Re:Kwaliteit van coax-kabel(s)
« Reactie #45 Gepost op: 4 oktober 2013, 12:33:03 »
Yes, I agree with you turbo marco

« Reactie #46 Gepost op: 4 oktober 2013, 12:33:59 »
Ja, ik ben het eens met u turbo marco

*

rob768

• 174
« Reactie #47 Gepost op: 4 oktober 2013, 16:22:36 »
De simpelste test: heb je last van storingen door signaal verlies? Nee? Dan is je kabel goed. Het is een digitaal signaal. Het komt wel of niet door en de enen blijven enen en de nullen nul ( dus dure kabels leveren dezelfde kwaliteit als goedkope) :P

« Reactie #48 Gepost op: 4 oktober 2013, 16:55:21 »
Het kan natuurlijk ook zijn, dat er tussen februari 2011 en vandaag een kink in de kabel is gekomen.

*

mumsoft

• 2803
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #49 Gepost op: 17 maart 2014, 16:48:06 »
Gisteren tot mij schrik inene geen beeld meer op Ned1 HD. Ned2 HD, RTL5 HD, iets met 24 kitchen en nog wat zenders. Maar weer geen probleem met Ned3 HD, of Ned1 en 2 'gewoon'

Je denkt, ach zal wel een algemene storing zijn, even afwachten.
Maar vanochtend nog steeds... gek hoor, tot gisteren deed alles het perfect, en ik heb niks nada nietsjewo gewijzigd.

Dus Ziggo maar eens gebeld.
De Humax digitale ontvanger afgezet, herstart, en fabrieksinstellingen teruggezet. Geen soulaas.
Toen kreeg ik de raad de stekkers met plastic kapjes te vervangen. Dat zijn de doodnormale TV/radio stekkertjes die hier al tijden in gebruik zijn. Nou ja, dat kost de kop niet.

Een setje van Hirschmann gekocht, die er nog erger naar plastic uitzien zelfs, maar toch van metaal zijn.

Op zolder nog een onbesproken Hirschmann kabel uit een doos gevist, en l'improviste een nieuwe kabel gefabriceerd tussen de wandcontactdoos en de Humax.
Probleem weg!

Van Ziggo begreep ik dat er elders problemen zijn gemeld met ontvangst, waar in de buurt een nieuwe 4G-mast is neergezet. Hm...

Marc
Do re mi fa so la ti do
Geef om/aan muziek van nu!
Lekker hangen op de ...

*

mumsoft

• 2803
« Reactie #50 Gepost op: 18 maart 2014, 12:30:14 »
Maar vanochtend nog steeds... gek hoor, tot gisteren deed alles het perfect, en ik heb niks nada nietsjewo gewijzigd.

Ja ja, niks gewijzigd, zegt-ie.
Maar hij had wel de stekker getrokken uit de DVD-recorder. Zodat die niet per ongeluk meer kon worden aangezet.
En vergeten dat daar de tv-aansluiting opzit, die vervolgens wordt doorgelust naar de HD-recorder.
En vergeten dat dat uitmaakt!

Zonder stekker en alle oude kabels: 8% sterkte ontvangst op Ned1 HD en geen beeld.
Nu met die stekker er weer in, en alle oude kabels: 55% sterkte ontvangst.
Met de nieuwe Hirschmannkabel en pluggen, rechtstreeks: 45% ontvangst.

Denk dat die DVD-recorder van Sony toch het signaal versterkt, mits aangesloten op het lichtnet.
Even niet aan denken, en zo kun je zelf enorm tegenwerken!

Marc
Do re mi fa so la ti do
Lekker hangen op de ...

*

Joske

• 5575
  • growing old is inevetable, growing up is optional.
« Reactie #51 Gepost op: 18 maart 2014, 15:10:09 »
ook hier onlange s zelfde probleem vooral met FM en storing op TV, Ziggo hier geweest, en inderdaad nieuwe stekers en betere coax de coax van tig jaar geleden voldoet niet meer na alles wat er nu door de lucht gaat, dat begrijp ik wel en is best aannemelijk, in eljk geval hier nu weer storing vrij en mooie FM tot volle uitslag!
Open Baffles + Tangband drivers + mini dsp, breedbanders / Quad 303, Woofers / Quad 405, Technicsdeck AU 676 ,Denon DP1700 +ortofon vms30, + Lehmann Black cube SE, quad 66 + scepter + AB, Beogram 4002 + MMC 20EN, Sennheiser HD 580 + Cute amp + voeding, Denon DCD 1550AR Tuner kenwood

*

mumsoft

• 2803
« Reactie #52 Gepost op: 18 maart 2014, 16:58:56 »
Als ik weer eens tijd heb (belastingaangifte  >:( ) ga ik die overgehouden prachtpluggen toch eens aansluiten, daar niet van.
Als ik de boel rechtstreeks aansluit gaat het goed, maar met die standaard kabel van de Humax er bij (als verlengsnoertje) is het weer hartstikke mis. Dus dat is sowieso een prutkabel. Maar het werkt nu, en ik laat het even lekker zo zitten.

First things first.
Marc
Do re mi fa so la ti do
Lekker hangen op de ...