*

art

• 8861
Re: Audio-focus bij de NVHR.
« Reactie #30 Gepost op: 22 juni 2008, 09:29:40 »
Die DT had wel meer in zijn mars, maar die speaker units zaten in een veels te kleine kast gefrot.
Het zijn natuurlijk ook al oudjes , die DT was dat nou ook een Garrard ?

Nee, een Jobo.
Het werd helaas gedemoŽd door mannen die restauratie en liefde voor oude techniek hoog in het vaandel hadden staan, maar niet de puntjes op de i zetten, wat weergave betreft.
M.i. was het naaldje van het element niet fris en de opstelling van het geheel was ook nada.
Bovendien hadden ze helaas gekozen voor een 9710 in een klein kastje (waarschijnlijk omdat het kastje er voor een zelfbouw mooi uitzag .....), met als gevolg een groot tekort aan laag.
Plaatsing van de speakers in een hoek had, denk ik, aardig wat opgelost; helaas stonden ze op een tafeltje in de ruimte .....
Menno van der Veen had een interessante presentatie over (uiteraard) buizenversterkers met een paar interessante zaken waar het de correctie van (in mijn gehoor!) tekortkomingen van dit soort versterkers betreft.
Wel zat er een beetje veel verkooppraat in de presentatie zelf ......
Nou ja, een mens moet wat.  ;)

*

Bert

• 15207
« Reactie #31 Gepost op: 22 juni 2008, 10:11:55 »
Inderdaad art de opstelling was verre van ideaal , en de presentatie heb ik voorbij laten gaan , ben gaan snuffelen in de sportzaal .

Was wel een mooie voor en eind buizenversterker wat die bij zich had .

*

art

• 8861
« Reactie #32 Gepost op: 22 juni 2008, 10:52:01 »
Ja, die Veen-bouwdoos ziet er uitstekend uit!  :)

*

Bert

• 15207
« Reactie #33 Gepost op: 22 juni 2008, 13:52:36 »
Wat ook leuk was dat ze die Philips MFB speakertjes gebruikten