Re: Jouw (favoriete) koptelefoon?
« Reactie #570 Gepost op: 19 maart 2018, 14:55:19 »
Beste mensen,

We missen best wel een hoofd/koptelefoonrubriek hier. Maar dat terzijde.
Wat is jullie favoriete koptelefoon? Ik ben nog steeds ZEER tevreden met mijn Philips N6330.

http://www.akoestiekforum.nl/index.php
Heb eigenlijk nog geen betere gehoord. Het hoog is lekker helder zonder ergens scherp te worden. De bas is diep en totaal niet boemerig. Klinkt niet vaak zo lekker bij andere hoofdtelefoons. Het midden is iets te afwezig. Klinkt goed, maar het lijkt soms alsof de middentonen wat verder weg in de ruimte zitten. Qua ruimtelijkheid zit 't ook wel snor, voor een koptelefoon dan. Geen platte pannenkoek. Alleen jammer dat 't van opzij komt :). Desalniettemin een fijne, heel fijne kopfoon!

Zelf ben ik een groot van de Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)

« Reactie #571 Gepost op: 22 augustus 2018, 09:19:34 »
AKG 712 PRO.....heerlijk draagcomfort en klinkt daarbij ook lekker....wel aansturen met een versterker...

« Reactie #572 Gepost op: 22 augustus 2018, 09:43:28 »

Voor de pc oftewel laptop DEll xps I7, usb-dragonvly black of red, Sennheiser HD 598. deze combi slaat alles wat ik voordien

beluisterde of had. :o
Phillips MFBserie 587.AH494.AH467,DSS930
CDspeler Phillips 690,
versterkers yamaha 500s,T+A pulsar 2000.NAD 7130.audio Cambridge CXA 60,philips AH 798, AH684,Erres A8000,TA6000 Ta 8000.
Sennheiser HD650,HD598+dragonfly red+black
 warfedale E50  wharfedale 10.7, bose 901 serie6.

*

Alex

• 3157
  • HiFi virus besmet sinds 1978
Re: Jouw (favoriete) koptelefoon? akg 550
« Reactie #573 Gepost op: 29 augustus 2018, 22:21:43 »

Ik heb een AKG 550, prima geluid, maar het kunstleer is helemaal aan het loslaten aan alle kanten.
en dat na amper 3 jaar en relatief weinig gebruiksuren.
heel teleurstellend dus

*)  Success is getting what you want. Happiness is liking what you get.

VPI Scout - Grado Platinum wood
 Kenwood L-1000c/L1000m
 KEF R105/3
 Sony DVP-9000es
 Sony CDP-920Q
 Sonos Connect & RDAC
 Apple Airport Expres
 Sony STR-DA50es + KEF KTH2005

+ MicroSeiki / JBE / VPI / Technics / D

« Reactie #574 Gepost op: 2 november 2018, 00:41:17 »
Ik kan niet zeggen wat mijn favoriete koptelefoon is. Ik heb geen tientallen koptelefoons en ik heb ook geen 50 verschillende koptelefoons beluisterd ofzo.

Ik gebruik altijd mijn Beyerdynamic DT 880 Edition koptelefoon en ben er tevreden mee. Hij heeft goed geluid en zit comfortabel. Zelfs na hem uren lang gedragen te hebben krijg ik geen last van mijn oren. Maar de hoofdband van de koptelefoon drukt wel op mijn hoofd. Na een tijdje gaat het irritant aanvoelen op mijn hoofd. Vaak is dat na 2 uur, maar soms heb ik het na een half uur al. Het hangt waarschijnlijk ook af van hoe ik de koptelefoon op mijn hoofd heb versteld.

De DT 880 heeft een mooi design en volgens mij ook een goede bouwkwaliteit. Hij werd ook compleet geleverd met leren carrying case. Helaas is de kabel wel een beetje lang, dat vind ik niet echt fijn. Maar hij is ook bedoeld voor studiogebruik dus dan is een lange kabel vaak handig. Op mijn slaapkamer maak ik ook elektronische muziek maar in mijn geval heb ik geen lange kabel nodig.

De Sennheiser HD 569 is ook een goed koptelefoon. Ik heb hem in de winkel beluisterd. Of hij na uren dragen nog comfortabel zit durf ik niet te zeggen. Ook kan ik niet zeggen hoe goed hij klinkt t.o.v mijn DT 880 omdat ik hem maar eventjes heb beluisterd en dat was lang voordat ik de DT 880 kocht.

« Reactie #575 Gepost op: 2 november 2018, 00:44:06 »
Dit is de beste koptelefoon die ik ooit heb mogen
gebruiken van AKG type K1000

Zat in een mooie houten koffer.
Het draagcomfort is heel erg hoog want de oorschelpen
komen niet tegen je hoofd aan ze staan enkele millimeters van je oor af.
Het enige dat je (even) voelt dat zijn de steuntjes die boven je oor
komen te zitten. Is niet hinderlijk of irritant maar het drukt een klein beetje.
De prijs van dit exemplaar lag zo rond de 900 euro.

