*

macintosh

Kan je niet beter één naar Jacco en één naar pak 'm beet Wilmo of Hanske sturen? Zo is het in ieder geval duidelijk naar wie de CD moet worden gestuurd. Hoe lang hebben we de tijd? 3 dagen of zo? 5? Een week?

Re: "Blind testen" geluidskwaliteit Mp3 128, 160, 192, 320 kb/sec WAV, FLAC, AIF
« Reactie #16 Gepost op: 23 juni 2008, 18:18:55 »
Vanavond gaan er twee op de post.
Één naar Jacco, en één naar Satch.
Die sturen hem dan weer door naar de volgenden, volgens het lijstje in de eerste post, als dat voor iedereen OK is...  ;D

Als Jacco en Satch er beide 1 krijgen en doorsturen naar de volgende, dan krijg ik er straks 2... ;-) Misschien handig om er voor de duidelijkheid 2 lijstjes in de startpost te zetten?

hoe gaan we de terugrapportage doen? Ik neem aan dat we wachten tot iedereen de cd heeft beoordeeld en dan melden, of melden we gelijk onze ervaring bij jou en maak jij er een mooie statistiek van???

Ik ben benieuwd! denk dat ik hetzelfde resultaat als Koen ga halen (of slechter...)

EDIT: koen was me voor met z'n opmerking...

*

macintosh

@mikekiwi: We zullen zien, ik ben erg benieuwd (en gemotiveerd). Ik weet in ieder geval wat mijn tactiek wordt: Snoeihard draaien en dan op de zachtste geluiden letten, aangezien de kwaliteit daarvan de 'telltale' van een mp3 zou moeten zijn.

Overigens zou het in theorie mogelijk moeten zijn de CD te analyseren met bijvoorbeeld Audacity of iets dergelijks waardoor je wellicht zou kunnen zien wat mp3 en wat ongecomprimeerd is, maar ik ga er vanuit dat niemand zo kinderachtig zal zijn ;)

*

Hanske

• 3982
  • Hey, alles klinkt hier hetzelfde!
Ik schat toch wel hogere verschillen te kunnen horen dan 192kbs......dit verschil hoor ik op het eierpotje van mijn meiske al tov de betere en slechtere mp3's.....maar door elkaar gemixt zou wel leuk zijn.....en dan allen de resultaten bij BJ inleveren zodat ie er een lijst van kan maken ofzo ;D

Vanavond gaan er twee op de post.
Één naar Jacco, en één naar Satch.
Die sturen hem dan weer door naar de volgenden, volgens het lijstje in de eerste post, als dat voor iedereen OK is...  ;D

Als Jacco en Satch er beide 1 krijgen en doorsturen naar de volgende, dan krijg ik er straks 2... ;-) Misschien handig om er voor de duidelijkheid 2 lijstjes in de startpost te zetten?

hoe gaan we de terugrapportage doen? Ik neem aan dat we wachten tot iedereen de cd heeft beoordeeld en dan melden, of melden we gelijk onze ervaring bij jou en maak jij er een mooie statistiek van???

Ik ben benieuwd! denk dat ik hetzelfde resultaat als Koen ga halen (of slechter...)

EDIT: koen was me voor met z'n opmerking...

Jacko stuurt hem naar nummer 3 en Satch naar nummer 4 op de lijst enzovoort.......of word dat te moeilijk ;)

*

macintosh

PS: Ik neem dat de mensen die de afgelopen tijd hard hebben lopen roepen dat mp3 zo makkelijk te onderscheiden is van cda zich nog wel melden ;D ;D

*

Niemand

• 20687
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
Re: "Blind testen" geluidskwaliteit Mp3 128, 160, 192, 320 kb/sec WAV, FLAC, AIF
« Reactie #20 Gepost op: 23 juni 2008, 19:12:37 »
ik denk dat we niets op het forum moeten zetten maar per pm naar Big John sturen die nadat alle resultaten binnen zijn de pm's openbaar mag maken .
En verder moet worden afgesproken om geen pm's (of op andere manieren te communiceren)uit te wisselen hierover met wie dan ook  ;)
MS Bl91+Denon DL103R.
Td125MKII-Longbase+12inch arm+  Adc xlmII Imp
Sony FL77
AstionTrew8000.
Chaos-Bocama +CD104SandalistischeKermiswerken met een dubbelzijdige en geaarde printplaat onder de set en audiolamp
Tannoy Ardens v.v. VDH Principe
Speakerkabels door  THvW gemaakt volgens VDH principe

*

macintosh

Dat is denk ik inderdaad verstandig.

