Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Muziek, artiesten en optredens / Re: Welke muziek staat er nu op ?
« Laatste bericht door thalys Gepost op Vandaag om 15:11:39 »
Back in time ......

The sixties Part 1 (2cd.2017)
2
Draaitafels / Re: Moderator ?
« Laatste bericht door Tdo Gepost op Vandaag om 14:38:41 »
Dit draadje voegt verder weinig toe dus slotje. 
3
Draaitafels / Re: Platenwasmachine / tik in LP
« Laatste bericht door Tdo Gepost op Vandaag om 14:33:16 »
Ik vraag me af of je dat niet met bijvoorbeeld een hete naald o.i.d. en een vergrootglas niet weer een beetje in de plooi kunt krijgen!

Ligt aan de beschadiging, maar een goede vriend van mij heeft zo al meerdere lp's met een klein pinnetje gerepareerd, dwz de weerszijden vd groef weer "doorgetrokken. Geen hete naald overigens.
Heb je wel goede ogen en fijne motoriek voor nodig dus aan mij niet besteed..  :-\
5
Draaitafels / Re: Platenwasmachine / tik in LP
« Laatste bericht door Nicolas Gepost op Vandaag om 14:20:25 »
De Bob Ross methode houdt in dat je je plaat met een borsteltje van stof ontdoet.

En als je per ongeluk je evenwicht verliest, met je LP je naald in twee tikt om vervolgens in je val het audiorack omver te trekken, dan noem je dat een "happy little accident" en mits enkele vlugge penseeltrekken (dat is geen werkwoord Opa) kan je het verdoezelen door er boompjes van te maken.
6
Home Cinema Algemeen / JBL Bar 3.1 center speaker probleem
« Laatste bericht door Arnoud_G Gepost op Vandaag om 14:14:44 »
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende.

Onlangs heb ik een JBL 3.1 Bar aangeschaft.
Deze keuze was vanwege de vele aansluitmogelijkheden en 3.1 geluid met draadloze woofer.
Er is echter 1 nadeel: de center-speakers doen het niet.
Links en rechts komt gewoon geluid uit, maar in het midden blijft het stil, afgezien van een zacht gesis in de rechter van de middelste 3.
Ik heb de bar gereset, de surround-modus aangezet en alle kanalen gecheckt maar niets helpt.
Ook al een nieuw exemplaar ontvangen van Coolblue, maar hetzelfde probleem.

Ik heb het zo aangesloten:
Input:
HDMI1 = Digitale TV ontvanger (Humax kastje)
HDMI2 = DVD speler
HDMI3 = Chromecast
AUX = platenspeler

Output:
HDMI ARC = beeld output naar TV

De TV is een jaar of 10 oud (geen smart) en de DVD speler ook.
Het Humax kastje een jaar of 8 schat ik.

Voordat ik deze Soundbar, had ik een Home Cinema set van Harman Kardon (AVR139) met 5 speakers en woofer. Deze gaf gewoon goed 5.1 en ook 3.1 geluid.
Het enige verschil was, dat er vanaf het Humax kastje (Digitale TV ontvanger), een optische kabel naar de receiver ging.
Ook de DVD speler zat met een geel tulpje verbonden met de receiver.
HDMI van Humax en DVD gingen naar de TV.
Chromecast zat ook in de TV (maar de TV moest hierom aanblijven om het te laten werken)

Ik heb al contact gehad met JBL klantenservice en Coolblue klantenservice.
Zij geven aan dat de bron wel 3.1 of 5.1 moet kunnen sturen. (dat doen ze volgens mij, want met de AVR 139 had ik goed geluid van zowel TV als DVD als Chromecast)
Of ik moet speciale HDMI ARC kabels gebruiken. (een fabeltje?)

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de centerspeakers wél gaan werken ?
Toch een optische kabel gebruiken vanuit het Humax kastje ?
Of andere HDMI kabels gebruiken ?
Zijn deze TV, Humax en DVD speler te oud?

Alvast dank voor jullie reacties !! :-)
7
Draaitafels / Re: Ottofond 2M elementen
« Laatste bericht door morph Gepost op Vandaag om 14:04:14 »
Ottofond?
Ik vermoed dat je "automatisch aanvullen" hebt aanstaan en onlangs een badkamer-site hebt bezocht...

