*

TANNOY

• 40896
Re: Mooie speakers op Marktplaats/Ebay
« Reactie #17670 Gepost op: 5 juli 2019, 11:00:54 »
Sja..  ;D

Soms vallen mensen mee in echt  ;D
vaak beter dan via internet.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

thanatos

• 1830
  • In het land der blinden is éénoog koning
« Reactie #17671 Gepost op: 5 juli 2019, 11:43:59 »
Sommigen hebben inderdaad moeite met communiceren zo. Dan valt het in het echt 100% mee.

Uitzonderingen daargelaten  :P
Yoko wekkerradio

« Reactie #17672 Gepost op: 5 juli 2019, 16:37:27 »
dus je mag (van de verkoper) zelf geen testsetje meebrengen, of kan het niet om dat je zelf niet die mogelijkheid hebt?

in geval 1; ver van weg blijven.
in geval 2; wat anders zoeken wat je wel gewoon kan beluisteren

Zelf aangeboden om een setje te nemen... Konnooknie. Ik dacht hetzelfde als jij.

100% zeker mankeert er wat aan, met een boog omheen lopen.

*

d'Oh!

• 3685
  • Mijn ringvingers zijn nog het meest bij de pinken
« Reactie #17673 Gepost op: 6 juli 2019, 09:36:34 »
dus je mag (van de verkoper) zelf geen testsetje meebrengen, of kan het niet om dat je zelf niet die mogelijkheid hebt?

in geval 1; ver van weg blijven.
in geval 2; wat anders zoeken wat je wel gewoon kan beluisteren

Zelf aangeboden om een setje te nemen... Konnooknie. Ik dacht hetzelfde als jij.

100% zeker mankeert er wat aan, met een boog omheen lopen.

Het 'aardige' is dat ie ook een tuner en versterker aanbiedt... En dan zouden de aangeboden speakers dus niet aangesloten mogen worden... :o
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad C440 (tuner) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec)
Sony CDP C545 (cd) Sony DVP-NS400D (dvd/cd) Mission M32i (ls)

*

Frits

• 505
  • HiFi is emotie
« Reactie #17674 Gepost op: 6 juli 2019, 09:55:51 »
Gauw vergeten. Vervelend als je de speakers echt ziet zitten, maar het is wel duidelijk dat de verkoper geen goede bedoelingen heeft. Grote kans op teleurstelling dan. Tenzij je ze voor een paar tientjes op kunt halen. Dan is de eventuele miskoop nog te overzien.
Oude(re) spullen van Scott, Technics, Denon, Sony, IMF, Hepta en Rel.

« Reactie #17675 Gepost op: 6 juli 2019, 11:56:09 »
Yep, ga er maar vanuit dat ze defect zijn. Gauw vergeten en verder kijken :) Er komt veel moois voorbij voor lage prijzen.

*

Wim72

• 1989
« Reactie #17676 Gepost op: 8 juli 2019, 07:12:30 »
Tangent Spectrum X6 BT

De Spectrum X6 Bluetooth is het actieve staande model in de Spectrum-serie luidsprekers, die met zijn krachtige stereo-inbouw versterker en meerdere bedrade en draadloze ingangen kan worden afgespeeld via een groot aantal audiobronnen. Deze combinatie van veelzijdigheid en de nieuwste technologie creëert het ultieme hoogwaardige audiosysteem voor elke audio-video-installatie in huis.

De nieuwe Tangent Spectrum-luidsprekerserie bevat zowel passieve als actieve luidsprekers met een uniek Deens ontwerp. Alle modellen zijn verkrijgbaar in stijlvolle kastbehuizingen in witte of polycarbonaatwitte, zeer duurzame matte satijnafwerkingen met beschermende, in kleur afgestemde, geïntegreerde meshroosters. Contrasterende walnootvoetplinten maken de esthetiek van het assortiment compleet.

Bij de nieuwe Spectrum X6 Bluetooth-luidsprekers van Tangent wordt een nette en handige afstandsbediening geleverd, waardoor ze eenvoudig kunnen worden omgeschakeld tussen bronnen, het volume kan worden aangepast en de luidsprekers kunnen worden gekoppeld met verschillende Bluetooth-compatibele apparaten.

