*

Annerob

• 1428
  • Knetter!!
    • hoompaag
Re: Post hier je computerproblemen
« Reactie #30 Gepost op: 23 februari 2009, 15:51:26 »
Jup, maar nog steeds niet onmogelijk...

Er is speciale professionele software voor, die schrijft de hele disk vol met 1en en 0en, waarna 'ie dat noggmaals geinverteerd doet. En dat dan een keer of 5....
Dan is de data niet meer te recoveren, naat het schijnt. Voor afvoer van een schijf, zonder de intentie om 'm her te gebruiken, veel te duur en tijdrovend.
Ik teken NIX!!!

*

Sterremuur

• 12570
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Sterremuur
« Reactie #31 Gepost op: 23 februari 2009, 16:03:49 »
Als je er uitdrukkelijk bij zegt dat er beslist geen financiŽle gegevens op je schijf staan, zullen mensen er echt niet naar gaan zoeken.

;D
Tapedecks?? Kijk ook eens op https://www.tapedeckforum.nl

*

Henri1

• 2214
  • Luister en je zult zien .....
« Reactie #32 Gepost op: 23 februari 2009, 16:06:17 »
Als je er uitdrukkelijk bij zegt dat er beslist geen financiŽle gegevens op je schijf staan, zullen mensen er echt niet naar gaan zoeken.

;D

Hangt ervan af wie die schijf in handen krijgt.

Als het de FBI, de CIA of de NSA betreft ben je nog niet jarig.  ;D
Luxman C-02
Luxman M-02
Sony ES CD player
B&W Matrix 802 S3

*

Annerob

• 1428
  • Knetter!!
    • hoompaag
« Reactie #33 Gepost op: 23 februari 2009, 16:09:30 »
Nee, idd.

Die zijn in staat om je hele schijf van partikeltjes te hebouwen, omdat je eenmaal een mailtje met darin het woord mohammed naar iemand die mohammed heet verstuurd hebt.... ;D
Ik teken NIX!!!

*

VNA9216

• 889
  • ik HAAT elco's!!!
« Reactie #34 Gepost op: 23 februari 2009, 17:59:07 »
Jup, maar nog steeds niet onmogelijk...

Er is speciale professionele software voor, die schrijft de hele disk vol met 1en en 0en, waarna 'ie dat noggmaals geinverteerd doet. En dat dan een keer of 5....
Dan is de data niet meer te recoveren, naat het schijnt. Voor afvoer van een schijf, zonder de intentie om 'm her te gebruiken, veel te duur en tijdrovend.

precies.. zie de link die ik gepost had  ;D

Het duurt wel even.. maar ach.. je moet er wat voor over hebben..

het verschil tussen een low level en high level format is dat bij een high level format eigenlijk het bestandsysteem en de indeling van de clusters op de schijf worden geregeld. Bij een low level format worden de sectoren (waar de clusters uit bestaan)  opnieuw ingedeeld.  Dat heeft dus voornamelijk nut bij schijven met beschadigde sectoren ed.  Het maakt het soms iets minder makkelijk te recoveren, maar met een recovery tooltje is het over het algmeeen zo weer terug te halen.
De enige oplossing om iets echt weg te krijgen is versnipperen. en de beste betaalbare oplossing is gewoon een groot aantal keer overschrijven.

zelfs na een aantal keer overschrijven is het soms nog te achterhalen. Daarom is het belangrijk dat je geen regelmatige schrijfpatronen gebruikt. Als de hacker weet welke patronen er gebruikt zijn kan hij alsnog een groot deel van je data weer tevoorschijn toveren, tenzij het absurd vaak is overschreven met bekende patronen  ::)

Digitale informatie,  de droom en de nachtmerrie van iedereen die met vertrouwelijke gegevens werkt  ;D

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
-------
oh.. daar heb ik er nog wel een van liggen..  ....  .... .... ergens...

*

Annerob

• 1428
  • Knetter!!
    • hoompaag
« Reactie #35 Gepost op: 23 februari 2009, 18:34:45 »
psies....

Bij ons moet er soms een schijf terug naar de leverancier, en die worden met speciale sw behandeld.
Uitgefaseerd en defect spul gaat door de schredder. Idem met backuptapes en andere datadragers.
Ik teken NIX!!!

*

Nicolas

• 18430
  • Last night a DC saved my life with a song
« Reactie #36 Gepost op: 23 februari 2009, 18:54:07 »
Gaat dit met solid state disks niet veel eenvoudiger zijn? Gewoon alle "schakelaartjes" op 1 of 0 zetten, en dan is er volgens mij nooit meer iets terug te halen. Het is niet zoals met magnetische of optische opslag dat je nog "restanten" van wat er voordien stond kan terugvinden in het randje.
The more ambitious home installation
"There is a light that never goes out" - Lancia Dashboard

*

Annerob

• 1428
  • Knetter!!
    • hoompaag
« Reactie #37 Gepost op: 23 februari 2009, 19:47:58 »
Inderdaad.

Hoewel bij ons ook ram memory, usb sticks, GSM's en andere electronica met geheugen door de schredder gaat.
Een beetje paranoÔde zijn ze wel geworden, sinds die "taxivondsten".  :police:
Ik teken NIX!!!

*

VNA9216

• 889
  • ik HAAT elco's!!!
« Reactie #38 Gepost op: 24 februari 2009, 00:10:06 »
Gaat dit met solid state disks niet veel eenvoudiger zijn? Gewoon alle "schakelaartjes" op 1 of 0 zetten, en dan is er volgens mij nooit meer iets terug te halen. Het is niet zoals met magnetische of optische opslag dat je nog "restanten" van wat er voordien stond kan terugvinden in het randje.

Het is niet helemaal zo gemakkelijk helaas  ;D.
Als er echt gevoelige data op gestaan heeft..  gewoon vernietigen helaas  ;D
Die SSD's worden voorzien van een mechanisme dat slijtage (wat bij die dingen iedere schrijfbeurt onstaat) te spreiden over de hele SSD.  Zo kunnen ze kunstmatig de levensduur verhogen.
Het nadeel, is dat als jij de boel met eentjes en nulletjes gaat overschrijven, je computer wel kan denken dat hij het overschrijft, maar dat de chip in de SSD in werkelijkheid gewoon 2X de zelfde sectoren beschrijft en dus je data gewoon blijft staan.

SSD's zijn dus in feite nog veel gevaarlijker dan normale harddisks. Een harddisk die je 10-15X overschrijft met patronen.. daar is gewoon alles dan overschreven.  Bij een SSD heb je die garantie niet en kan het altijd zijn dat er gegevens blijven hangen in stukjes die dus niet overschreven worden om het slijtage een beetje te spreiden.

maw.. SSD's met gevoelige informatie VERNIETIGEN  ::)
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
-------
oh.. daar heb ik er nog wel een van liggen..  ....  .... .... ergens...

« Reactie #39 Gepost op: 24 februari 2009, 23:58:41 »
Ik heb een draadloze router aangesloten op een niet draadloos modem. Het werkt allemaal naar behoren, de router is beveiligd. Echter werk ik met Win2000 pro en die wil ik ook beveiligen. Hoe doe ik dit want ik kan nergens de netwerkbeveiligen vinden???
Ben er nog steeds niet uit, heeft iemand een idee?

*

Stoffie

• 1180
« Reactie #40 Gepost op: 25 februari 2009, 00:08:28 »
Ik versta je vraag stelling eigenlijk niet ?

Hangt die Win2000 bak aan die router, via kabel of draadloos ?
Sony pre-Esprit - ESPRIT - V-FET - APM - ES

*

Sterremuur

• 12570
    • Sterremuur
« Reactie #41 Gepost op: 25 februari 2009, 10:22:20 »
Ik neem aan dat alles "beveiligd" is tot aan de PC.
Wil je de PC zelf beveiligen dan moet je een antivirusprogramma en een firewall installeren.
Op zo'n simpele niet-XP machine installeer ik altijd gratis Comodo en Antivir als firewall en antivirusprogramma's.

Als je de boel draadloos hetbt aangesloten moet je de draadloze toegang tevens beveiligen met een WPA-sleutel, maar dat staat helemaal los van je PC.

De router tenslotte houdt alle inkomende poorten dicht, tenzij je die openzet. Behalve natuurlijk de standaarddingetjes als http en ftp, dat werkt gewoon normaal.

« Reactie #42 Gepost op: 25 februari 2009, 10:33:04 »
Ik heb een draadloze router aangesloten op een niet draadloos modem. Het werkt allemaal naar behoren, de router is beveiligd. Echter werk ik met Win2000 pro en die wil ik ook beveiligen. Hoe doe ik dit want ik kan nergens de netwerkbeveiligen vinden???
Ben er nog steeds niet uit, heeft iemand een idee?

Win 2kpro heeft geen ingebouwde firewall o.i.d. Je kunt bijvoorbeeld Zonealarm installeren hiervoor, maakt in de meeste gevallen weinig uit. Zonealarm (freeware versie) kan i.i.g. in 'stealth modus', dat vind ik wel prettig, je bent dan onzichtbaar voor e.v.t. indringers...

Er zijn natuurlijk meer van dit soort pakketten.

In mijn geval heb ik mijn modemfirewall aanstaan, ook stealth. Ik wil geen onnodige software op mijn PC en het voldoet prima. Een server hier hangt al jaren 24:7 aan het net zonder problemen.

Natuurlijk kun je ook dubbel beveiligen, modem + PC dus, dat geeft met een firewall geen problemen. I.t.t. bijvoorbeeld werken met 2 virusscanners op je PC, nooit doen!

"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]

« Reactie #43 Gepost op: 25 februari 2009, 10:41:21 »
Je firewall kun je ook testen via Internet:

Firewalltest
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Bij alle poorten krijg ik met deze website de onderstaande melding:

"There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!"

Ik gebruik dus ALLEEN de modem als firewall. Wel heb ik een aantal zaken in de modem uitgezet zoals hulp op afstand etc...

http://www.hackerwatch.org/probe/

Browsertest
http://bcheck.scanit.be/bcheck//
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2009, 10:49:51 door Eye on Audio »

"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]

*

Sterremuur

• 12570
    • Sterremuur
« Reactie #44 Gepost op: 25 februari 2009, 11:10:09 »
Je bedoelt de router.

Een modem kan niet als firewall werken. ;)