Re:Jouw (favoriete) koptelefoon?
« Reactie #540 Gepost op: 5 november 2015, 11:29:44 »
Gebruik al jaren [1980] de AKG K 340 electrostat .
Zit perfect en klinkt ook perfect

Deze AKG 340 heb ik ook gehad, electrostatisch hoog en dynamisch laag als ik het me goed herinner, de mooiste die ik tot dusver heb gehoord, luister nu bijna nooit naar hoofdtelefoon, maar ben wel benieuwd naar een mooie stax, zag er een tweedehands bij audio artistiek in vries, prijzig 500 euro

*

TANNOY

• 39604
Re:Jouw (favoriete) koptelefoon?
« Reactie #541 Gepost op: 5 november 2015, 11:51:18 »
Gebruik al jaren [1980] de AKG K 340 electrostat .
Zit perfect en klinkt ook perfect

Deze AKG 340 heb ik ook gehad, electrostatisch hoog en dynamisch laag als ik het me goed herinner, de mooiste die ik tot dusver heb gehoord, luister nu bijna nooit naar hoofdtelefoon, maar ben wel benieuwd naar een mooie stax, zag er een tweedehands bij audio artistiek in vries, prijzig 500 euro
stax is ook mooi..
wel behoorlijk luidruchtig voor anderen die naast je zitten,en vice versa als deze bijv tv kijken.

Re: Jouw (favoriete) koptelefoon?
« Reactie #542 Gepost op: 8 november 2015, 08:35:12 »
Ik heb daar gelukkig geen last van, een van de voordelen als je alleen woont.

*

Koen K

• 8638
    • Klarde und Happers
« Reactie #543 Gepost op: 8 november 2015, 08:59:42 »
Gisteren de dure Audeze van Hans beluisterd... Was erg indrukwekkend.

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge Charles Darwin

« Reactie #544 Gepost op: 8 november 2015, 18:03:04 »
Heb slechts 3 koptelefoons gehad, de Sennheiser HD40 (met die dunne gele ronde kussentjes), een JAMO 90169 en nu een Sennheiser HD280pro, waarbij de laatstgenoemde cht mn favoriet is!
« Laatst bewerkt op: 8 november 2015, 18:09:48 door whittey »

*

Jean

• 213
« Reactie #545 Gepost op: 28 januari 2016, 10:30:02 »
Momenteel bezig met inbranden van de B&W P7.
Koud al best redelijk en langzaam gaan de oorkleppen steeds meer open.
Niet geheel neutraal maar ben erg tevreden over deze sound.

http://mindfootage.nl/vintage-hifi/

Lenco L78se, Lenco L76s, Thorens 124, Dual 1229 wechsler//Akai635D //Sansui G-9000, Dussun V8i, Audioromy, Line Magnetic 219IA//KEFref.II, Kefref.III, JBL4311//Beresford caiman&bushmaster dac//Musical Fidelity MI//Sonos Magna Ultimo//sut Cinemag 3440A&Hashimoto

*

Proenski

• 2301
  • Ik doe niet aan autosuggestie
    • --PROENSKI.COM--
« Reactie #546 Gepost op: 15 april 2016, 17:07:55 »
SACD: Sony SCD-555ES | Blu Ray/ DVD Sony BDP-S1200 | Media: Humax iHDR 5200c
Receiver: Marantz SR8001 | Speakers: Dynaudio Audience 72, Audience 42c, DLS flatbox
Head-fi: Musical Fidelity X-Can v3, Audio-Technica M50X
Interlinks: Pear Bosc, Supra Trico, Speakerkabel: Van den Hul CS-122, the Snowline

*

nielsniels12

• *
  • 2
  • I love Audio
    • HyperSound Speakers
« Reactie #547 Gepost op: 20 mei 2016, 12:51:14 »
Ik maak zelf gebruik van de Tuefel Massive. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Prima koptelefoon die ik bijna iedere dag wel gebruik.

« Reactie #548 Gepost op: 20 mei 2016, 15:28:17 »
Momenteel bezig met inbranden van de B&W P7.
Koud al best redelijk en langzaam gaan de oorkleppen steeds meer open.
Niet geheel neutraal maar ben erg tevreden over deze sound.

niet verkeerd deze telefoon, zit hij ook lekker?
 Zen Dipole Open Speakers  https://youtu.be/_OR_SnBtQaM

*

Tom-s

• *
  • 22
« Reactie #549 Gepost op: 22 mei 2016, 13:53:19 »
Mijn ervaring met de B&W P7 is zeer positief. Ik gebruik hem icm een Fiio E17 DAC/amp en hij speelt daarmee geweldig (klasse beter dan de uitgang van mijn 2012 macbook). Zelf wat verschillende kabels voor gesoldeerd en daar merk je nog wel wat ruimte voor verbetering tov de meegeleverde kabel. Verder niets op aan te merken. Het draagcomfort is voor een draagbare koptelefoon zeer goed. Heb hem nu 2 a 3 jaar denk ik en hij mag nog wel even blijven.

