*

Ohme Bo

• 5236
  • Mijn chaos heeft zijn eigen ordening...
Re: Waar halen jullie je vinyl vandaan?
« Reactie #15 Gepost op: 31 oktober 2007, 22:32:01 »
Ik koop mijn LP's, zowel nieuw als tweedehands meestal bij 4 verschillende platenwinkels in Leiden.
Velvet op de Nieuwe Rijn heeft vrij veel nieuw spul staan, een stukje verderop zit de Platenboef. Die heeft veel tweedehands maar ook wat nieuw.
Dan zit er nog één in het straatje vanaf de Waagbrug (even de straatnaam kwijt) vlak bij Velvet en de platenboef. Die heeft giganties veel, alleen tweedehand maar daar zoek je je ongans als je iets wilt hebben. Dat is een beetje een zooitje maar wel leuk als je de tijd hebt en gewoon lekker wilt neuzen.
Ook zit er nog één met veel Jazz LP's in de vrouwensteeg, een zijstraat van de Haarlemmerstraat, schuin tegenover Plato. Als je Jazzmuziek zoekt moet je daar zijn.

Mvg. Miracle.

Bedoel je ipv. de Waagbrug de Koornbrug? In dat geval is het straatje de Burgsteeg.
Waar ik het meest vind en koop is in de groenoordhallen bij een kraam met ong. tien dozen elpees   Bijna alle elpees voor 2 euro in redelijk tot goede staat.   Heb zelf daar de afgelopen twee maanden  meerdere niet al te gangbare Strawbs, Steely Dan, Renaissance, APP en zo'n beetje alle Uriah Heeps uit de dozen gevist. 
muziekcollectie                    Niet alles klinkt als het hoort                    Beluister het leven van twee kanten!               

*

tito

• 9673
« Reactie #16 Gepost op: 31 oktober 2007, 22:39:34 »
Heb zelf daar de afgelopen twee maanden  meerdere niet al te gangbare Strawbs, Steely Dan, Renaissance, APP en zo'n beetje alle Uriah Heeps uit de dozen gevist. 

Hoezo, niet al te gangbaar?  :D

*

Ohme Bo

• 5236
  • Mijn chaos heeft zijn eigen ordening...
« Reactie #17 Gepost op: 31 oktober 2007, 23:14:36 »
Heb zelf daar de afgelopen twee maanden  meerdere niet al te gangbare Strawbs, Steely Dan, Renaissance, APP en zo'n beetje alle Uriah Heeps uit de dozen gevist. 

Hoezo, niet al te gangbaar?  :D

:-\ Moet toegeven vanuit mijn eigen perspectief. In ieder geval had ik ze nooit eerder ergens gezien.  (Ik bedoel geen speciale persingen). Bij de Strawbs bijv. "Deep cuts", "Nomadness" en "Deadlines".
muziekcollectie                    Niet alles klinkt als het hoort                    Beluister het leven van twee kanten!               

*

Pim

• 334
  • The proof of the pudding is in the eating...
« Reactie #18 Gepost op: 1 november 2007, 00:22:48 »
In omgeving Nijmegen, Het Goed, Marktplaats en het Vinylarchief (waar ze echt een flinke collectie hebben voor volgens mij redelijke prijzen).
Woonkamer - Wharfedale Diamond 9.5 (front) 9.1 (rear) | Onkyo TX-SR504E | Cambridge Audio Azur 540P | Thorens TD-316 / Grado Green | Marantz CD4000

Slaapkamer - Tannoy Mercury M2 | Pioneer SA-7500 II | Denon DCD-595

Budget Power!!      \m/ >.< \m/

*

groovy.

• 11113
  • Looking for fun and feelin.
Re:Waar halen jullie je vinyl vandaan?
« Reactie #19 Gepost op: 3 juni 2015, 14:52:42 »
Nieuwe winkel tweedehands en nieuw vinyl singles en cd's.
Diggers.
Korvelseweg 15 in Tilburg.
Geopend per 1-6-2015.
Prachtig pand en mooi ingericht.

Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 sme 3009    Luxman l507s. Elipson 1401. Elipson 1704. Rodec sm200.
Elementen.At12s-Goldring Eroica-At-f5occ.
Satin 117g. Tapedeck Akai 201d. Cassettedeck Jvc dd5.

Duizend Bommen en Granaten.

« Reactie #20 Gepost op: 10 juni 2015, 20:21:14 »
Nieuwe winkel tweedehands en nieuw vinyl singles en cd's.
Diggers.
Korvelseweg 15 in Tilburg.
Geopend per 1-6-2015.
Prachtig pand en mooi ingericht.

