*

BigJohn

• 2470
  • Hé..?!
Re: "Blind testen" geluidskwaliteit Mp3 128, 160, 192, 320 kb/sec WAV, FLAC, AIFF.
« Reactie #435 Gepost op: 10 januari 2009, 22:43:00 »
Dat zal het zijn...  :o
Een sjait setje vanD'Aldi zeker..?  ::)

Steek maar snel die Bryston er terug tussen als Jacco er mee klaar is, dan zul jet wel horen hoe wurflus die mp3's klinken!  ;D  ;)
One never needs their humor as much as when they argue with a fool.

*

Koen K

• 8724
    • Klarde und Happers
Re: "Blind testen" geluidskwaliteit Mp3 128, 160, 192, 320 kb/sec WAV, FLAC, AIFF.
« Reactie #436 Gepost op: 10 januari 2009, 22:44:02 »
quadrAldi ;D

Jawel, kap'tein! :P

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge.  ~ Charles Darwin
The first principle is that you must not fool yourself — and you are the easiest person to fool.  ~ Richard Feynman

*

BigJohn

• 2470
  • Hé..?!
« Reactie #437 Gepost op: 10 januari 2009, 22:45:22 »
quadrAldi ;D

Jawel, kap'tein! :P
Gééf "Ajt!"  ;D
Ingerukt, mars!  ;)
One never needs their humor as much as when they argue with a fool.

Re:"Blind testen" geluidskwaliteit Mp3 128, 160, 192, 320 kb/sec WAV, FLAC, AIFF.
« Reactie #438 Gepost op: 4 oktober 2013, 18:21:08 »
Ik weet dat dit draadje al erg oud is maar ik denk dat het wel weer gereanimeerd kan worden.
Ik zat zelf met dit vraagstuk en was van plan om al mijn muziek van de pc te gooien en alles proberen te vervangen met flac,het meeste van mn muziek is mp3.
Nu ben ik al heel wat jaren bezig om muziek te verzamelen en ik denk dat ik wel een paar unieke dingen heb maar daar gaat het nu niet om.
Graag zou ik willen weten van de mensen die toen hebben meegedaan en die hier nog aktief zijn of ze nog hetzelfde standpunt hebben of toch misschien van mening zijn veranderd.
Is muziek in zekere zin net zoiets als bier drinken?Als je al een sloot op hebt proef je het verschil toch niet meer?
Als je een installatie hebt waar je niet moe van wordt dan klinkt alles toch goed?
Ik speel nu vanaf de pc via een Onkio en Yamaha speakers maar ben niet erg weg van het geluid.
Als het meezit krijg ik nog dit jaar mn Adcom voor en eindversterker en daarna nog de jbl 5000 ti.
Heb onlangs een Sony discplayer  (cx200)verworven die al oud is maar klinkt toch beter dan uit de pc vindt ik.
Maar misschien zit het wel allemaal tussen mn oren maar het oog wil ook wat.

*

cyrano

• 257
  • INFO voor muziekmakers
« Reactie #439 Gepost op: 5 oktober 2013, 10:05:30 »
Voorspelling: tot 192 kbps kan ik het nog (net) horen, daarboven niet meer ;)

Daarboven?

Er is geen enkele studio die boven 192 KHz sample rate uitkomt. Laat staan dat iemand thuis daar echt wat mee kan.

Het verschil tussen 48 en 96 kan, in zeer uitzonderlijke gevallen hoorbaar zijn. Maar tussen 96 en 192 KHz heeft nog niemand verschil kunnen horen.

En je vertrekt van 44.1 KHz bron materiaal. Als je al verschil hoort, is dat door toevallige rariteiten in de gebruikte apparatuur.

*

cyrano

• 257
  • INFO voor muziekmakers
Re:"Blind testen" geluidskwaliteit Mp3 128, 160, 192, 320 kb/sec WAV, FLAC, AIFF.
« Reactie #440 Gepost op: 5 oktober 2013, 10:09:48 »
Ik weet dat dit draadje al erg oud is maar ik denk dat het wel weer gereanimeerd kan worden.
Ik zat zelf met dit vraagstuk en was van plan om al mijn muziek van de pc te gooien en alles proberen te vervangen met flac,het meeste van mn muziek is mp3.
Nu ben ik al heel wat jaren bezig om muziek te verzamelen en ik denk dat ik wel een paar unieke dingen heb maar daar gaat het nu niet om.
Graag zou ik willen weten van de mensen die toen hebben meegedaan en die hier nog aktief zijn of ze nog hetzelfde standpunt hebben of toch misschien van mening zijn veranderd.
Is muziek in zekere zin net zoiets als bier drinken?Als je al een sloot op hebt proef je het verschil toch niet meer?
Als je een installatie hebt waar je niet moe van wordt dan klinkt alles toch goed?
Ik speel nu vanaf de pc via een Onkio en Yamaha speakers maar ben niet erg weg van het geluid.
Als het meezit krijg ik nog dit jaar mn Adcom voor en eindversterker en daarna nog de jbl 5000 ti.
Heb onlangs een Sony discplayer  (cx200)verworven die al oud is maar klinkt toch beter dan uit de pc vindt ik.

Voor je gaat gooien met geld, denk eens aan de akoestiek van de kamer.

