*

S.B.Marantz

• 23524
  • CLASSIC MARANTZ POWER! There can be only one...
Re: NAD C272/C372
« Reactie #165 Gepost op: 27 juli 2007, 15:43:55 »
Bye bye!   ;D

*

KT88

• 28003
  • Emeritus Technicus
« Reactie #166 Gepost op: 27 juli 2007, 16:48:52 »
Ik zal helpen; het gaat over een ernstige fout van de F.A.  NAD die ervoor gekozen heeft te lichte voedingelco's in een bepaald type versterker te frotten met gevaarlijke consequenties voor de consument.

Hoeft niet per se, het kan zijn zoals ik al eerder zei dat dit een probleem is in landen waar de netspanning hoger uitvalt dan de nominale.
Ook kan het een slechte serie elco's zijn, zoiets heb ik op mijn werk al eens meegemaakt (meer dan eens zelfs).
Fake-Chinese elco's of botweg een serie Elna's die niet goed was.
Als fabrikant hebben we toen alle betrokken apparaten kosteloos voorzien van nieuwe elco's, nog voordat er problemen bij de klanten waren opgetreden.

Houdt dat in dat onze firma "ervoor gekozen heeft" om verkeerde elco's te plaatsen?
Ik ben zelf de inkoper geweest, en kan je melden dat ik zeer zeker niet gekozen heb voor narigheid, maar voor de gebruikelijke kwaliteit elco's.
Als bedrijf neem je dan wel de verantwoordelijkheid op je voor fouten die door derden zijn gemaakt.

NAD heeft dat ook gedaan en dat siert ze.
Hoeveel andere firma's zullen er zijn die het verzwijgen of niet (willen) weten?
Audiodidact

« Reactie #167 Gepost op: 27 juli 2007, 18:51:03 »
matando is online :o :o :o ze komen je halen de mannen in de witte jassen Austin ;D ;D
Beetje respect he voor je medeforumlid................. :-\ :-\ :-\

*

flierefluiter

• 19196
  • Rinse the kraut!
« Reactie #168 Gepost op: 27 juli 2007, 18:57:41 »
matando is online :o :o :o ze komen je halen de mannen in de witte jassen Austin ;D ;D
Dat moet je verdienen..respect. overal werkt dat zo.

« Reactie #169 Gepost op: 27 juli 2007, 19:08:05 »
Dat moet je verdienen..respect. overal werkt dat zo.
Ik begrijp ook niet waarom moderators zelf offtopic berichten plaatsen in dit topic.

Maar goed het ging hier over:

Hoewel het voor iedereen al wel duidelijk was dat er iets mankeerde aan de NAD C272/C372, het "wat" was minder duidelijk. De europeesche site van NAD is niet zo scheutig met info, terwijl dit in de VS bijna een must is wegens juridische aspecten. Hieronder dus het volledige nieuws + oorzaak.

Important Advice for C272/C372 Owners
We have seen a small number of filter capacitor failures in and C372/C272 that we would like to bring to your attention. While the actual number of affected units is extremely small (about a dozen units over the last 5 years), the failure is quite spectacular. The problem is that one of the main filter capacitors overheats and blows open. There is a flash and smoke and in some cases the top cover paint melts. This can be alarming as there is an electrical burning smell. In all cases to date, the safety measures built into NAD products have contained the damage to the unit itself.

We have done a lot of research into this problem and have implemented some additional safety measures in order to reduce the number of failures to zero. This failure tends to occur when the mains voltage is high (+10 % of normal mains levels) which is typical in just some parts of the world. However, the main finding of our research is that failure is caused through poor ventilation. It is very important to ensure clear airflow around the unit and that it not be installed in close proximity to a shelf or has anything standing on top that impedes heat dissipation through the vents in the top cover. This includes avoiding having another unit standing on top and if so this must be avoided from now on.

We would like to state that this unit is the top of the range and is a very powerful amplifier. All amplifiers generate heat and the more powerful they are the more heat that needs to be dissipated. We would also suggest that consumers should switch the amplifier off on the front panel when not in use. It allows the unit to totally cool down and additionally it saves on electricity usage.

All units contain installation and operating warnings so we would recommend that consumers read the complete instruction manual from cover to cover.

One additional note: this failure is typically not covered by warranty as these units fail due to incorrect installation and the cost to repair any units that fail will exceed the cost of a new one. However, as a sign of goodwill NAD will replace any customer unit that suffers this failure with a brand new unit, free of charge. Again we cannot stress enough the need for free air flow around the unit.

*

Celica TA40

• 26593
  • Este nix pax christe nix
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
« Reactie #170 Gepost op: 27 juli 2007, 19:19:27 »
Citaat
Ik begrijp ook niet waarom moderators zelf offtopic berichten plaatsen in dit topic.

Omdat het anders een droge boel wordt...
Waar staat dat moderatoren niet mogen reageren op hun eigen manier ;)?

Conclusie van het hele topic:
er zat iets fout bij die NAD versterkers, en dat heeft NAD op een nette manier opgelost.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

« Reactie #171 Gepost op: 27 juli 2007, 19:22:52 »
Citaat

Omdat het anders een droge boel wordt...
Waar staat dat moderatoren niet mogen reageren op hun eigen manier ;)?

Conclusie van het hele topic:
er zat iets fout bij die NAD versterkers, en dat heeft NAD op een nette manier opgelost.
Topic kan dus op slot  ;D

« Reactie #172 Gepost op: 27 juli 2007, 19:31:56 »
Ik vind het van NAD een klasse actie egaal waar het fout is gegaan, ze nemen hun verantwoording hierin.
Dit gegeven geeft mij een goed gevoel over NAD.
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

« Reactie #173 Gepost op: 27 juli 2007, 19:33:35 »
Bij deze kan het draadje op slot.
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.