Bluetooth 4.2 aptX
"Wake on" AUX & Bluetooth
2 x digitale ingang
2 x analoge ingang
Phono-invoer (tot draaitafels)
Sub uit
3-weg basreflex
130 mm bas-midrange-drivers
25 mm dome-fabric tweeter
satijn zwarte afwerking

De speakers verkeren in absolute nieuwstaat en komt inclusief verpakking handleiding afstandbediening kwaliteit luidspreker kabel .

Uiteraard uitgebreid te beluisteren .

Prijs ? : 400 euro

Verkoper: Mike Mke

https://www.facebook.com/marketplace/item/481594685922536/

« Reactie #17677 Gepost op: 8 juli 2019, 14:54:24 »
Op HTForum staan ze voor 350 te koop: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=172425.0
Volgend jaar krijg je er waarschijnlijk hooguit 250 voor, zo hard gaat dat met die Bluetooth / wireless dingen.

« Reactie #17678 Gepost op: 4 augustus 2019, 20:57:34 »
Dali Ikon 6 voor een weggeefprijs, €100: https://link.marktplaats.nl/m1441896715

« Reactie #17679 Gepost op: 9 augustus 2019, 14:23:43 »

« Reactie #17680 Gepost op: 11 augustus 2019, 12:48:38 »

*

jpio

• 4650
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #17681 Gepost op: 11 augustus 2019, 15:18:07 »
Mwah.. hebben allemaal conussen ;D
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

« Reactie #17682 Gepost op: 13 augustus 2019, 23:49:55 »
Zijn inderdaad al weg, ik denk dat def prijs van €250 minder was dan de helft van de gangbare prijs...

Mijn oude ML CLS1B's zijn nu echt Marktplaats-sletjes geworden, nog niemand die ze wilt reviseren: https://link.marktplaats.nl/m1445333796
Ooit bij iemand van Hanze hifi in het noorden van het land opgehaald, samen met wat andere meuk en toen waren ze al niet goed...meen dat ze toen 400 a 500 hebben opgebracht maar een ML revisie is krankzinnig duur.
Doodzonde want het zijn waanzinnig goede speakers, gaan oerend hard voor een ESL en hebben meer dan genoeg laag.
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2019, 00:07:00 door Mr.Tisniks »

*

KT88

• 27941
  • Emeritus Technicus
« Reactie #17683 Gepost op: 14 augustus 2019, 00:26:57 »
De vellen van een CLS kun je inderdaad niet reinigen, de geleidende laag wordt blijkbaar afgebroken door UV-licht, roken, stof en haren van huisdieren enz.
Dus vervangen, of opnieuw laten bespuiten bij Twinstatic.
Vervangingspanelen via Audio Quartet is pittig prijzig, al zou ik die moeite en kosten wel nemen als ik zo'n paartje tegenkom voor een leuke prijs.
Twinstatic rekent ca. 500 euro voor grotere panelen, indien mogelijk.
Ik weet dat hij de kleinere ML vellen wel kan doen, maar of het formaat CLS daar ook onder valt weet ik eigenlijk niet.
Ik ga eens informeren, mijn Finals moeten tenslotte ook nog eens terug die kant op (heb nog garantie gnagnagna) en dan een schop naar een liefhebber.
Misschien ga ik dan wel voor deze CLS-en..... ^-^

Kan ik gelijk bij Opa Bijslag buurten, dat is daar om de hoek bij Jos.
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2019, 00:28:36 door KT88 »
Audiodidact

« Reactie #17684 Gepost op: 14 augustus 2019, 00:36:44 »
Gezien de plek waar ze vandaan komen (Jos van Hanze hifi) kan het zijn dat er al aan de panelen is gewerkt, want de folies waren toen helemaal schoon en prima strak, de elektronica origineel en de frames waren erg netjes. Het geluid was ook absoluut niks mis mee, je kon ze 'redelijk' in balans krijgen met de balansregelaar maar bij dynamische passages bleef het hoorbaar dat 1 spealer zachter speelde.

Het zou kunnen dat ze zelf hebben geprobeerd de panelen te reviseren en toen het mislukte zijn ze zo verkocht, op de foto's zie je een soort van plakband bij de onderkant van het paneel, dat leek mij niet origineel.
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2019, 00:40:17 door Mr.Tisniks »