*

Frits

• 369
  • HiFi is emotie
Re:HEPTA
« Reactie #30 Gepost op: 4 februari 2015, 22:13:19 »
Zal best...... ::)
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

*

Markus

• 1774
« Reactie #31 Gepost op: 4 februari 2015, 22:18:08 »
er zijn vele betere speakers.

Spuit 11 door de bocht.

Groet, Mark

*

Frits

• 369
  • HiFi is emotie
« Reactie #32 Gepost op: 4 februari 2015, 22:23:14 »
Erg gevaarlijk met dit weer. ;D

*

Opa Spylac

• 6144
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #33 Gepost op: 5 februari 2015, 08:14:16 »
er zijn vele betere speakers.

er zijn ook betere jopies.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

jopie

• 3639
« Reactie #34 Gepost op: 5 februari 2015, 18:03:47 »
ik ben een uniek mensch.

*

-.-

• 27852
« Reactie #35 Gepost op: 5 februari 2015, 18:05:11 »
ik ben uniek

Ain't that the truth, bro.  ;D

*

jopie

• 3639
« Reactie #36 Gepost op: 5 februari 2015, 19:19:47 »
 ;D

*

Frits

• 369
  • HiFi is emotie
« Reactie #37 Gepost op: 6 februari 2015, 18:13:14 »
Heb verder geen ervaring met Hepta. Zie er wel diverse nieuwere en oudere op MP staan. Wat zijn qua oudere systemen bij Hepta de betere? CR Lux?

Kent Hepta bv ook wooferrand problemen, zoals je die bij de oudere Translators veel tegenkomt?

Even terug naar mijn vraag. ::)

« Reactie #38 Gepost op: 6 februari 2015, 21:49:41 »
Heb verder geen ervaring met Hepta. Zie er wel diverse nieuwere en oudere op MP staan. Wat zijn qua oudere systemen bij Hepta de betere? CR Lux?

Kent Hepta bv ook wooferrand problemen, zoals je die bij de oudere Translators veel tegenkomt?
Ik heb een blauwe maandag (lees enkels zaterdags toen ik in militaire dienst zat) in een hifi winkel te Schagen gewerkt en eigenlijk was de CR-Lux wel mijn favoriet . Wat toen ook veel werd verkocht waren de Infinities  QA en QB, vaak aan mensen die binnen kwamen omdat de IMF compact 2 als beste uit de consumenten test kwam, de mensen die dingen thuis mochten uitproberen maar de verkoper ze wel een paar duurdere alternatiefjes meegaf om thuis uit te proberen. Dan kwam de IMF meestal weer terug naar de winkel. Je had bijv ook  BNS (was er toen ook net meen ik) , Korn&Macway, Kef, en de Elipson 1302. Tandberg Studio monitor en een goedkopere (en ook goedkoper klinkende) Yamaha die even groot was als die Tandberg

In die tijd nog een "merkloze inruil transmissionline"over genomen, volgens de verkoper een "zelfbouwer die gemaakt was bij Solosound"   ( ???)
Behalve de voorkant die niet gefineerd was leek hij sprekend op de HB1 (Hans Baan) luidsprekers, die ik slechts onlangs op de Translator history site heb gevonden, ik herinner mij echter een driekantige kef b200 woofer te hebben ipv een vierkante, verder identiek. Er zat een dikke laag heel erg luchtig "schuimachtig" materiaal voor, dus geen luidsprekerdoek. Dat tweedehands was toch een stuk goedkoper dan de CR-Lux dus die TL werd het ipv een CR-Lux.....

Ca een of twee jaar later nog een keer bij die verkoper langs geweest op een demo middagje, toen had je de Hepta Princess en Menhir, dat waren ook wel mooie dingen, vond ik. Er waren ineens ook "spikes" voor onder de luidsprekers.

Toen verdween de interesse voor hifi spullen voor meer dan 25 jaar...

« Reactie #39 Gepost op: 6 februari 2015, 21:52:56 »
 ..sorry dubbel gepost..

*

Frits

• 369
  • HiFi is emotie
« Reactie #40 Gepost op: 6 februari 2015, 22:23:32 »
CR Lux lijkt mij ook wel een interessante speaker. Destijds (70-80 er jaren) vond ik de IMF transmission line speakers erg mooi. Het ontwerp sprak mij erg aan. Vreemd eigenlijk dat dit helemaal verdrongen is door de huidige basreflex systemen.

Ben nu erg voor een gesloten systeem. Hoop echter toch nog eens een keer de CR ergens te kunnen beluisteren. Misschien wel bij Hepta zelf als ik er een keer langs ga.

*

jopie

• 3639
« Reactie #41 Gepost op: 7 februari 2015, 17:24:44 »
als [ik] iets niet mooi vind is het een gesloten systeem.
« Laatst bewerkt op: 7 februari 2015, 20:55:41 door jopie »

*

minplus

• 6881
  • relax, don't do it
« Reactie #42 Gepost op: 7 februari 2015, 19:27:45 »
Je mist een gat voor ik weet niet wat?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Markus

• 1774
« Reactie #43 Gepost op: 7 februari 2015, 19:31:44 »
als [ik] iets wel NIET mooi vind is het een gesloten systeem.

Wel niet...? Make up your mind.

Groet, Mark

« Reactie #44 Gepost op: 8 februari 2015, 13:38:41 »
gistermiddag ff naar de audioshow in het AF(w)AS stadion Alkmaar, omdat ik er toch langs kwam, er blijkt er toch weer een behoorlijk rijtje verschillende Hepta's te worden gemaakt.

Omdat ze in the trappehuis staan komt de bezoeker er vanzelf langs.
Mooi dat er toch nog bedrijfjes zijn die zich tussen de groteren kunnen handhaven.

Ben meer van het vintage elektronica geknutsel en heb daardus niks te zoeken, maar ff luisteren naar wat haai end spul is toch leuk.
Ook het oog wil wel eens wat, nu weer Italiaanse luidsprekers vermomd als een soort kegel hanglamp met vogelvoerbakje er onder   (leuk in de kamer van iemand anders).
Straks kom ik er weer langs misschien weer nog ff kijken.