De prijs/kwaliteitverhouding is dan ook erg interessant
Hij is wel erg duur. Klinkt hij ook bijzonder goed, of dat niet?

Ik heb gehoord dat een koptelefoon van 200 euro niet minder goed klinkt dan eentje die heel duur is. Het is wel een kwestie van smaak welke koptelefoon het beste klankkarakter heeft.

« Reactie #576 Gepost op: 2 november 2018, 17:20:52 »
Beyerdynamic DT770 en DT990. De laatste is open en klinkt wat beter maar de '770 is een DJ ge´soleerd systeem en is heel erg fijn op m'n werk voor als m'n collega's zitten te kakelen (wat bijna altijd is...). Beide Beyers willen laagohmig aangestuurd worden voor een mooi strak geluid. Ze zijn wel wat bassig maar dat vind ik met mijn trance/progressive smaak niet erg... De '990 is 600 ohm en de '770 is 250 ohm. Die heb ik direct aan een opamp (TL5580) gehangen. De '990 is op een discrete klasse A versterker aangesloten naar een ontwerp van Headwize met een hele batterij aan BC547B/BC557B parallel. Klinkt als een tierelier!

Tjerk

*

chansig

• 10811
« Reactie #577 Gepost op: 3 november 2018, 13:40:31 »

komen te zitten. Is niet hinderlijk of irritant maar het drukt een klein beetje.

Ik heb gehoord dat een koptelefoon van 200 euro niet minder goed klinkt dan eentje die heel duur is. Het is wel een kwestie van smaak welke koptelefoon het beste klankkarakter heeft.

Geen idee wie je dat verteld heeft maar probeer eens een Audeze LCD 3. Of het zijn geld waard is is een ander verhaal.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

« Reactie #578 Gepost op: 3 november 2018, 20:52:15 »

Geen idee wie je dat verteld heeft maar probeer eens een Audeze LCD 3. Of het zijn geld waard is is een ander verhaal.

Gr. Hans
Ik mag dan alleen wel hopen dat de bouwkwaliteit van die Audeze bijzonder goed is. Hij zou maar kapot gaan.. Dan ben je veel geld kwijt.

Overigens verwacht ik niet dat deze Audeze LCD 3 ergens te beluisteren is. Maar als ik de reviews zo lees kan ik dat ook beter niet doen, ik kan hem toch niet betalen en heb het er sowieso niet  voor over.

*

rob768

• 200
Re: Jouw (favoriete) koptelefoon? akg 550
« Reactie #579 Gepost op: 3 november 2018, 22:41:45 »

Ik heb een AKG 550, prima geluid, maar het kunstleer is helemaal aan het loslaten aan alle kanten.
en dat na amper 3 jaar en relatief weinig gebruiksuren.
heel teleurstellend dus

Op Aliexpress kun je voor een paar centen vervangende schelpen kopen. Echt perfect.

*

chansig

• 10811
« Reactie #580 Gepost op: 4 november 2018, 08:52:33 »

Gr. Hans
Ik mag dan alleen wel hopen dat de bouwkwaliteit van die Audeze bijzonder goed is. Hij zou maar kapot gaan.. Dan ben je veel geld kwijt.

Overigens verwacht ik niet dat deze Audeze LCD 3 ergens te beluisteren is. Maar als ik de reviews zo lees kan ik dat ook beter niet doen, ik kan hem toch niet betalen en heb het er sowieso niet  voor over.

Hij is (te) duur. Dat weet ik. Ging meer om hetgeen jij gehoord had. Persoonlijk vond ik de Sennheiser HD800 ook beter dan het model wat ik daarvoor had en me 200 euro had gekost.

Er is nog een duurdere Audeze. In A'dam is hij te bestellen en vervolgens kan je er een jaar naar luisteren en dan weer terugsturen. Krijg je je geld ook nog terug. ;D
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

« Reactie #581 Gepost op: 4 november 2018, 19:54:54 »

Gr. Hans

Hij is (te) duur. Dat weet ik. Ging meer om hetgeen jij gehoord had. Persoonlijk vond ik de Sennheiser HD800 ook beter dan het model wat ik daarvoor had en me 200 euro had gekost.
De vraag is alleen hoeveel beter die klinkt.

*

Tom-s

• *
  • 37
« Reactie #582 Gepost op: 8 november 2018, 00:57:05 »
Kwaliteit is het zwakke punt van de Audeze. Bij sommige modellen moet je regelmatig nieuwe drivers kopen.
Op het bekende Engelstalig koptelefoon forum hebben ze er zelfs een apart threadje over lopen.
Een HD800 is zeker geweldig, gegarandeerd goede kwaliteit, geweldig muzikaal ding (zelf fan van de combinatie met Bottlehead Mainline versterker).