*

Niemand

• 20687
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
Re: Waar halen jullie je vinyl vandaan?
« Reactie #30 Gepost op: 27 december 2015, 16:18:06 »
Uit een Audi ,een stukje alvast  :angel:
MS Bl91+Denon DL103R.
Td125MKII-Longbase+12inch arm+  Adc xlmII Imp
Sony FL77
AstionTrew8000.
Chaos-Bocama +CD104SandalistischeKermiswerken met een dubbelzijdige en geaarde printplaat onder de set en audiolamp
Tannoy Ardens v.v. VDH Principe
Speakerkabels door  THvW gemaakt volgens VDH principe

*

Jeronimo

• 6125
« Reactie #31 Gepost op: 27 december 2015, 17:18:06 »
Marken, Bedum, Alkmaar, Abbekerk, Heerhugowaard, Heerlen, Venlo, Leiden, Den Haag, Amsterdam, Hoofddorp, Nieuw Vennep, Haarlem, IJmuiden, Arnhem, Amersfoort, Zeist, Weesp, Barendrecht, Emmen, Dordrecht, Ridderkerk, Enschede, Apeldoorn, Winschoten om een paar plaatsen te noemen, waar ik de laatste twee jaar vinyl heb gekocht.   
AVM CD1 Plus incl. Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Dual CS-5000+Denon DL-304 MC, Micro Seiki DD-5E+Audio Technica AT33 PTG/II MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

« Reactie #32 Gepost op: 27 december 2015, 18:38:08 »
Welke in Heerlen ? Gong, didi of Satisfaction ?

*

morph

• 13091
« Reactie #33 Gepost op: 27 december 2015, 18:55:11 »
Marken, Bedum, Alkmaar, Abbekerk, Heerhugowaard, Heerlen, Venlo, Leiden, Den Haag, Amsterdam, Hoofddorp, Nieuw Vennep, Haarlem, IJmuiden, Arnhem, Amersfoort, Zeist, Weesp, Barendrecht, Emmen, Dordrecht, Ridderkerk, Enschede, Apeldoorn, Winschoten om een paar plaatsen te noemen, waar ik de laatste twee jaar vinyl heb gekocht.   

Marktplaats met "Alle afstanden..." ingesteld?

*

Jeronimo

• 6125
« Reactie #34 Gepost op: 27 december 2015, 20:34:26 »
Geen begrenzingen als het op MP aankomt. ;D Overigens is dat niet het enige board dat ik gebruik. Daarbij weet ik onderhand veel fysieke 2e hands verkoopplaatsen te vinden en heb hier en daar wat netwerken opgebouwd. Ja, dan kom je ergens.   
AVM CD1 Plus incl. Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Dual CS-5000+Denon DL-304 MC, Micro Seiki DD-5E+Audio Technica AT33 PTG/II MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

« Reactie #35 Gepost op: 2 januari 2016, 15:15:11 »
Was vandaag bij de Duitse mediamarkt. Bakken vol "nieuw vinyl .Dat music on vinyl is een ware parasiet aan t worden. Op dit moment zitten we net in 2016. Wat ik me afvraag is hoe ze het klaarspelen om zo`n shit kwaliteit af te leveren. De hoezen : zo`n 15 jaar geleden kon je bij een of andere handige Harrie cd`tjes laten kopiëren voor een appel en een ei. Voorzien van een ingescand hoesje dat vervolgens weer in kleur werd afgedrukt. De kwaliteit, vaak niet van echt te onderscheiden. Tegenwoordig speelt music on vinyl het klaar om een hoes te maken waarvan ik me afvraag, zijn die prutsers bij die firma blind ? Je kijkt je bijna scheel aan de opdruk kwaliteit. Eigenlijk te triest voor woorden dat zoiets de markt domineert. Prijzen.. ruim 20 euro per stuk. Kan toch eigenlijk niet dat je een "authentiek" product koopt met inferieure kwaliteit. Pure winst woekeraars . Ooit eens gehoord dat ze zich schuilen achter het feit dat het originele grafisch werk niet meer voorhanden is... 10 tegen 1 ... scan zelf eens een singlehoes on je scanner op groot formaat, druk het af en constateer dat de kwaliteit 100 x beter is dan de opdruk van de hoezen van music on vinyl. Ik neem aan dat er genoeg mensen zijn die deze mening met mij delen, toch ?

*

morph

• 13091
« Reactie #36 Gepost op: 2 januari 2016, 18:32:45 »
Ik neem aan dat er genoeg mensen zijn die deze mening met mij delen, toch ?
Ik wil je mening best delen hoor. Met mensen die ook zo'n beperkte visie hebben. Die zijn er misschien wel.
Maar of het genoeg voor je is...

Tegenwoordig speelt music on vinyl het klaar om een hoes te maken waarvan ik me afvraag, zijn die prutsers bij die firma blind ? Je kijkt je bijna scheel aan de opdruk kwaliteit.
Over welke ene hoes heb je het (waarvan de kwaliteit dus blijkbaar gelijk geldt voor alle andere)?

Ooit eens gehoord dat ze zich schuilen achter het feit dat het originele grafisch werk niet meer voorhanden is... 10 tegen 1 ... scan zelf eens een singlehoes on je scanner op groot formaat, druk het af en constateer dat de kwaliteit 100 x beter is dan de opdruk van de hoezen van music on vinyl.
Wist je overigens dat als je een origineel scant dat niet aan je eisen voldoet je ook een scan krijgt die daar niet aan voldoet? Toch is die scan perfect.

