*

4-weg

• 492
Re: vraagje
« Reactie #30 Gepost op: 30 mei 2008, 13:24:01 »
Het antwoord heb ik al hierboven gegeven. Even een stukje terug dus.

*

marvin

• 5228
« Reactie #31 Gepost op: 30 mei 2008, 13:24:32 »
Nadeel is dat aan zoŽn verterker nog een voedingskabel moet van minimaal 8 mm2 en massakabel van dezelfde dikte die aan een goed kaal gemaakte plaat van de auto moet worden gemonteerd. anders krijg je last van storing. En dan heb je ook nog een kabel nodig tussen radio (de zgn. RCA kabel), en de speakers moeten nog een keer op de versterker worden aangesloten, wat betekent dat er speakerkabels gelegd moeten worden en dan alles nog netjes inbouwen.

Jaaa ......., 

dit stukje dus.... ;)

*

macintosh

« Reactie #32 Gepost op: 30 mei 2008, 13:25:32 »
Kun je dan niet beter een radio nemen met een paar UcD180 modules erin ;D

*

marvin

• 5228
« Reactie #33 Gepost op: 30 mei 2008, 13:30:54 »
mijn autoradio is gestolen uit me moeder haar auto (heb zelf geen tuf-tuf), deze had ik speciaal gekocht om daaraan wat versterkers te koppelen en andere speakers....
goed hij is gestolen, verder moet ik zeggen dat ik het ook wel een hele hoop werk vond om  alles netjes en volgens de car-audio wetten in te bouwen..
2 versterkers zitten nu dus bij me neefje ingebouwd. klein kado'tje vanwege het halen van een rijbewijs,-en het daarbij aangeschafde Mazda'tje...  :P

ik moest er vanaf en hij is weer blij....  ;D

*

Hanske

• 3982
  • Hey, alles klinkt hier hetzelfde!
« Reactie #34 Gepost op: 30 mei 2008, 21:09:24 »
"Men" heeft het nodig gevonden om in mijn pimpmobiel 12 speakers te bouwen.
Over trillende speigels enzo kan ik niet meepraten, want dat doen ze niet.
Ook de deurpanelen niet (basspeakers onderin), en de hoedenplank ook al niet (subwoofdingskes aan weerszijden).

Dit is ook door een professioneel bedrijf gedaan, namelijk in de fabriek en klinkt voor een auto heel niet slecht.

Ik heb vroeger ook wat in auto's gerommeld met geluid en het is gewoon heel belangrijk dat je de zaak goed degelijk ophangt zodat niet de hele deur/koffer/hoedenplank/noem maar op mee gaat staan dansen.

De conus dient de energie de ruimte in te sturen, niet het chassis van de speaker.

Dus 1: goed aansturen.....voor zwaardere speakers inderdaad een booster/versterker er tussen en goed inregelen.
2: zet de zaak goed vast, dus maak desnoods een nieuwe plank van degelijk materiaal.