Als je kan, ga eens wat verschuiven met de luidsprekers en hang eens een gordijn, deken oid over vlakken waarvan je kan vermoeden dat ze reflekteren.

Mogelijk zit daar meer winst in dan in andere luidsprekers.

Laat die mp3's met rust. Ze omzetten naar FLAC maakt het probleem alleen erger.

Haal nieuwe muziek binnen als FLAC, Apple Lossless (als je een Mac gebruikt), of domweg zonder compressie. Schijfruimte kost quasi niks meer...

*

a.b.

• 7731
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #441 Gepost op: 5 oktober 2013, 10:19:30 »

Voor je gaat gooien met geld, denk eens aan de akoestiek van de kamer.

Als je kan, ga eens wat verschuiven met de luidsprekers en hang eens een gordijn, deken oid over vlakken waarvan je kan vermoeden dat ze reflekteren.

Mogelijk zit daar meer winst in dan in andere luidsprekers.

Laat die mp3's met rust. Ze omzetten naar FLAC maakt het probleem alleen erger.

Haal nieuwe muziek binnen als FLAC, Apple Lossless (als je een Mac gebruikt), of domweg zonder compressie. Schijfruimte kost quasi niks meer...

Ben ik het mee eens (behalve dan dat apple gebeuren) met als toevoeging WAV. WAV kan je nog omzetten naar FLAC mocht je dat willen  - zonder problemen.

Voor wat onderbouwing over de onzin van hogere/betere high-res geluidskwaliteit dan CD kwaliteit:

http://amorgignitamorem.nl/Audio/ABX%20Cd%20formaat%20en%20high-rez/JAES_V55_9_PG775.pdf

Het is wel zo dat als een artiest de moeite neemt om high-res muziekfiles te maken, hij de productie blijkbaar belangrijk vindt. Dan is CD kwaliteit echter al prima.

Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #442 Gepost op: 5 oktober 2013, 10:28:53 »
Voorspelling: tot 192 kbps kan ik het nog (net) horen, daarboven niet meer ;)

Daarboven?

Er is geen enkele studio die boven 192 KHz sample rate uitkomt. Laat staan dat iemand thuis daar echt wat mee kan.

Het verschil tussen 48 en 96 kan, in zeer uitzonderlijke gevallen hoorbaar zijn. Maar tussen 96 en 192 KHz heeft nog niemand verschil kunnen horen.

En je vertrekt van 44.1 KHz bron materiaal. Als je al verschil hoort, is dat door toevallige rariteiten in de gebruikte apparatuur.
192 kbps
192 KHz

Citaat

Citaat
Another format for DSD editing is DXD (Digital eXtreme Definition), a PCM format with 24-bit resolution sampled at 352.8 KHz (or alternatively 384 KHz).

word dit op een zolderkamertje dan gedaan?

« Reactie #443 Gepost op: 5 oktober 2013, 15:25:55 »
Leuk, daar wil ik graag aan meewerken! :D

« Reactie #444 Gepost op: 5 oktober 2013, 16:11:25 »
a.b.d.o.n. Het was mijn plan om de meeste mp3 te deleten en nieuw te downloaden als flac.
Ik luister nu meer andere muziek dan vroeger dus er kan veel verdwijnen.
Ik kan wel duidelijk verschil horen tussen een cd en sommige muziek van youtube maar het kijken naar een muziek video geeft toch weer een extra dimensie.
Ik ben al aan het uitproberen met diverse plaatsingen van de speakers en ik denk dat ik daar wel uit ben.

*

a.b.

• 7731
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #445 Gepost op: 5 oktober 2013, 23:21:58 »
Tsja kijken naar muziek als extra dimensie. Klopt misschien wel :) Ik doe zelf graag mijn ogen dicht. Succes met zoeken naar FLACS. Ik koop de CD-s die ik wil hebben en maak hier met EAC WAV / FLAC van.

Schuiven met luidsprekers is idd belangrijk. Heb je ergens een fotootje van je set? Vindt men hier altijd leuk.

Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Jeronimo

• 5631
« Reactie #446 Gepost op: 1 februari 2015, 16:04:35 »
Met de nodige reserve gezien de ouderdom van dit draadje, en of het wel een bijdrage is, toch maar even een berichtje van nu.nl van het internet gelicht: http://www.nu.nl/weekend/3982962/muziek-in-cd-kwaliteit-terug-maar-horen-we-echt.html
AVM CD1 Plus (met Guido Tent Clock), Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Dual CS-5000+Denon DL-304 MC, Micro Seiki DD-5E+Audio Technica AT33 PTG/II MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
Heil AMT Syrinx speakers
Audioquest kabels

« Reactie #447 Gepost op: 2 februari 2015, 08:38:05 »
Had het gisteren gelezen. Vind het een stuk waar de nodige gaten in te schieten zijn.

*

.

• 8215
« Reactie #448 Gepost op: 2 februari 2015, 12:22:26 »
Niet zeuren, goed is goed genoeg....

Dus ook gij, hup, aan de middelmatigheid....  ;D

« Reactie #449 Gepost op: 2 februari 2015, 12:33:00 »
Oh Hocus!

Ik zou willen dat middelmatigheid mijn deel was, het leven zou er zoeter van rieken.

:P