Heb verder geen ervaring met Hepta. Zie er wel diverse nieuwere en oudere op MP staan. Wat zijn qua oudere systemen bij Hepta de betere? CR Lux?
Kent Hepta bv ook wooferrand problemen, zoals je die bij de oudere Translators veel tegenkomt?
Ik heb een blauwe maandag (lees enkels zaterdags toen ik in militaire dienst zat) in een hifi winkel te Schagen gewerkt en eigenlijk was de CR-Lux wel mijn favoriet . Wat toen ook veel werd verkocht waren de Infinities QA en QB, vaak aan mensen die binnen kwamen omdat de IMF compact 2 als beste uit de consumenten test kwam, de mensen die dingen thuis mochten uitproberen maar de verkoper ze wel een paar duurdere alternatiefjes meegaf om thuis uit te proberen. Dan kwam de IMF meestal weer terug naar de winkel. Je had bijv ook BNS (was er toen ook net meen ik) , Korn&Macway, Kef, en de Elipson 1302. Tandberg Studio monitor en een goedkopere (en ook goedkoper klinkende) Yamaha die even groot was als die Tandberg
In die tijd nog een "merkloze inruil transmissionline"over genomen, volgens de verkoper een "zelfbouwer die gemaakt was bij Solosound" (

)
Behalve de voorkant die niet gefineerd was leek hij sprekend op de HB1 (Hans Baan) luidsprekers, die ik slechts onlangs op de Translator history site heb gevonden, ik herinner mij echter een driekantige kef b200 woofer te hebben ipv een vierkante, verder identiek. Er zat een dikke laag heel erg luchtig "schuimachtig" materiaal voor, dus geen luidsprekerdoek. Dat tweedehands was toch een stuk goedkoper dan de CR-Lux dus die TL werd het ipv een CR-Lux.....
Ca een of twee jaar later nog een keer bij die verkoper langs geweest op een demo middagje, toen had je de Hepta Princess en Menhir, dat waren ook wel mooie dingen, vond ik. Er waren ineens ook "spikes" voor onder de luidsprekers.
Toen verdween de interesse voor hifi spullen voor meer dan 25 jaar...