray liggen. goed of beter laten staan?

Busjes met spray kunnen beter staan.
hypexvd
persoonlijke homepage
Full Member

« Antwoord #12 Gepost op: 26 Juli 2012, 13:56:11 »

Had gevraagd bij de drogist naar isopropyl alcohol, maar kenden ze niet.
Ze hadden wel Alcohol 96% zuiver.

Is dit te gebruiken?
Tdo
persoonlijke homepage
Global Moderator
Titan Member

Smurf?!

« Antwoord #13 Gepost op: 26 Juli 2012, 14:01:38 »

Yep.

'jongens waren we - maar aardige jongens'
Jerry
persoonlijke homepage
Sr. Member

« Antwoord #14 Gepost op: 26 Juli 2012, 14:36:51 »

Met de warmte lijkt het nu wel mee te vallen, het was gisteren ook al aardig warm in de kamer Tongue
Vond dit ook nog op het web: the A-717 was a 100 watt/8 0hms, 19.6 kilo variable bias adjusting Class-A or non-switching integrated amp

Kan iemand me hier meer over vertellen of verduidelijken Smiley

Ik laat de amp denk ik ook even nakijken door iemand die wel verstand van zaken heeft.

Dag Hypexd,

Twas vroeger allemaal marketing prietpraat, net als bij andere merken toen: Yamaha: "zero distortion technology", Denon : ClassA optical bias, technics : "classAA", Luxman: duo beta, etc....komt allemaal op hetzelfde neer : proberen te verminderen v/d dynamische en statische crossover vervorming(oftewel conduction overlap, common mode conduction, shoot-through current, bla, bla, ) leert men allemaal op de technische school.

Dus iedere ontwerper weet gewoon, dat dé optimale instelling van klasse AB transitie niet bestaat, ( elke audio balanseindtrap versterker komt op gegeven moment in dat gebied, al is het abnormaal hoog gebiast in "Klasse A"), en dus in de prullenbak geworpen kan worden, als men weet, dat op het moment dat een geleidingshoek v/e te versterken audiosignaal door de nuldoorgang moet,( moment T=0), dat de transistoren van iedere helft v/d output schakeling, op dat moment, nooit gelijktijdig in-en de andere uit- kunnen schakelen.

Geen één transistor is zo snel, dus van "snel"en "schoon"schakelen, is geen sprake.

Op gegeven moment staan beide transitoren van iedere helft dus samen in geleiding, met ongewenste cross-conduction, ongewenste overlap dus.

Hoe meer klasse A bias, hoe groter de uitschakelpiekstromen, en dus de vervorming bij bepaalde vermogensuitgangniveaus, op de belasting.

Vooral bij hogere audiofrequenties en laagohmige speakerbelastingen,gaat dit een rol spelen.

Maar goed, dit effe terzijde, de A717 en soortgenoten, gebruiken een speciale IC, ( elk merk toen had soms een eigen soort), die constant via de spanningsval over de emitter degeneratieweerstanden de uitgangsstomen van beide helften monitort(senst) en deze terugkoppelt naar een schakeling in de IC, om dan een soort "sliding bias"/modulerende bias/varieërende bias op te wekken, en de uitgangsstromen te corrigeren, om te grote in-en uit schakelpiekstromen te voorkomen, in de outputs, op moment dat T=0.

Dit is erg belangrijk , vooral bij hogere audiofrequenties, omdat het eigenlijke correctie mechanisme, de gesloten terugkoppellus, frequentie afhankelijk is.
Aangezien deze erg daalt bij hogere audiofrequenties, is er steeds minder correctie mogelijk.

Dit is ook één v/d dingen , die het speciale bias ic'tje moet opvangen, met stroomcorrecties, bij crossover(schakel) issues, gaat het alléén maar om de stroom door de belasting op dat moment, die switching distortion is dus puur stroomgerelateerd.

De temperatuur compensatie( thermal tracking) en statische bias instelling ( zelf stellend in dit geval) wordt ook door het ic'tje verzorgd, een instelpotmeter is dus niet echt nodig.

Sorry voor het lange verhaal, hoop dat toch iets meer duidelijkheid is over de var.bias en non-switching( wel dus, maar is verwaarloosbaar  Grin Wink), met de A717 amp.

Proficiat trouwens, leuke amp!
Een kennis van me heeft een A-88 staan.  Wink

Groeten,

Jerry

Electronen zijn voor mij een illusie, dus ook spanning en stroom....

The man who cannot occasionally imagine events and conditions of existence that are contrary to the casual principle as he knows it, will never enrich his science by the addition of a new idea...
Pagina's: [1] 2 3 ... 5 Print 
Audiofreaks, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen  |  Hifi Hardware  |  Versterkers en receivers  |  Topic: Pioneer A-717 mark II « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte