*

jpio

• 4344
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: Hoeveel Magnepan genieters op dit forum?
« Reactie #2280 Gepost op: 15 december 2017, 13:34:10 »
Is het nog gelukt om iets aanvaardbaars te vinden?
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

« Reactie #2281 Gepost op: 9 april 2018, 23:42:51 »
Is het nog gelukt om iets aanvaardbaars te vinden?

Deze vraag helemaal gemist!

Maar indd heb bij Speaker en co 2 lappen van 1x1,5 m zwart stretch besteld en er een sok van laten naaien, nu ik klaar ben met wat aanpassingen in het filter.
Staat goed, iets minder doorschijnend, geen invloed op de weergave, ben erg tevreden voor 1/10 van de prijs die de dealer rekent

*

jpio

• 4344
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #2282 Gepost op: 10 april 2018, 16:22:48 »
Top! :)
Foto?
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

richard

• 3805
« Reactie #2283 Gepost op: 10 april 2018, 18:30:42 »
Genoeg is beter.

*

Opa S.

• 7176
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
« Reactie #2284 Gepost op: 10 april 2018, 18:40:41 »
Dure smaak heb jij, ik zou deze nemen; http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0458239001.html
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #2285 Gepost op: 10 april 2018, 19:10:15 »
Je had ook twee jurkjes kunnen kopen:
https://www.otto.nl/p/10023718760/ajc-tricotjurk/#?c=dames-kleding-jurken&itemId=10007413877

wist de maat niet
dat komt omdat ik nooit jurken koop zelf.
jij(jullie)wel zo te zien?
geeft niks

« Reactie #2286 Gepost op: 10 april 2018, 19:13:06 »

*

Opa S.

• 7176
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
« Reactie #2287 Gepost op: 10 april 2018, 19:14:25 »
Mwah, ik vind dat als je ze draagt je ze ook gewoon zelf moet kopen...

;D
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

richard

• 3805
« Reactie #2288 Gepost op: 10 april 2018, 19:40:41 »
Het is toch helemaal niet raar om voor je Maggie een spannend jurkje aan te schaffen? Vindt ze leuk.
En als het een tweeling is heb je er twee nodig. Dan kan je toch echt niet met een H&M-etje aankomen.
« Laatst bewerkt op: 10 april 2018, 19:42:57 door richard »
Genoeg is beter.

« Reactie #2289 Gepost op: 10 april 2018, 19:49:11 »
Het is toch helemaal niet raar om voor je Maggie een spannend jurkje aan te schaffen? Vindt ze leuk.
En als het een tweeling is heb je er twee nodig. Dan kan je toch echt niet met een H&M-etje aankomen.

wie zegt dat het raar is?
het is alleen duur
en je moet de maat weten...

« Reactie #2290 Gepost op: 12 april 2018, 00:46:42 »
een vraag voor de techneuten...

Ben een paar jaar geleden begonnen met het modificeren van het filter van de MG12, de condensatoren en spoel vervangen, de spoel achterop bevestigd , op zich tot tevredenheid, totdat door toedoen van een medeMG 12 bezitter, die ook condensatoren wilde vervangen, het virus weer tijdelijk toesloeg .
Dus weer wat gelezen, de 0,1uf vervangen, door een Jensen pio, en met de interne kabeltjes zitten klooien.Alles is hoorbaar.
Dacht er ook een 1 ohm weerstand voor het hoog in te doen, een Mills , schijnt goed te zijn, doch dat was niet echt een succes.
Nu heb ik die eens parallel met de spoel gezet, omdat deze 0,437 Ohm is, en de originele waarde 0,360 Ohm is.
Dus kom nu op 0,304 ohm.
Verwachtte misschien iets meer laag, doch er gebeurt veel meer.De ruimtelijkheid lijkt juist toegenomen, het laag ook wel, doch ook zeker op het hoog valt op dat de scherpe randjes van sommige opnames weg zijn.Op zich ben ik er positief over, bij sommige opnames is het laag juist weer iets te.Dus ben er nog niet over uit, en de weerstand is er zo weer uit.
Maar:snap niet zo goed wat er gebeurt, dus dacht laat ik het hier eens vragen.Had dit nl niet verwacht.

Hoe is dit te verklaren?dank voor evt antwoorden

Groet

*

richard

• 3805
« Reactie #2291 Gepost op: 12 april 2018, 03:05:59 »
De weerstand van een spoel is de gelijkstroomweerstand. Voor muziek heeft een spoel een impedantie, voor lage tonen is die laag, voor hoge tonen hoog.
De spoel houdt dus de hoge tonen tegen van het laaggedeelte van het membraan. Als je een 1 Ohm  weerstand parallel aan die spoel zet houdt hij deze hoge tonen niet meer tegen. Dat kan het ruimtelijk effect verklaren.

Met een dergelijke actie kan de totale impedantie wel eens te laag worden voor de versterker, maar dan zou je het geheel eens moeten beschouwen.
« Laatst bewerkt op: 12 april 2018, 03:13:48 door richard »
Genoeg is beter.

« Reactie #2292 Gepost op: 12 april 2018, 07:10:44 »
Ok,
bedankt voor de uitleg!.
Lees ik hieruit dat het misschien niet zo'n verstandige actie is?
Het is dus te simpel gedacht?

Kwam een beetje op het idee ook door wat hier staat http://www.diyaudio.com/forums/multi-way/191087-crossover-component-upgrade-pitfalls.html, nl een collega prutser die een weerstand in serie zet met de spoel en allerlei metingen doet waar ik geen verstand van heb...

Op deze manier zou je dan een spoel met een hoge impedantie , die in de regel veel goedkoper is, met de weerstand kunnen kombineren.
Maar die vlieger gaat dus niet op?

*

richard

• 3805
« Reactie #2293 Gepost op: 12 april 2018, 07:33:08 »
... nl een collega prutser ...
Jouw woorden :laugh:
Nee het is geen goed idee. Je helpt de werking van het filter om zeep en geeft een hogere belasting aan je versterker doordat de impedantie voor het hoog grofweg halveert.

Die prutser in de link is ook dom bezig, koop je een betere spoel met lage serieweerstand en gooit het voordeel van een lage spoelweerstand weer weg met een serieweerstand. Kun je net zo goed niets doen.
Genoeg is beter.

« Reactie #2294 Gepost op: 12 april 2018, 07:41:43 »
... nl een collega prutser ...
Jouw woorden :laugh:
Nee het is geen goed idee. Je helpt de werking van het filter om zeep en geeft een hogere belasting aan je versterker doordat de impedantie voor het hoog grofweg halveert.

Die prutser in de link is ook dom bezig, koop je een betere spoel met lage serieweerstand en gooit het voordeel van een lage spoelweerstand weer weg met een serieweerstand. Kun je net zo goed niets doen.

thnx!

haal ze dr weer af.