*

XC-C30

• 484
  • Audiofreaks' Moeder-Overste
de lampen in de home-audio mogen wachten.....
« Gepost op: 5 december 2008, 17:34:19 »
...... die in de muziek komen eerst.

Na jaren niets meer gedaan te hebben met de gitaar, en alles verkocht te hebbenm op 2 gitaartjes nam begon het enkele weken geleden toch wel weer te kriebelen. Mijn schoonbroer gevraagd of hij wijn oude valvestate series 1 niet verkocht, omdat dit me wel afdoende lee als oefending, en misschien iets meer..... maar dat blijft een hyvride amp natuurlijk, en ook niet echt mijn smaak, mooie scheur maar niet verfijnd genoeg zullen we maar zeggen.... Die gaan we dus mooi niet nemen uiteindelijk (Hij was zelf nog niet zeker ook, overigens en hij moest ook nagekeken worduen).

Aldus ben ik wat gaan rondneuzen, en..... Ik ben wel een beetje gecharmeerd geraakt, met het gevolg:

Er zit een kleintje aan te komen.

Wordt of een harley benton GA5h (gemodde epi VJ rebadge), of een blackheart (crate) little giant. In combinatie met een 2x12, probably greenback, al vind ik een V30 ook niet mis, maar ik wil iets ronder.
« Laatst bewerkt op: 5 december 2008, 17:41:30 door XC-C30 »

*

tito

• 9704
Re: de lampen in de home-audio mogen wachten.....
« Reactie #1 Gepost op: 5 december 2008, 22:49:53 »
Er zit een kleintje aan te komen.

Gefeliciteerd.  :D

Maar zonder dollen, wat mag `t kosten?
Zou voor 2x12 gewoon `n Fender twinreverb kiezen.
Ben in je 1 keer klaar.  ;)

*

XC-C30

• 484
« Reactie #2 Gepost op: 6 december 2008, 00:00:20 »
aaaah, all day fender.... Leuk, maar sta k nou niet voor te springen.

T ampje kost echt nix. 90euro bij thomann :P Heeft dan ook nix van mogelijkheden. volume en een tonepot.... That's it..... Wat moet je nog meer?

Als cab weet ik nog niet. Is toch maar voor thuis en misschien later optredentjes (eventueel, heb al jaaaaaaaaaaren niet meer gespeeld).

De reden dat ik voor een aparte head ga, is omdat de combo een veel te klein speakertje heeft. GEEN laag, en op hogere volumes is t echt helemaal gedaan..... Leuke cab eronder en klaar, dus. Vroeger wou ik altijd V30's, je weet wel, lekker muffe vintage sound..... Ben ik toch wel lichtjes vanaf gestapt. Hoewel ik een laboga (mijn droom) dan wel weer nog steeds heerlijk vind met V30's.

En de er zijn allerhande mods te vinden voor de amp, waar ik er toch wel een aantal van ga doen (betere UGT, FX-loop, eventueel enkele weerstanden vervangen)

edit: Ik merk nu pas dat ik deze post volledig gevormd heb met de harley benton in het achterhoofd..... Lijkt me dus wel duidelijk  ;D
« Laatst bewerkt op: 6 december 2008, 00:05:03 door XC-C30 »

*

tito

• 9704
« Reactie #3 Gepost op: 6 december 2008, 00:31:46 »
Wat moet je nog meer?

ehhh reverb?  ;)

De reden dat ik voor een aparte head ga, is omdat de combo een veel te klein speakertje heeft

Maar in `n fender twin zitten 2 twaalf inch speakertjes.
`n Vrij normale afmeeting.
In `n Marshallbuikje zitten ze ook.
Maar dan 4.
Kijk anders `ns uit naar `n losse top zoals de bandmaster. 
Vind van veel moderne merken dat `t geluid wat je zoekt er wat op lijkt, maar is `t nooit helemaal.
En bij Fender, bingo..

*

XC-C30

• 484
« Reactie #4 Gepost op: 6 december 2008, 01:09:09 »
Wat moet je nog meer?

ehhh reverb?  ;)

De reden dat ik voor een aparte head ga, is omdat de combo een veel te klein speakertje heeft

Maar in `n fender twin zitten 2 twaalf inch speakertjes.
`n Vrij normale afmeeting.
In `n Marshallbuikje zitten ze ook.
Maar dan 4.
Kijk anders `ns uit naar `n losse top zoals de bandmaster. 
Vind van veel moderne merken dat `t geluid wat je zoekt er wat op lijkt, maar is `t nooit helemaal.
En bij Fender, bingo..

Ben er mss al ffies uit, maar ben geen nieuwelingetje hoor :P

Ik had t over de harley benton combo.... das een flut eminence 8"....

Marshall cabs.... mwoah.... t is een optie. Maar ik denkk er over voorlopig misschien de "bijpassende" eminence of v30 cab te kopen, en later misschien zelf iets ineen te knallen. Heb ik in t verleden nog gedaan en beviel wel ok.

En wat "fender bingo"?.... marshall en fender is niet het enige dat de klok slaat. De laboga -intussen dicontinued :(- rad3 doet t voor mij echt perfect. Nog steeds spijt dat k er enkele jaren geleden geen heb gekocht. Ik wil toch eens de nieuwe alligator serie gaan testen ook, maar die gaat me portemonnee toch wel iets te boven nu. De rad3 was goedkoper en een stuk smoother (in vergelijk met samples van de alligator)....

En fx halen we wel met pedaaltjes..... reverb.... mss in te bouwen?
« Laatst bewerkt op: 6 december 2008, 01:16:16 door XC-C30 »