*

TANNOY

• 39604
de zin en onzin van de juiste dikte luidsprekerkabel!
« Gepost op: 30 oktober 2007, 17:09:39 »
gaat uw gang!

ik ben benieuwd!

gelovers en ongelovers mogen posten,graag zelfs en hou het netjes!

*

TANNOY

• 39604
Re: de zin en onzin van de juiste dikte luidsprekerkabel!
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2007, 17:17:22 »
ezo?

Citaat
dikte is pas belangrijk, als de kabel zo dun is dat hij niet voldoende stroom door zou kunnenn laten.
en ik kan je vertellen dat die dikte voor dat stroompje meestal rijm voldoende is!!!

maar ik snap dat velen dat niet snappen

kom op,je durfde daarstraks niet meer te posten,nu ben ik benieuwd naar je verklaring !!

je hebt me daarstraks een aantal keer gepmt

hoe of wat dempingsfactor wist je niet,je reageerde niet dus nu is het aan jou !

*

tifosi

« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2007, 17:21:22 »
Ik trek mij persoonlijk niks aan van dikte tot het minimum van 2.5, verder luister ik wat de kabel doet en oplevert als ik mijn muziek afspeel en dat is mijn leidraad om kabel aan te schaffen.

Ik heb nu een 2.5 kwadraat van Belden in gebruik en een dikkere van Art-speak,  beidde doen het goed in mijn set, alleen bij de huidige opstelling is mijn Art-Speak te kort anders had deze er nu nog tussen gezeten ;)

*

Clan

• 1964
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2007, 17:22:16 »
Is het niet zo dat samenstelling materiaal en dikte een bepaalde eigenschap aan de kabel geeft en dat het dan afhankelijk is van de voorkeur van de eindgebruiker welke kabel hij of zij het prettigste vindt klinken bij zijn set.

En dan kan er eindeloos gediscussieerd worden, maar uiteindelijk zal toch de eindgebruiker een kabel kiezen die binnen zijn financiŽle vermogen ligt en een compromis daarin sluiten.
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2007, 17:24:00 »
Is het niet zo dat samenstelling materiaal en dikte een bepaalde eigenschap aan de kabel geeft en dat het dan afhankelijk is van de voorkeur van de eindgebruiker welke kabel hij of zij het prettigste vindt klinken bij zijn set.

En dan kan er eindeloos gediscussieerd worden, maar uiteindelijk zal toch de eindgebruiker een kabel kiezen die binnen zijn financiŽle vermogen ligt en een compromis daarin sluiten.
het gaat er nu niet om hoe duur een kabel is...

of hoe mooi maar de dikte.
wat doet dat????

*

B. Gehakt

• 7305
  • Ik post niet op woensdag.
« Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2007, 17:29:58 »
De massa van de geleider in de luidsprekerkabel zal evenredig toe- of af- nemen met de vierkantswortel van zijn diameter, of was het met het kwadraat?
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2007, 17:32:11 door B. Gehakt »
Deskundige

*

art

• 8726
« Reactie #6 Gepost op: 30 oktober 2007, 17:44:38 »
Ik heb de "Pleasuredome" maar weer 's afgespeeld!

Als ik de luidsprekerkabel om de Bijbel wikkelde, kwam The Only Star In Heaven er het beste uit.
"Relax" klonk beter door de speakerkabel om een Koran te wikkelen.

Tsja, het valt niet mee met deze materie!  ;)

*

KT88

• 27850
  • Emeritus Technicus
« Reactie #7 Gepost op: 30 oktober 2007, 17:59:16 »
Ik heb persoonlijk nooit verschillen in speakerkabels gehoord in mijn eigen systeem (tenzij het MITs waren).

Ook technisch heb ik er (momenteel) geen verklaring voor waaruit verschillen zouden kunnen ontstaan, behalve dan een onvoldoende dikte.

Dat iemand verschillen soms toch *waarneemt*  is nog weer iets heel anders, dat doe ik nl. ook wel eens.  ;)
Audiodidact

*

Clan

• 1964
« Reactie #8 Gepost op: 30 oktober 2007, 18:13:10 »

wat doet dat????

Heeft de mate van dikte geen invloed op de dempingsfactor en de dempingsfactor afhankelijk is van de (eind)versterker?
En dat dit mede bepalend is voor de eigenschap van de kabel?
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.

*

BunnY

• 17933
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #9 Gepost op: 30 oktober 2007, 18:22:43 »
Bwa, zolang de kabel niet warm wordt zou ik mezelf niet druk maken ... Maar gebruik zelf kabel die in dat opzicht ook veel te dik zijn ;D
We'll see about that !!

*

Huey

• 1927
  • Incoming !!!
« Reactie #10 Gepost op: 30 oktober 2007, 18:24:41 »
Iig neemt de weerstand van een kabel af naamate de dikte toeneemt. Dus dikker is beter.

Daar...ik heb het geschreven. "size fucking matters"  >:( >:(
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2007, 18:29:56 door Huey »
My plan is to live forever. So far, so good.

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #11 Gepost op: 30 oktober 2007, 18:26:25 »

wat doet dat????

Heeft de mate van dikte geen invloed op de dempingsfactor en de dempingsfactor afhankelijk is van de (eind)versterker?
En dat dit mede bepalend is voor de eigenschap van de kabel?
jaaaaaaaaaaaaaaaaaa  :o :-*

« Reactie #12 Gepost op: 30 oktober 2007, 18:27:56 »
Grappig allemaal terwijl de interne bekabeling in de speaker zelf vaak niet dikker is dan 1,5 mm.
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

*

KT88

• 27850
  • Emeritus Technicus
« Reactie #13 Gepost op: 30 oktober 2007, 18:30:04 »
Iig neemt de weerstand van een kabel af naaemate de dikte toeneemt. Dus dikker is beter.

Dus een 235-band onder een Yaris zal beter voldoen dan de standaard 185 breedte?  ;D  ;D

Citaat
Daar...ik heb het geschreven. "size f*cking matters"  >:( >:(

Dat is wat jouw vrouw je wijsmaakt.
Ik hoor daar nooit klachten over..........  :angel:
Audiodidact

*

dekkersj

• 1470
  • Inde Deus Abest
    • Jacco's place
« Reactie #14 Gepost op: 30 oktober 2007, 18:30:14 »
Grappig allemaal terwijl de interne bekabeling in de speaker zelf vaak niet dikker is dan 1,5 mm.
Dat zijn vaak ook maar korte stukkies. Het gaat om de weerstand van de geleider  ;)

Groet,
Jacco
PS Excuses voor mijn duidelijkheid.

Muziek = emotie, Gehakt = fantasie. Of je moet het gehaktwonder willen aanvaarden, dan is alles mogelijk.