*

petros

• 244
aura auv-150-chr
« Gepost op: 3 januari 2005, 01:34:26 »
Ik heb een vraag over de aura auv-150-chr. Ik heb deze versterker van mijn schoonouders gekregen omdat er iets mis is met de voor versterker. Ik vraag mij af wat voor klasse versterker het destijds was en of het de moeite van het repareren waard is. hier zijn wat foto's (excuus voor de slechte kwaliteit is helaas een telefoon camera):

via google krijg ik vooral japanse links te zien, waaronder dit plaatje:

mijn japans is niet zo sterk :) dus ik word er niet veel wijzer uit.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

*

ezo

• 5060
  • je luistert altijd naar de zwakste schakel
Re: aura auv-150-chr
« Reactie #1 Gepost op: 3 januari 2005, 02:08:35 »
hoi

Nou volgens mij is het wel een leuk ding.
als het de voorversterker is kun je bv een cd speler met een regelbare uitgang gewoon aansluiten.
brugjes los en gaan !
dan ben je beperkt tot 1 bron maar is dat niet genoeg?
er een paar leuke kleine twee wegjes er aan en je hebt volgens mij een leuke set.
Repareren kan altijd .
gewoon een prijs opgaaf laten doen.!!!

ezo
Pl. Dual 701 Stylus
cd sony X505-es mod---vv vMca220 mod
ev vM 2x pa333mod ---tony gee-extremon mod
http://rateyourmusic.com/collection/ezo/visual/

*

petros

• 244
« Reactie #2 Gepost op: 3 januari 2005, 20:51:42 »
hmm, ik denk dat ik maar eens bij eringa in groningen langs ga. Ben benieuwd wat zoiets gaat kosten. Als ik het volume vol open zet hoor ik heel vaag het geluid als "gekraak" op de  achtergrond. Misschien de eindtrap?

*

ezo

• 5060
  • je luistert altijd naar de zwakste schakel
« Reactie #3 Gepost op: 3 januari 2005, 21:31:34 »
nou als ik mijn volume vol open zet hoor ik een heeeeel hard gekraak dus daaar is niets mis mee

heb je op de eindversterker een cd speler aan gesloten?

ezo
Pl. Dual 701 Stylus
cd sony X505-es mod---vv vMca220 mod
ev vM 2x pa333mod ---tony gee-extremon mod
http://rateyourmusic.com/collection/ezo/visual/

« Reactie #4 Gepost op: 3 januari 2005, 22:18:24 »
Hallo,

Deze versterker van Aura was een merk van B&W, dan moet je denken aan de begin jaren 90. Ze hadden in die tijd de MPA1 monoblokken, en later hebben ze de Aura lijn opgezet mede met behulp van Audioscript, de vroegere importeur van B&W.

Ga je licht eens opsteken bij B&W dealers welke de Audioscript tijd hebben meegemaakt. Wellicht kunnen zij je helpen.

« Reactie #5 Gepost op: 4 januari 2005, 11:40:59 »
Deze versterker stond destijds best goed aangeschreven. In Engeland iig, What Hifi vond het een prima ding.
Bij mijn weten was hij daar alleen bij Richer Sounds te koop..

*

petros

• 244
« Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2005, 18:56:31 »
bedankt voor de info :D . Ik wist niet dat ie al zo oud was. Ik heb hem donderdag weg gebracht naar de audiospeciaal zaak en die konden mij alles over de versterker vertellen :) . Was wel grappig hij werd bijna enthousiast over dat ding omdat hij ze niet vaak in het wild tegen kwam. Dus ik ben benieuwd wat de kosten zullen zijn.