*

.....

• 2706
Re: Hoeveel Magnepan genieters op dit forum?
« Reactie #2265 Gepost op: 30 oktober 2016, 10:36:09 »
Ik denk dat Ik het sprongetje maar eens ga wagen. Ga de luidsprekers niet permanent plaatsen maar alleen als Ik klassiek luister.  Moeders de vrouw denkt namelijk HEEL anders over Luidsprekers Dan mij..........zal wel voor velen een herkenbaar iets zijn denk Ik............

Nee, niet echt.....vertel....(ach madam hier heeft haar eigen Tannoy d.c's). :laugh:

*

thanatos

• 1645
  • Cum non tum age
« Reactie #2266 Gepost op: 30 oktober 2016, 11:15:10 »
Ik denk dat Ik het sprongetje maar eens ga wagen. Ga de luidsprekers niet permanent plaatsen maar alleen als Ik klassiek luister.  Moeders de vrouw denkt namelijk HEEL anders over Luidsprekers Dan mij..........zal wel voor velen een herkenbaar iets zijn denk Ik............

Nee, mijn vriendin die vind het allemaal wel best. En door de jaren heen is ze goede weergave gaan waarderen en zou nu niet anders meer willen.

Een keer heb ik het te bont gemaakt met Stage Accompany 15" JBL clonen  ;D die moesten snel weg..  Maar verder ben ik vrij om te plaatsen in mijn woonkamer wat ik wil.

Zou ook wat zijn als er voor mijn leefplezier geen ruimte was in de woonkamer  :police: :angel:
DIY Tannoy 15" DMT II - Schiit Yggdrasil - Mac Mini i7 - DIY RPi streamer

« Reactie #2267 Gepost op: 20 februari 2017, 14:48:35 »
Laatste aanwinst bij mijn luister set.  Een Linn Klout! Wauw! Mg 12 klinken ineens zoveel mooier (dat dat nog kon joh!)

*

jpio

• 4062
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #2268 Gepost op: 20 februari 2017, 16:51:59 »
Mijn ervaring is dat eea qua versterkers best goed hoorbaar is op planars.
Mss dat deze amp qua specs en stroomvoorziening beter aansluit op de behoefte van de planars?
Veel plezier ermee :)
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

hypexvd

• 810
  • superfast jellyfish
« Reactie #2269 Gepost op: 25 februari 2017, 11:32:35 »
Klopt, karakteristieke trekjes van versterkers laten de maggies goed horen.

« Reactie #2270 Gepost op: 8 maart 2017, 15:55:20 »
Klopt, "kleine" tweak's worden ook heel groot bij de maggies.. Heerlijk!!

« Reactie #2271 Gepost op: 12 oktober 2017, 19:43:39 »
Ik stel de vraag maar hier:

ik ben van plan het speakerdoek van mijn MG 12 te vervangen, rafelt aan de onderkant, wat gaatjes etc.
Kant en klaar via de importeur mij iets te prijzig, vraag me af of dit nu speciaal doek is, of dat elk verkrijgbaar speakerdoek te gebruiken is.
Iemand ervaring mee?

*

hypexvd

• 810
  • superfast jellyfish
« Reactie #2272 Gepost op: 14 oktober 2017, 11:59:28 »
Het is een kous die je om de maggie trekt en van onderen vast niet.

Als je iets vergelijkbaar kan vinden zou het kunnen. Met normaal luidsprekerdoek krijg je niet het gewenste resultaat denk ik.

*

jpio

• 4062
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #2273 Gepost op: 14 oktober 2017, 14:17:09 »
Goed speakerdoek is ook niet goedkoop...
Kijk eens op ebay.. soms kan je daar verrassende zaken tegenkomen dienaangaande.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

« Reactie #2274 Gepost op: 14 oktober 2017, 16:20:44 »
Ik stel de vraag maar hier:

ik ben van plan het speakerdoek van mijn MG 12 te vervangen, rafelt aan de onderkant, wat gaatjes etc.
Kant en klaar via de importeur mij iets te prijzig, ....

Ik zou toch voor origineel gaan, een mooie Maggie verdient nieuwe "panty's"

*

a.b.

• 8260
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #2275 Gepost op: 14 oktober 2017, 17:01:07 »
Goed speakerdoek is ook niet goedkoop...
Kijk eens op ebay.. soms kan je daar verrassende zaken tegenkomen dienaangaande.

Ook niet dienaangaande  8)
Adults with imaginary friends are just really old children

Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Rubble

• 10065
« Reactie #2276 Gepost op: 14 oktober 2017, 17:07:51 »
Zaken als Rumoh, Speaker & Co, Speakerland, zelfs Conrad volgens mij, hebben dat. In vele kleuren en soorten. Alleen nog even een verstelnaaister vinden voor de sok te maken.
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

« Reactie #2277 Gepost op: 14 oktober 2017, 20:02:47 »
Zaken als Rumoh, Speaker & Co, Speakerland, zelfs Conrad volgens mij, hebben dat. In vele kleuren en soorten. Alleen nog even een verstelnaaister vinden voor de sok te maken.

Ja , ik weet dat er bij deze zaken speakerdoek te krijgen is,dat schrijf ik ook, ik vroeg me af of dit hetzelfde is wat magnepan gebruikt.
Dat het een sok is en dat deze genaaid dient te worden is me ook bekend, vroeg me dus af of iemand ervaring mee heeft maw zelf een sok gemaakt van het elders verkrijgbare en ws veel goedkopere doek.

Ga maar wat bij Conrad bestellen denk ik.

*

Rubble

• 10065
« Reactie #2278 Gepost op: 14 oktober 2017, 20:19:52 »

Ja , ik weet dat er bij deze zaken speakerdoek te krijgen is,dat schrijf ik ook, ik vroeg me af of dit hetzelfde is wat magnepan gebruikt.
Dat het een sok is en dat deze genaaid dient te worden is me ook bekend, vroeg me dus af of iemand ervaring mee heeft maw zelf een sok gemaakt van het elders verkrijgbare en ws veel goedkopere doek.

Sorry. Ik lees niet altijd alles terug. De Magnepans die ik ooit heb gehad (SMG-C SE) zat vrij dik speakerdoek op. Veel dikker dan een gemiddelde gewone speaker. Ik kon de draden alleen met een lamp erop zien. Normaal speakerdoek lijkt me dus prima.
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2017, 20:25:48 door Rubble »
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

« Reactie #2279 Gepost op: 14 oktober 2017, 22:33:54 »

Sorry. Ik lees niet altijd alles terug. De Magnepans die ik ooit heb gehad (SMG-C SE) zat vrij dik speakerdoek op. Veel dikker dan een gemiddelde gewone speaker. Ik kon de draden alleen met een lamp erop zien. Normaal speakerdoek lijkt me dus prima.

Ok, bedankt voor je reactie iig
Bij de MG 12 zie ik de draden wel zo, zal wel eens rond gaan bellen naar genoemde zaken.
200 euro is mij te duur...