Ortofon 2M zal het zeer waarschijnlijk moeten zijn.
8
Grand Cafe / Re: Andere kijk op..
« Laatste bericht door radiohead Gepost op Vandaag om 13:35:06 »
Thermodynamics is a funny subject. The first time you go through it, you dont understand it at all. The second time you go through it, you think you understand it, except for one or two small points. The third time you go through it, you know you don’t understand it, but by that time you are so used to it, it doesn’t bother you any more. (Physicist Arnold Sommerfeld (1868-1951))

A theory is the more impressive the greater the simplicity of its premises, the more different kinds of things it relates to, and the more extended its area of applicability. This was therefore the deep impression that classical thermodynamics made upon me. It is the only physical theory of universal content which I am convinced will never be overthrown, within the framework of applicability of its basic concepts. (Einstein)

Every mathematician knows it is impossible to understand an elementary course in thermodynamics. (Mathematician V. Arnold)

...no one knows what entropy is, so if you in a debate use this concept, you will always have an advantage. (von Neumann to Shannon)

As anyone who has taken a course in thermodynamics is well aware, the mathematics used in proving Clausius’ theorem (the 2nd Law) is of a very special kind, having only the most tenuous relation to that known to mathematicians. (Mathematician S. Brush)

...thermodynamics is a dismal swamp of obscurity... a prime example to show that physicists are not exempt from the madness of crowds... Clausius’ verbal statement of the second law makes no sense...All that remains is a Mosaic prohibition; a century of philosophers and journalists have acclaimed this commandment; a century of mathematicians have shuddered and averted their eyes from the unclean...Seven times in the past thirty years have I tried to follow the argument Clausius offers and seven times has it blanked and gravelled me. I cannot explain what I cannot understand. (Physicist C. Truesdell)

You can fool all the people some time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time. (Abraham Lincoln)

A good many times I have been present at gatherings of people who, by the standards of the traditional culture, are thought highly educated and who have with considerable gusto been expressing their incredulity at the illiteracy of scientists. Once or twice I have been provoked and have asked the company how many of them could describe the Second Law of Thermodynamics. The response was cold: it was also negative. (C. P. Snow in 1959 Rede Lecture entitled The Two Cultures and the Scientific Revolution).

If someone points out to you that your pet theory of the universe is in disagreement with Maxwell’s equations, then so much the worse for Maxwell’s equations. If it is found to be contradicted by observation, well, these experimentalists do bungle things sometimes. But if your theory is found to be against the second law of thermodynamics, I can give you no hope; there is nothing for it but to collapse in deepest humiliation (Sir Arthur Stanley Eddington in The Nature of the Physical World, 1915)

Educatief en goed te volgen filmpje!
https://www.youtube.com/watch?v=XrsIMWLKwXQ&feature=youtu.be

http://www.csc.kth.se/~cgjoh/climatethermoslayer.pdf
9
Grand Cafe / Re: De beste humor
« Laatste bericht door Nicolas Gepost op Vandaag om 13:15:11 »
Hoi, mijn naam is Bambi, ik ben 6 maand en ik doe een alpaca na.
10
Car HiFi / Welke versterker of autoradio?
« Laatste bericht door joe-vlasman Gepost op Vandaag om 13:05:45 »
Beste mensen,

Voor mijn auto, BMW e36 cabrio, heb ik een aantal speakers en een subwoofer op het oog.

Nu met mijn geringe kennis op het vlak van audio e.d. vroeg ik mij af of iemand hier mij wat zou kunnen aanbevelen qua versterker en/of autoradio.

Momenteel heb ik standaard speakers in mijn auto en een Sony Xplod CDX-GT310 autoradio.

Wat ik momenteel op het oog heb:
JBL GTO509C - 13 cm (5,25") 2-weg component speaker systeem 225W piek (set van 2 speakers + 2 tweeters)
https://www.bol.com/nl/p/jbl-gto509c-13-cm-2-weg-component-speaker-systeem-225w-piek-zwart/9200000011862915/suggestionType=suggestedsearch&bltgh=vmDuFrzbtNeCPAzMP9tO5g.1.4.ProductImage
JBL Stage 402 Speakerset 10cm Coaxiaal  20W RMS, 60W peak (set van 2)
https://www.bol.com/nl/p/jbl-stage-402-speakerset-10cm-coaxiaal-inbouw/9200000086645279/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=vmDuFrzbtNeCPAzMP9tO5g.1.10.ProductImage
JBL Stage 810 Subwoofer 8 inch 200W
https://www.bol.com/nl/p/jbl-stage-810-subwoofer-8-inch-200w/9200000084357288/?suggestionType=typedsearch&bltgh=gj-y1Q2h5p8IJArKii5KjA.1.12.ProductTitle#product_specifications

Of moet ik gaan voor deze sub?
JBL WS1200 Club
https://www.bol.com/nl/p/jbl-ws1200-club/9200000071481180/?suggestionType=typedsearch&bltgh=o191WJv-83XYeQTVzfRHbg.1.3.ProductTitle

Nu vraag ik mij dus af wat ik qua vermogen aan externe versterker nodig heb, of valt dit nog te regelen met een goede autoradio?

Al het advies is welkom, ook wat de speakers betreft. Dit is geheel nieuw terrein voor mij.

Overigens, de sub wil ik op deze manier gaan inbouwen in de achterbank:

Alvast bedankt voor de moeite! ;D

Pagina's: [1] 2 3 ... 10