Kan nogmaals bevestigen dat de AKG K340 mijn favoriete thuis koptelefoon blijft. Heb het een paar maanden geprobeerd met een HD 650 van Sennheiser. En hoewel deze optimaal zou moeten spelen met de Bottlehead Crack gaf hij niet het luistercomfort van de AKG K340. De Sennheiser dus helaas weer moeten verkopen. Alles klinkt met de K340 gewoon gemakkelijker, ruimtelijker, aangenamer.

*

ceephax

• 516
  • "We zien wel waar 't schip zinkt"
« Reactie #550 Gepost op: 31 augustus 2016, 23:12:32 »
Ik heb mij nooit echt bezig gehouden met koptelefoons. Af en toe luisterde ik met een el cheapo Sennheiser.
Tot sinds 2 dagen heb ik voor 20 een MB Quart 805 aangeschaft. Had een goede review gelezen dus dacht dat is vast een ok ding.
Nou zag ik toen ik hem in huis had op t www dat erg geliefd is bij liefhebbers. MB Quart gaat tegenwoordig onder de noemer German Maestro.
Ik heb niet echt referentie maar de 805 klinkt naar mijn idee erg goed.
Nou zag ik dat je een koptelefoon ook kan tweaken, andere kabels, earpads...
Er is weer een audio hobby aangewakkerd...
Frankenstein setup: Hifidelio Pro musicserver, Empirical Audio Synchro Mesh Reclocker, Audial Aya III DAC, Music Hall t25.2 tuner, Goldnote Ap-7 amplifier, vd Hul Transmissielijn Monitors.

*

ceejee

• 226
« Reactie #551 Gepost op: 31 december 2016, 19:05:11 »
Sinds een dikke week heb ik de B&W P9 signature...een heel fijne koptelefoon
Musical Fidelity KW 500
Meridian 502/557
Meridian 506.24
Marantz SA 11 s3
Meridian 504
Adam column MK III
Audio Physic tempo VI
Technics SL1210MKII
 Grado reference platinum (in luisterruimte)
Blue Sound node two/ Cambridge BD 751/ Dynaudio XD 600luidsprekers (in woonkamer)

*

HaaVee

• 257
« Reactie #552 Gepost op: 5 januari 2017, 16:52:40 »
Sinds een dikke week heb ik de B&W P9 signature...een heel fijne koptelefoon
Da's een hele knappe!

« Reactie #553 Gepost op: 10 januari 2017, 21:55:30 »
Ben wel te spreken over mijn Yamaha HPH-MT8 ,kan je de hele dag op hebben zonder ergens last van te hebben , muziek is zeer neutraal wat ik van yamaha gewent ben , gaat ook wel vrij laag , volgens de specs tot 15 hz , maar volgens mij 25 a 30 hz houden ze wel op . maar ze zijn zeker aan te raden !  ^-^
Harman Kardon HK680
NAD 1130
Tannoy T145 (krijgen nieuwe kasten GRF)
Quadral Phonologue gold Shoguns

*

Opa Spylac

• 5027
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #554 Gepost op: 10 januari 2017, 22:43:13 »
Hier in huize Spylac, maar ik luister niet veel via de koptelefoon, een Technics RP-F600 en een Fostex T50RP (mk2).

Die laatste is eigenlijk een studio hoofdtelefoon met - naar men zegt - een zeer neutraal geluid;

The T50RP was made to be a supposedly flat-line studio headphone, and although most dynamic headphones voiced that way tend to be flat and boring, the T50RPs unique voicing is one of the most addictive headphones Ive ever auditioned. Its the headphone that makes me want to stick around my headphone testing room and play one more song just to hear them out of the Fostex.

Bron: http://www.headfonia.com/the-fostex-orthodynamics-t50rp-and-t40rp-mk2/

De Fostex gebruik ik nu veel voor eerste testen van versterkers die ik op de werkbank krijg, dat gaat een stuk sneller dan speakers aansluiten en is prima geschikt om een goede eerste indruk te krijgen. Maar aan de andere kant zit ik er nu ook al weer een uurtje naar te luisteren. Van een "addiction" heb ik nog niet veel gemerkt, maar wat niet is kan nog komen h :) 't Is trouwens zeker geen straf.

Ik hachel alleen bouten. Tenzij ik diggel.