Staat genoteerd, binnenkort eens checken. Thanks!  8)

Enkele van mijn favorieten:

De Waterput in Bergen op Zoom
Dynamite platenbeurs, o.a. laatste vrijdag van de maand in Eindhoven
Vinyloutlet in Leiden
Kringloopwinkel in Eindhoven met een goede selectie vinyl en scherpe prijzen
Sounds in Tilburg
ADAM ARTist 5 / B&W DM2A + DM4 + DM5 / Dual 721 / Eltax Linear Response 10.5 / Onkyo A-809 / Sansui AU-7500 / Sony CDP-XB930 / Sony MDS-JB980 / Technics S(pylac)A-600 / Technics SL-Q3 / Technics SL-7 / Technics SL-10 / Technics SC-EH600 / Thorens TD-320 Mk II

*

Dozo

• 2366
« Reactie #21 Gepost op: 10 juni 2015, 20:36:20 »

*

wrieh

• 295
  • Camel :D
« Reactie #22 Gepost op: 11 juni 2015, 11:23:43 »
Op Drentse rommelmarkten staan altijd wel 3 a 4 kraampje vol met 2e hands vinyl. Zit vaak leuk spul tussen (Pink Floyd, Genesis, Yes). Als je geluk hebt staan er ook nog mensen die hun oude LP's verkopen. Ooit is alle Camel lp's voor 1 euro per stuk gekocht :).
Platenspelert: Technics SL-D202 + Nagaoka MP-110;
Versterkert: Akai AM2600 + B&W DM220i;
CD-Spelert: Kenwood DP-47;
Cassettedeck:Kenwood KX-54

« Reactie #23 Gepost op: 12 juni 2015, 09:49:50 »
Afgelopen Zaterdag eens binnen gelopen bij Headline in Groningen. Heel veel tweedehands vinyl maar de prijzen zijn wel veel te hoog, alsof het om nieuw vinyl gaat.......

*

Dozo

• 2366
« Reactie #24 Gepost op: 12 juni 2015, 15:25:57 »
Afgelopen Zaterdag eens binnen gelopen bij Headline in Groningen. Heel veel tweedehands vinyl maar de prijzen zijn wel veel te hoog, alsof het om nieuw vinyl gaat.......

In de grote Houtstraat in Haarlem zit ook een zaak met veel nieuw en heel veel oud vinyl waar ik ook de prijzen aan de stevige kant vond. Maar er zal maar net staan wat je al jaren zoekt...

« Reactie #25 Gepost op: 13 juni 2015, 01:26:09 »

In de grote Houtstraat in Haarlem zit ook een zaak met veel nieuw en heel veel oud vinyl waar ik ook de prijzen aan de stevige kant vond. Maar er zal maar net staan wat je al jaren zoekt...
Vaak vind je wel wat moois tussen al dat vinyl, je vind er zelfs exemplaren waar een briefje bij zit 'gelieve de plaat niet uit de hoes te halen want het vinyl is zeer kwetsbaar', bijvoorbeeld bij de Rolling Stones - Bridges to Babylon, vraagprijs 85 euro. Prijs is op zich netjes als je zo rond kijkt op het net.

Maar om nou 14 euro te vragen voor 'Hello' van Status Quo? Op marktplaats kom je ze tegen voor de helft.  ::) Wat te denken van Rare Earth - Ma, vraagprijs 22 euro, die heb ik zelf gekocht voor 7,50 op marktplaats en in nieuwstaat.

En toch is het lekker om net als vroeger weer al die platenbakken door te spitten.  ;D
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2015, 01:49:59 door graafie »

*

isai

• 690
« Reactie #26 Gepost op: 13 juni 2015, 11:42:49 »
Nieuwe lp's koop ik vaak bij JPC in Duitsland. Ze hebben elke maand een actie waarbij je geen verzendkosten betaald.
Rega P3, Heed Orbit, vMedevoort phono, vMedevoort CA220/PA230,
Helios CD2, Monitor Audio silver 8i, MJ Acoustics pro 50
Thorens TD 160B/SME III, Musical Fidelity X-LP, Rotel RA-04, Rotel RCD 855, Sansui TU 217

muziek collectie:  http://rateyourmusic.com/collection/isai/visual/

*

Dozo

• 2366
« Reactie #27 Gepost op: 14 september 2015, 20:23:45 »
Amazon.de is ook een aanrader. Boven de 29 euro geen verzendkosten en de prijzen liggen over het algemeen een stuk lager dan bv bol.

« Reactie #28 Gepost op: 1 november 2015, 22:37:08 »
Discogs.com

Voorheen vaak bij Kingkong in Leeuwarden of online via hhv.de

« Reactie #29 Gepost op: 27 december 2015, 16:16:34 »
Overal zo'n beetje. Geen vaste plaats