*

muziekfreak

Synthese 2,Infinity k8.2i,B&w 802 s80,Pass alephs
« Gepost op: 13 februari 2005, 00:33:13 »
Een drukke dag

Ik stond vanmorgen op met in de gedachte "Wat gaat er vandaag allemaal gebeuren,wat ga ik zien en tehoren krijgen"
Eerst even wat boodschappen gehaalt en natuurlijk een paar bosche bollen. Nou om kwart voor 3 de eerste "klant" opgehaalt vanaf het station gehaalt Vibuthi,na een hand tehebben gegeven naar huis gelopen en even zitten babbelen over de tan90es die helaas kapot bij ruad staat.

Daar kwamen de andere gasten aan Trunks en wederhelft met zijn synthese 3 speakers met plexiglas stands,en even daarop volgde Wijx met een ongelofelijk arsenaal spullen.
Een decibelmeter/Pass Alephs diy blokken/Cd-speler Sony 50es/Kimber kabels/Stekkerdoos en natuurlijk digitale camera. Endus je raad het al dat werd een flinke klus sjouwen. We waren er klaar voor iig eerste set natuurlijk die van mijzelf. En intussen we zaten teluisteren werd er gretig gehapt in een bosche bol

Sphinx project 2 mkII V.v [Deze is overigens niet verandert op de avond]

CD:
Sphinx project nine
Sony ex50es [als ik me nu niet vergis  :angel:]
Arcam dac 

AMPS:
Vincent sp991
Pass alephs

SPEAKERS:
B&w 802 s80
Infinity kappa 8.2i
Synthese 3

Ik ga niet alles erop zetten aan kabels das teveel om op tenoemen.

Indrukken,nouja eigenlijk wil ik de heren die aanwezig waren natuurlijk hierop laten antwoorden. Gewoon mooi in mijn oren een beetje terughoudend en volgens vibuthi die zei "Soms een beetje wegemoffelt geluid" Ik kan mezelf daar in vinden. Soms een beetje bonkerig in het laag komt ook voornamelijk door mijn acoustiek en plaatsing van de speakers een staat in een hoek en dat is ook niet altijd even goed. Over het algemeen goed gewaardeert door de aanwezige heren en daar ben ik best wel trots op haha.
Voornamelijk de sterker punten zoals ik ze ervaar tenminste van mijn setup. Gitaarmuziek klinkt heel erg realistisch...het laag soms iets teveel van het goede.

Goed hier moeten de andere hun zegje maar verder op doen.

Toen kwam het volgende de pass alephs diy bakken van wijx, Nu ken ik wijx al een tijdje en ik weet als geen ander dat hij gedreven is endus mijn kabels en stekkers waren niet goed genoeg meer ineens haha,dus zijn stekkerdoos kwam erop en een een kimber speakerkabel. De setup bleef nog hetzelfde i.i.g op de amps na die een klein uurtje hebben kunnen warmlopen. Gewoonweg mooi die pass,ivm de vincents zijn de de verschillen overduidelijk in de kracht van het beeld zoals ik dat verwoord. De vincents zijn wat krachtiger wat meer slam zal ik maar zeggen. De pass is een 60watter klasse A die rustig klinkt en zeker zo mooi overkomt. Na een tijdje muziek tehebben geluisterd deden we de Sony ipv de Project nine. Wauw wat een verschil ineens, Een stuk hoger ineens en helderder...dit verbaasde mij enorm en ik vond het wel erg mooi klinken iets te schel maar toch voor mijn doen erg knap dat ik voor een sony een goed woord over heb. Ik was erg onder de indruk van dit zwaargewicht. De klank was een stuk openener als de Project nine die op zijn beurt meer doet in het laag..Helaas zul je dadelijk wel merken in dut verhaal dat de sony iets tehoog gaat. 

