*

Opa S.

• 7080
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
Re: nieuw "phishing" mailtje
« Reactie #840 Gepost op: 11 juni 2018, 10:39:56 »
PS: Ik heb nog eens gekeken of ze uit hun tent te lokken zijn door te vragen waar ze woonden, want "omdat ik veel reis" zou ik het dan misschien kunnen bezorgen. Geen reactie...
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Roots

• 1817
  • I have Reggae Mylitis.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

J.B.L

• 3522
Re: nieuw "phishing" mailtje
« Reactie #842 Gepost op: 14 juni 2018, 18:45:21 »
Dit soort uitspraken zijn altijd heel erg leuk:
De criminelen wisten Marktplaatsverkopers dit jaar via phishing al 94.000 euro te ontfutselen
Hoe weten ze dat als de oplichters niet eens opgepakt zijn en de slachtoffers niet terugbetaald? Is dit incl. de standaard nep-advertenties waar je wel betaalt maar niks ontvangt?

De in het artikel genoemde mailtjes krijg ik overigens dagelijks en dan op compleet willekeurige advertenties.
Ik waarschuuwde al maanden geleden voor deze truc, jammer dat het OOI forum gesloten is en Tweakers moderatie niet boven het IQ van een amoeba uitkomt en het topic zomaar had gesloten omdat pippo de mod het onnodig vond. >:(

Jammer dat dit pas een goede 4-5 maanden later gemeld wordt........overigens blijf ik het ontzettend laf vinden van Marktplaats dat zij geen knop op de homepage hebben met "Pas op voor ..... praktijken" waarin ze dit soort phishing praktijken laten zien.
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2018, 18:57:14 door J.B.L »