PS misschien is het handig als jij en ik onder elkaar op de lijst staan, wij kunnen namelijk zo even bij elkaar langsfietsen ;)

*

Satch

• 9852
  • We need more cowbell.
    • Ongezond audioverstand
Big John

Jacco

Satch

Mikekiwi

Wilmo

Hanske

Wanderer

Ruud

Koen K

Als degene die klaar is met luisteren in dit topic aangeeft naar wie hij de CD gaat sturen, streep ik de betreffende naam door, dan weten we allemaal wie nog een cd moet ontvangen. Het lijkt me ook het eerlijkst als iedereen zijn resultaten aan Big John PM't, kunnen we daarna gaan plussen en minnen. Of heeft iemand een beter idee?

*

BigJohn

• 2470
  • Hé..?!
Ik doe graag mee!

Voorspelling: tot 192 kbps kan ik het nog (net) horen, daarboven niet meer ;) Maar wie weet!
Niet op volgorde van slecht naar goed op de cd zetten he Johnny, anders hebben we niks meer te raden ;D

PS: Wat sta je toch vastberaden en mannelijk op de foto, Governator ;D
That's just me man...  ;)
I don't do no front!  ;D
One never needs their humor as much as when they argue with a fool.

*

BigJohn

• 2470
  • Hé..?!
Ik heb in het startbericht de lijst opgedeelt in twee lijstjes, omdat dit me inderdaad wel handig leek.
Over het wel of niet onderling bespreken...
Misschien inderdaad eerst via een persoonlijk bericht naar hier...
Of naar iemand anders, als iemand zich geroepen voelt.  ;)
PS: Ik neem dat de mensen die de afgelopen tijd hard hebben lopen roepen dat mp3 zo makkelijk te onderscheiden is van cda zich nog wel melden ;D ;D
Die echte "gouden oortjes" zullen zich ongetwijfeld nog melden!  ;D
@mikekiwi: We zullen zien, ik ben erg benieuwd (en gemotiveerd). Ik weet in ieder geval wat mijn tactiek wordt: Snoeihard draaien en dan op de zachtste geluiden letten, aangezien de kwaliteit daarvan de 'telltale' van een mp3 zou moeten zijn.

Overigens zou het in theorie mogelijk moeten zijn de CD te analyseren met bijvoorbeeld Audacity of iets dergelijks waardoor je wellicht zou kunnen zien wat mp3 en wat ongecomprimeerd is, maar ik ga er vanuit dat niemand zo kinderachtig zal zijn ;)
We weten allemaal dat er best mensen zullen zijn die de CDR gaan analyseren (of althans proberen...)
Maar weest gewaarschuwd!
Er is een beveiliging meegebrand op de schijf die de gebruikte CDP onmiddelijk opblaast met de toegevoegde "Semtex" welke op de schijf is opgedampt!  ???

En een commando kan het jou vertellen!  ;)

*

-.-

• 27852
« Reactie #25 Gepost op: 23 juni 2008, 20:43:01 »
Die echte "gouden oortjes" zullen zich ongetwijfeld nog melden!  ;D

Ik heb tin/lood (in mijn) oren.  ::)

« Reactie #26 Gepost op: 23 juni 2008, 20:46:22 »
op welke stand kan ik mijn yoko-ghettoblaster het beste zetten als ik die mp3-cassette ga luisteren?

*

Hanske

• 3982
  • Hey, alles klinkt hier hetzelfde!
« Reactie #27 Gepost op: 23 juni 2008, 20:48:32 »
op welke stand kan ik mijn yoko-ghettoblaster het beste zetten als ik die mp3-cassette ga luisteren?
de afstand tussen de luidsprekers maal 1,5 ongeveer......dus ik schat zo'n 20 cm in dat geval ;D

edit: oeps ik las AFstand.....ach ja
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2008, 20:57:14 door Hanske »

*

Satch

• 9852
  • We need more cowbell.
    • Ongezond audioverstand
Maar weest gewaarschuwd!
Er is een beveiliging meegebrand op de schijf die de gebruikte CDP onmiddelijk opblaast met de toegevoegde "Semtex" welke op de schijf is opgedampt!

*Onschuldig kijkende Satch (contradictio in terminis) loopt naar systeembeheerder op het werk. "Ik krijg deze niet geopend, kun jij kijken wat er opstaat?" :angel: *

*

BigJohn

• 2470
  • Hé..?!
« Reactie #29 Gepost op: 23 juni 2008, 20:49:12 »
Rockstadium, zou ik doen...  :P ;D