Na wat tehebben geluistert van mooie muziek unplugged enz een goed cd die vibuthi bij hem had een kopie met allerlei nummers erop.
Werd het tijd voor de synthese 3 van trunks op de set. Was even wennen...gek genoeg geen laag meer..ja dunnetjes. Vreemde ervaring die niet echt indruk maakte op de andere heren. Schel zelfs en laag tedun, Vibuthi vond ze lekker klinken en ik ken ze al van geluid ik wist dat er meer tehalen viel Wijx vond ze niet echt boeiend op dat moment. Dus nu kwam de grote truc de Sony eraf en de Project nine er terug op [Letop dit is zonder de Arcam dac die was eral af gehaalt] Echt wat er toen gebeurde verbaasde mij enorm en de andere ook op vibuthi na die geen verschil [nauwelijks] kon constanteren  De synthese 3 begon ineens televen mooi strak laag hoog midden heerlijk ineens!! Dus raar maar waar..Met de Sony klonk het nergens na,met de Project nine viel alles op zijn plaats ineens! Na even wederom heerlijk tehebben genoten van deze configuratie tijd voor de vincents op de Synthese 3...Je merkt ook wederom ineens dat er iets meer power achter zit ivm de pass...Klinkt net iets wat lekkerder als de pass in mijn oren maargoed het is ook mijn amp.

Nou kwam de kappa 8.2i aan de beurt met een andere kabel dan de audioquest singelwire en Kimbers..namelijk mijn trots de Audioquest bi-wire. Wat ik toen zag op die koppies whahah vergeet ik niet gauw meer. Het huis trilde en de brede glimlachen spreken boekdelen. Gewoon mooi anders valt het niet te verwoorden ook op de pass hij stuurt ze lekker aan en zonder problemen. Overigens de sony werd intussen ingepakt nadien we erachter kwamen dat hij gewoonweg te fel klinkt in het hoog en nagenoeg geen laag geeft niettemin een mooie speler zeker wel. De kappas lieten de meeste denk ik wel genieten deze avond,een heerlijke speaker die natuurlijk iets teveel laag geeft in mijn kamer maar is in mijn oren zeker niet storend geweest.Nu had ik ze op een redelijk stevig volume staan en aan de reacties aftelezen nahja gewoonweg THE BEST FOR LAST..was hier zeker aan de orde. Gitaren plukken zoals het hoort en ik blijf me verbazen over de alephs die ze moeiteloos aanstuurt. We hebben er later ook nog mijn bakken opgehad weer nahja vrijwel hetzelfde gewoon mooi en echt klasse A geluid.

Na nog wat uurtjes tehebben geluisterd nog een bak friet gehaald voor alle aanwezigen...en lekker onder het genot van een bak vette hap,zitten napraten over de sets die voorbij zijn gekomen. Trunks vetrok als eerste,Vibuthi hebben we netjes rond kwart over 8 gedropt op het station gelukkig stond zijn bus eral dus na een handshake naar huis. En Wijx nahja die vertrok pas om 11uur o.i.d. lekker zitten napraten over allerlei dingen des levens relaxed onderuit op de bank. 

NU heb ik een beetje beknopt mijn eigen ervaringen erop gezet. Het was een leuke en gezellige dag...een echte luistersessie was het niet,was puur om de gezelligheid in mijn optiek. Het was tenslotte geen wedstrijd just me and audiofriends..hopelijk zullen we nog veel van elkaar zien iig.

De volgende sessie wordt bij Vibuthi gehouden...ik kijk erna uit iig     
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2005, 00:35:58 door muziekfreak »

*

muziekfreak

Re: Synthese 2,Infinity k8.2i,B&w 802 s80,Pass alephs
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2005, 00:34:09 »
Oeps foutje het moet ZIJN SYNTHESE 3 ipv 2

OWW EN FOTOS KOMEN ERAAN  ;D

« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2005, 00:46:37 »
Beste Muziekfreak, ik heb met genot dit stuk van je zitten te lezen ;) applaus :)

Het leukste is dat ik opmerk uit je verhaal dat iedereen toch min of meer een andere smaak heeft qua geluid.

Groetjes Theo
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2005, 00:51:10 door theo technics »
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

*

muziekfreak

« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2005, 00:54:46 »
precies en dat hoort ook zo gelukkig was ook erg leerzaam..Ik heb nog nooit voor zoveel geld binnen gehad iig. Iedereen was het overeens dat het er allemaal imposant uitzag  ;D :D :angel:

*

muziekfreak

« Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2005, 19:37:40 »
Zie mijn website voor fotos er staan eral een paar op iig  8)