*

J.B.L

• 3389
Re:HEPTA
« Reactie #45 Gepost op: 8 februari 2015, 21:24:07 »
Jammer dat Hepta zo in de gang in een open ruimte stond maar de grote Hepta's klonken niet verkeerd hoor!

Wat ik zelf ontzettend jammer vind is dat ze nog steeds met hun design uit de jaren 70-80 doorgaan a'la Studio de Schop / Impulse.

*

i2Paq

• 2958
  • Beleving is puur persoonlijk
Re:HEPTA
« Reactie #46 Gepost op: 9 februari 2015, 08:54:22 »
Wat ik zelf ontzettend jammer vind is dat ze nog steeds met hun design uit de jaren 70-80 doorgaan a'la Studio de Schop / Impulse.

Het was de Schop die volgens mij Hepta imiteerde.

Veel mensen houden van een klassiek design a la Hepta.

Moderne kasten kunnen mij ook niet bekoren.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

Frits

• 340
  • Muziek is emotie
Re: HEPTA
« Reactie #47 Gepost op: 12 februari 2017, 10:04:24 »
Wie kent, of heeft ervaring met de Exposure?

Begrijp dat het de opvolger is van de Four Tune. Qua ontwerp in elk geval een heel andere speaker.
Oude(re) spullen van Denon, Hepta en Rel.

Re: HEPTA
« Reactie #48 Gepost op: 8 juni 2017, 19:21:40 »
zelf heb ik de Hepta CR LUX. en moet zeggen voor muziek vind ik het een heerlijke speaker. alles gedoseerd. niets overdreven. en sprankelend hoog. dat is ook nog steeds de reden dat ik ze houdt. voor (en dat is de reden waar mijn audiohobby uit bestaat). is Film. hier vind ik ze net te braaf voor. al moet ik zeggen dat ik soms geluiden hoor die ik met de kef q66.5 niet hoor. met de spring heb ik geen ervaring maar in de trend van alle Hepta,s is het zeker een speaker die gewaardeerd wordt door velen. bij gebruik voor waar ze voor bedoeld zijn. zijn het naar mijn mening ongeėvenaarde speakers.

Gelukkig kunnen meningen verschillen