*

-Reinier-

• 557
  • Yamaha Rx-v595aRDS , Mission 761
Subwoofer voor bij de Infinity Reference 81 mkII !
« Gepost op: 4 juli 2008, 18:36:09 »
Hallo,

Veel mensen hier zullen me nog wel kennen  ::)  Heb nu al een tijdje de infinity's en ze klinken echt heel goed   :P veel vrienden willen nu ook boxen van een ''echt'' audio merk.

De missions die er toch niet meer bij konden zijn al via Audio freaks verkocht  :angel:

Opzich zit er wel genoeg bas en laag in de infinity's maar vooral bij films en stamp muziek :) lijkt een beetje extra laag me niks kwaad doen, en oke dan het lijkt me heeel leuk op zo'n grote sub te hebben  :laugh:

Maar nu dus mijn vraag ? Wat zijn mijn opties ,  het moet dus een actieve suboofer zijn en het liefste 2de hands ;) mijn budget ligt rond de 100 euro ( als me salaris binnen is  :police: ) . Verder moet de subwoofer ook wel een aanvulling zijn dus het liefste wat lager als de 2 infinity's en zo'n stand die je kan instellen , dreun bas of slag bas ofzo ( meen dat dat bij een rel kon ) lijkt me ook erg leuk  :laugh:

Als versterker had ik de YAMAHA RX-V595aRDS.

Alvast bedankt voor het lezen en reageren  :-*

Reinier
Yamaha Rx-v595aRDS      ,   Mission 761    ,  Infinity's in aantoch :D

*

macintosh

Re: Subwoofer voor bij de Infinity Reference 81 mkII !
« Reactie #1 Gepost op: 4 juli 2008, 19:05:43 »
Allereerst zou ik een flinke sub nemen met minstens een 10", maar liever nog een 12 of 15" woofer erin. Anders komt de sub niet diep genoeg om daadwerkelijk iets toe te voegen.

Verder kun je de sub vanuit je receiver aansturen (er zit als het goed is een crossover functie ingebouwd). Als ik jou was zou ik eens kijken naar de merken (zoals je al zei) REL (vooral de Q50 moet met wat mazzel te krijgen zijn voor die prijs), KEF, Klipsch, Mordaunt-Short, Monitor Audio en Wharfedale. Ik denk dat je op die manier een niet al te dure sub kunt krijgen die geschikt is.

*

-Reinier-

• 557
« Reactie #2 Gepost op: 4 juli 2008, 19:09:34 »
Oke zijn er nog type's aan te raden die op het moment op marktplaats staan  :angel:

*

-Reinier-

• 557
« Reactie #3 Gepost op: 4 juli 2008, 19:12:19 »
net gekeken en het enige wat in de buurt komt is een rel van 200 euro  :o

*

-Reinier-

• 557
« Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2008, 20:24:38 »
Niemand die kan helpen zoeken  ::)

*

macintosh

« Reactie #5 Gepost op: 5 juli 2008, 22:10:05 »
http://link.marktplaats.nl/179388940 125 €
http://link.marktplaats.nl/178964196 180 €
http://link.marktplaats.nl/177156748 195 €

De KEF (bovenste) lijkt me zeker een mooie optie die dus het beste bij je budget aansluit. Voor 100 euro is het misschien toch wat te veel gevraagd om een mooie 10"+ sub te krijgen, maar ik denk dat je met zo'n KEF ook niet hoeft te huilen ;D

Dit zijn overigens nog allemaal 8" wooferts ;)

*

-Reinier-

• 557
« Reactie #6 Gepost op: 5 juli 2008, 22:14:26 »
De enige die ik mooi vind is die Kef  ::)  Maar die zou dus ook wel ietsje lager gaan als mijn boxen  :laugh:

Die kef gaat het denk niet worden want ik moet wachten op me salaris en het is een wie het eerst komt wie het eerst maalt advertentie  :P

Als mensen iets zien ,  gelieve hier te poste  :angel: