*

Heintje

• 1418
Re: Mooie speakers op Marktplaats/Ebay
« Reactie #17565 Gepost op: 26 mei 2018, 19:06:04 »
Ik moet JBL wel een beetje gelijk geven:
Een vriend heeft een prachtige 60" Sony TV gekocht, die door de leverancier is geïnstalleerd op zijn bestaande 6 jaar oude Samsung HT receiver (met HDMI, zonder ARC) en Karman Kardon 5.1 luidsprekerset. Alles is volgens de regelen der kunst aangesloten en ingesteld. Er zit via HDMI ook een Samsung DVD-speler aan vast.
Alle HDMI-kabels zijn aangesloten op de Samsung HT receiver.
Niets werkt goed, niets klinkt: een transistorradio klinkt nog beter dan de Samsung receiver met de HK luidsprekers en de bediening is om te huilen.

Ik ben er één keer geweest om alles te bekijken en in te stellen.
Volgende week ga ik terug en mijn plan is:
1. alle HDMI-kabels aansluiten op de TV: de TV gaat alles schakelen.
2. de Samsung fatsoenlijk afstellen op de HK 5.1 luidsprekers, met behulp van een 5.1 DVD (met daarop naast muziek en beeld ook testgeluiden) en kijken of dat aan het klinken kan worden gebracht.
3. testen en overwegen wat het best klinkt: de TV zelf (die heel goed klinkt) of de Samsung-HK combinatie.
4. als de TV beter klinkt en de bediening niet verbetert: de Samsung en (nieuwe!) HK 5.1 eruit.

De kern van de zaak is dat de Samsung nét te oud is om over HDMI-communicatie en ARC goed te werken met de TV en de externe bronnen.

*

Opa S.

• 7080
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
« Reactie #17567 Gepost op: 26 mei 2018, 19:18:51 »
Ik heb (hele) slechte verhalen gehoord over dat global shipping programm.

Misschien dat het ondertussen is verbeterd, maar het zou me niets verbazen als dat niet zo is.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

J.B.L

• 3522
« Reactie #17568 Gepost op: 26 mei 2018, 19:19:30 »
Klopt inderdaad...blijft jammer dat iets uit de VS/Azie importeren zo godsgruwelijk duur blijft. Er komt heel wat meer bij dan die ~100 euro verzendkosten, volgens mij rammen ze hier nog steeds 30%+ taks over import electronica.
« Laatst bewerkt op: 26 mei 2018, 19:21:43 door J.B.L »

*

Opa S.

• 7080
    • Second Life Audio
« Reactie #17569 Gepost op: 26 mei 2018, 19:23:46 »
De VS is bizar duur. En Japan ook. Canada is nóg duurder, althans, voor zware dingen, want dat kan alleen met de Canadese post en dat is onbetaalbaar.

De klachten over de kosten van het global shipping program zijn dat weliswaar wordt gepretendeerd dat dat alle bijkomende kosten zijn, dat je dan de boel laat opsturen, vervolgens een flinke factuur van de NL douane krijgt (waarvan de kosten dus inbegrepen zouden zijn) die als je niet betaalt gewoon lekker het spul vasthouden en als je toch betaalt en vervolgens reclameert bij eBay/global shipping dat je met een kluitje in het riet wordt gestuurd.

Als het zou werken is het overigens doorgaans een stuk betaalbaarder dan op een andere manier laten versturen. Tenzij je vriendjes hebt die LTL container vervoer voor je kunnen regelen.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Opa S.

• 7080
    • Second Life Audio
« Reactie #17570 Gepost op: 26 mei 2018, 19:26:40 »
LTC eigenlijk, sorry, die materie is voor mij ook wel weer tien jaar terug :)
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

J.B.L

• 3522
« Reactie #17571 Gepost op: 16 juni 2018, 09:36:45 »
Eigenlijk een hele nette prijs?
Exclusieve sets 2017 special uitvoering TOTEM Mite (op=op) !
€ 649,00
http://link.marktplaats.nl/a1158839416?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

*

Bloom

• 581
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #17572 Gepost op: 16 juni 2018, 12:06:59 »
Klopt inderdaad...blijft jammer dat iets uit de VS/Azie importeren zo godsgruwelijk duur blijft. Er komt heel wat meer bij dan die ~100 euro verzendkosten, volgens mij rammen ze hier nog steeds 30%+ taks over import electronica.
Voor import van elektronische goederen van buiten Europa betaal je 24% invoerrechten, 21% BTW en dan nog eens mogelijk zo'n 150 euro "douanekosten" erbovenop.

*

jpio

• 4323
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #17573 Gepost op: 16 juni 2018, 18:02:44 »
Vergeet de 17.50 van mevrouw post niet.. handelingskosten zeggen ze.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.