Vroeger was alles beter...
Maar dan moet je wel overtuigend vergelijkingsmateriaal hebben.

Laten we eens kijken aan de hand van je voorbeeld of er mogelijk betere versies zijn in de collecties van de forumbezoekers. Dat lijkt me een redelijke vergelijkingsmethode.
Is weer eens wat anders dan ongenuanceerd fulmineren.
Over welk album had je het?
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2016, 18:41:39 door morph »

*

Opa Spylac

• 5918
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #37 Gepost op: 2 januari 2016, 21:12:44 »
morph, Rogers Hifi is niet de enige; https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=55&t=81487
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #38 Gepost op: 2 januari 2016, 22:16:07 »
Ik neem aan dat er genoeg mensen zijn die deze mening met mij delen, toch ?
Ik wil je mening best delen hoor. Met mensen die ook zo'n beperkte visie hebben. Die zijn er misschien wel.
Maar of het genoeg voor je is...

Tegenwoordig speelt music on vinyl het klaar om een hoes te maken waarvan ik me afvraag, zijn die prutsers bij die firma blind ? Je kijkt je bijna scheel aan de opdruk kwaliteit.
Over welke ene hoes heb je het (waarvan de kwaliteit dus blijkbaar gelijk geldt voor alle andere)?

Ooit eens gehoord dat ze zich schuilen achter het feit dat het originele grafisch werk niet meer voorhanden is... 10 tegen 1 ... scan zelf eens een singlehoes on je scanner op groot formaat, druk het af en constateer dat de kwaliteit 100 x beter is dan de opdruk van de hoezen van music on vinyl.
Wist je overigens dat als je een origineel scant dat niet aan je eisen voldoet je ook een scan krijgt die daar niet aan voldoet? Toch is die scan perfect.

Vroeger was alles beter...
Maar dan moet je wel overtuigend vergelijkingsmateriaal hebben.

Laten we eens kijken aan de hand van je voorbeeld of er mogelijk betere versies zijn in de collecties van de forumbezoekers. Dat lijkt me een redelijke vergelijkingsmethode.
Is weer eens wat anders dan ongenuanceerd fulmineren.
Over welk album had je het?

Zo te lezen heb je niet veel originele hoezen naast die mov hoezen gezien. Iemand die bijna blind is ziet t verschil nog.

Heb t liefst een origineel of anders geen.

Een originele lp hoes kan je gewoon goed inscannen en fatsoenlijk drukken.

Ben echt niet de enigste die dit ziet. Jammer dat geld boven kwaliteit gaat. Alweer een zoveelste gemiste voor de platenfirma's.

*

Opa Spylac

• 5918
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #39 Gepost op: 2 januari 2016, 22:22:23 »
Toch lees ik op andere fora weer dat MOV uitstekende kwaliteit levert, of in ieder geval leverde. Maar misschien dat de druk ondertussen te hoog is? Kan me dat zomaar voorstellen als de vraag exponentieel stijgt, maar de capaciteit niet.

With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Frits

• 339
  • Muziek is emotie
« Reactie #40 Gepost op: 2 januari 2016, 22:44:16 »
http://www.cdenlp.nl/

Al sinds mijn jeugd. Heerlijke zaak waar je gewoon alles kunt krijgen.
Oude(re) spullen van Denon, Hepta en Rel.

*

morph

• 13091
« Reactie #41 Gepost op: 2 januari 2016, 22:46:00 »
Zo te lezen heb je niet veel originele hoezen naast die mov hoezen gezien. Iemand die bijna blind is ziet t verschil nog.
Makkelijk, zo'n antwoord.
Jammer dat het zo nietszeggend is.

Noem er nu eens eentje als voorbeeld, zodat er vergeleken kan worden. Liefst een fotootje erbij van een originele en van zo'n schandalig slecht opnieuw uitgebrachte, maar dat zal wel wat teveel gevraagd zijn.

Een originele lp hoes kan je gewoon goed inscannen en fatsoenlijk drukken.
Natuurlijk.
En als dat origineel er piekfijn uitziet zal de scan dat ook kunnen. Evenals de nieuw gedrukte.

Ben echt niet de enigste die dit ziet.
"Ik en vele anderen" wordt wel vaker gebruikt om een loze kreet te onderbouwen.
Ik ben er nog niet echt van overtuigd, eerlijk gezegd.
Wil best overtuigd worden, maar dan toch met iets meer bewijs dan wat er nu is: geen.

Even terzijde, als men zuinig is op zijn platen en hoezen, waarom zou men dan in 's hemelsnaam een opnieuw uitgebrachte versie willen hebben? En waarom zou men zich erover opwinden dat nieuwe uitgaves anders zouden blijken te zijn?
Heeft men de oude niet is men vermoedelijk blij met een nieuwe uitgave.

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #42 Gepost op: 2 januari 2016, 22:58:34 »
volgens mij kan je het bij de jeff buckley versie goed zien als ik het internet mag geloven.

*

morph

• 13091
« Reactie #43 Gepost op: 2 januari 2016, 23:02:14 »
Zondermeer internet geloven?
Moet ik in spaceaardbeimodus?

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #44 Gepost op: 2 januari 2016, 23:03:29 »