*

muziekfreak

Infinity kappa 8.2i
« Gepost op: 10 januari 2005, 06:56:52 »
Nou gisteren na een ritje van 140km totaal [heen/terug belgie] Staan ze eindlijk hier. Na een week insomnia van de zenuwen staan ze eindelijk hier op de vloer de kappa 8.2i

Nou iedereen weet wel inmiddels dat ik de k9 lang in mijn bezit heb gehad dus ik ben niet bepaald nieuw meer met het geluid van de kappa-series. Vandaag heb ik echt kunnen genieten van deze speakers zo zijn er Lauryn hill unplugged,St germain,Kruder&Dorfmeister al doorheen gegaan. Het is weer even wennen aan het kappa geluid. Het klinkt robuuster als de s3 die op zijn beurt wel subtieler is in weergave.

NA een uurtje luisteren went het en klinkt het geheel redelijk goed op een een ding na. De 8.2i die ik nu in mijn bezit heb is een europese versie dit houd in deze heeft een fikse basreflex aan de achterzijde,dit was ontzettend lastig want hij kwam wat boomy over in het begin maar het verder van de muur afgezet en een paar voeten onder de speakers klonk het geheel een stuk aangenamer. Daarna even de tweeter en middentoner bijgestelt op mijn persoonlijke voorkeuren.

EN daarna maar wezen draaien..nou ik kan je zeggen hij doet de naam kappa eer aan. Hij speelt alles met kracht goed solide laag en met een heerlijke rust! En dit beste mensen was voor mij wel heel nieuw i.v.m. de oudere kappas die toch weleens de neiging hadden om iets teveel in het hoog tedoen [soms ooit schel] Eigenlijk niet zo verwonderlijk want de k9 heeft 3 emits perkant en deze maar 1.

Ik vind het een geweldige speaker..heerlijk gewoon weer een classic in huis tehebben en in mint staat ook de polydome die bij de classics vergeeld zijn zijn hier nog in topconditie transparant. Ze hebben altijd op een slaapkamer gestaan bij de mensen thuis [niet rokers] Ze zijn uit 1996 dus eigenlijk zou ik zeggen dat het een young classic is   EN voor de prijs 500euro tja hoef ik niemand duidelijk temaken is een koopje 

De looks zijn ook   Prachtige kasten loopt in een driehoek zegmaar erg stylish en eigentijds.

Een ding weet ik wel ik blijf nu bij mijn merk...ik betrap mezelf er toch weer op een beetje heimwee naar die goede oude tijd van de kappas,betas,rs,irs noem ze maar op. Nahja eigenlijk heb ik niets meer erover te zeggen ja een ding

I'm Back  8)

Re: Infinity kappa 8.2i
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2005, 17:31:18 »
 ;D ;D

Gefeliciteerd Muziekfreak en welkom weer hier op aarde ;) :D
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

*

richard

• 4061
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2005, 18:15:13 »
Ja, veel plezier met je aanwinst, al ben ik benieuwd wat je volgende maand weer in huis hebt staan.
Genoeg is beter.

« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2005, 19:18:19 »
 :DHopelijk nog een setje s3 .... voor mijn center kanaal  ;D

*

muziekfreak

« Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2005, 13:34:16 »
Ja, veel plezier met je aanwinst, al ben ik benieuwd wat je volgende maand weer in huis hebt staan.

Tja er zijn mensen die blijven stilzitten en mekkeren en er zijn mensen die het zelf letterlijk ondervinden en dan pas mekkeren. 

« Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2005, 17:54:39 »
Beste speaker, heb zelf de 9.2i gek dat ze nooit binnen die prijs range een betere hebben kunnen maken.
Als dat geen kolen op het vuur is

*

Ruud

• 1649
  • Wie met andermans oren luistert..bedriegt zichzelf
« Reactie #6 Gepost op: 16 januari 2005, 18:20:22 »
Beste speaker, heb zelf de 9.2i gek dat ze nooit binnen die prijs range een betere hebben kunnen maken.
Als dat geen kolen op het vuur is

Smaken verschillen ::) ;)
Ik bied bij voorbaat mijn excuses aan voor door mij geplaatste opmerkingen.
d.t.:Moscode SuperIt MM Phonotrap  c.d.:NorthStarDesign, v.v.: Lynx e.v.: Dynaco ST400, speakers Gehakte KEF LS50 + 2 dipool subwoofers: Translator Bombarde. 2 tegels

*

muziekfreak

« Reactie #7 Gepost op: 16 januari 2005, 18:32:52 »

Hopelijk heb jij weleens een kappa 9 in zijn volle glorie gehoord...zo niet toch maareens de moeite doen, Dan denk je er anders over opzeker

Ik heb overigens de kappa 9 gehad [niet de 9.2 variant maar de enige echte classic] ik ben het met je eens.....wie een betere kan vinden in die prijsklasse
PLEASSE geef met dat merk danmaar eens.

Ik heb nual zoveel speakers gehad Syntheses,Visatons,Mission,Draide topmodellen enz. Geen een and i repeat geen een die zo presteert als een kappa 9...alles is gewoon goed aan die speaker..de 9.2i durf ik geen uitspraak over tedoen maar de classic 9. Zonder arrogant over tekomen is een vrij unieke speaker waarbij alles gewoon lekker klinkt...laag hoog midden perfect gewoon zo ervaarde ik dat althans.

Mijn andere speakers waren ook allen zeer goed zeker wel. Maar altijd of het laag was minder,of iets te plakkerig,of het hoog teschel en ongecontroleerd [visaton DSM atlas MKII] Nu is het maar subjectief natuurlijk...maar ik ken geen een speaker die 1100euro kost nu die zo presteert als een kappa. Sorry dat ik het zo ophemel. Maar zo denk ik erover. Ik denk tochwel dat ik geen newbie meer ben op dit gebied keb zat gehad ter vergelijking...

En waarom ik de 9 wegdeed...simpel ik woon in een flat plus die van mij wogen rond de 115kg per kant en 1mtr50 de lucht in..dus kon ik ze niet anders plaatsen. Vandaar nu ik ook de kappa 8.2i heb 40kg per kant en 1mtr25cm hoog. De 9.2i wil ik nogwel eens voor gaan kijken overigens.  ;D