Upgrade
« Gepost op: 12 december 2008, 14:09:12 »
Misschien heeft iemand hier een goede oplossing voor het volgende " probleem".
Ik heb een Alfa 156 met de originele Blaupunkt radio/cd speler. In de voorportieren zijn de waardeloze speakers vervangen door Pioneer, achter in de portieren is orgineel.
Hoe kan ik met niet al te veel kosten een beter geluid krijgen? Volstaat het bijv. om er een versterker tussen te laten plaatsen, of moet ik echt veel rigoreuzer te werk gaan?
Wil er eigenlijk ook geen grote bedragen aan uitgeven, omdat ik niet zeker weet hoe lang ik de Alfa nog houdt.

*

Bryston power

• *
  • 44
  • Feel the music
Re: Upgrade
« Reactie #1 Gepost op: 12 december 2008, 16:56:37 »
Nog betere speakers  plaatsen bijv een setje polk DB serie.
En neem een Alpine headunit.

Groet Bryston
« Laatst bewerkt op: 12 december 2008, 17:10:14 door Bryston power »
Bryston 3NRB -Arcam FMJ C30 - Arcam 72T -Arcam 88 diva + - Arcam T61 - Quadral Aurum 9 - Senheisser HD25

*

XC-C30

• 484
  • Audiofreaks' Moeder-Overste
« Reactie #2 Gepost op: 13 december 2008, 01:20:18 »
Nog betere speakers  plaatsen bijv een setje polk DB serie.
En neem een Alpine headunit.

Groet Bryston

Neem an alpine.....

Hangt af waar de topicstarter naar opzoek is natuurlijk ;)

Er zijn wel meer goede merken, die ook een verschillend karakter hebben.

Een amp gebruiken helpt altijd, dit geeft je namelijk headroom, en dient dus niet alleen om enkel luider te gaan.

Ik had in mijn wageb ook een hele hoop bekabeling.... Heb ik er gewoon terug uit gehaald toen ik m weg deed.

Wil je goed geluid is een enkel een deck niet alles. Maar het belangrijkste blijft wel een degelijke inbouw! Daccoustische demping en trillingsvrij maken kan al heel wat doen, os zelfs al meer dan dure speakers, bekabeling en versterkers! Je kan het natuurlijk altijd zo gortig maken als je wil he....

« Reactie #3 Gepost op: 13 december 2008, 07:42:57 »
Zover bedankt voor jullie input :).
Kent iemand toevallig de Helix Esprit E40? Buizenversterker, lijkt me als caraudio leek geweldig :P

*

4-weg

• 492
« Reactie #4 Gepost op: 13 december 2008, 08:59:11 »
Als eerste zou ik afwegen of je de auto inderdaad op korte termijn wegdoet.
Zo ja, dan zijn alle inspanningen nutteloos, want goed inbouwen kost behoorlijk veel tijd.
Het zomaar plaatsing van een nieuwe compo set werkt nl. niet. Je zal de deuren moeten voorzien van een bitumenlaag om paneelresonanties te voorkomen en die treden met het gebruikte blijk al snel op. Niet doen betekent een ongecontroleerd en een on-gedefinieerd laag, wat daarnaast ook nog invloed heeft op het lage stemmengebied.
Dan de kabels goed leggen, en daar krijg je in de Alfa echt een vrolijke ( :'() bui van.
Wat doe je dan met de kabels als je de auto toch op korte termijn wegdoet...

De Helix is een goede versterker met een goede "klank", maar zo zijn er ook genoeg transistor versterkers zoals Sinfoni, Celestra, Genisis, Luxman...

Daarnaast ben ik nog een Alpine liefhebber van de oude generatie, maar de huidige modellen bevallen me totaal niet. De Blaupunkt die je hebt is niet de top maar presteert verder erg goed. Enige nadeel zal zijn dat deze waarschijnlijk geen versterker aansluitingen zal hebben en dan ben je aangewezen op High/Low convertors zoals oa. Dietz die heeft zoals de D902. Kost nog geen 16,00 tenzij je naar de aktieve D905 wil maar die kost 99,00.
Mocht de radio toch een mogelijkheid hebben voor RCA aansluiting dan heeft Dietz ook nog een adapter hiervoor en dan ben je net 12,00 kwijt.

*

Bryston power

• *
  • 44
  • Feel the music
« Reactie #5 Gepost op: 13 december 2008, 09:36:01 »
Ben het met de vorige spreker eens dat als je de auto toch wegdoet dan zou ik het lekker laten zoals het is.
Want idd goed inbouwen kost zeer veel tijd en een alfa 156 is mooie auto maar als je er iets aan moet doen :P

Groet Bryston
Bryston 3NRB -Arcam FMJ C30 - Arcam 72T -Arcam 88 diva + - Arcam T61 - Quadral Aurum 9 - Senheisser HD25

« Reactie #6 Gepost op: 15 december 2008, 16:42:04 »
Bedankt allemaal. :D
Heb jullie adviezen ter harte genomen en laat nu eerst de deuren dempen, bekabeling in orde maken en een niet te dure amp plaatsen. Kan ik als het niet genoeg brengt altijd nog de speakers vervangen. Ben benieuwd :)

*

Inbouwer-Reparateur

• *
  • 4
  • Inbouwer-Reparateur
Re:Upgrade
« Reactie #7 Gepost op: 7 oktober 2009, 14:31:09 »
Hallo allemaal adviesen hier zijn erg goed  , hoop ook mijn bijdrage teeleveren , top MVG J. Heijster
MVG J. Hendriks.
Inbouwer-reparateur

*

marvin

• 5228
Re:Upgrade
« Reactie #8 Gepost op: 7 oktober 2009, 15:40:21 »
Antwoord #6 Gepost op: 15 december 2008