Poll

Waar moet het ledje komen?!

Ledje links
4 (16.7%)
Ledje midden
6 (25%)
Ledje rechts
1 (4.2%)
Ledje in het midden maar wat lager
2 (8.3%)
Rot op met je ledjes
11 (45.8%)

Totaal aantal stemmen: 24

Poll gesloten: 28 juli 2015, 15:25:01

Professioneel Audio Topic... Alles op (semi)professioneel gebied!
« Gepost op: 18 februari 2009, 15:37:04 »

Dit leek mij een goede plaats voor zo'n topic als dit. Het staat naar mijn mening het dichtst bij 'muziekinstrumenten'... ;)

"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]

Re:Professioneel Audio Topic... Alles op (semi)professioneel gebied!
« Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2009, 15:47:01 »
Vandaag even de eind vorige week aangekochte JVC mixer wat nader bekeken en schoongemaakt. Hier volgen wat plaatjes...

Bijzondere ontdekking...
De hele frontplaat is te verwijderen en dan zijn het gewoon losse broodjes!!! Echt HEEL netjes, blijkbaar mocht het geld kosten in die tijd! ;)

Dit is na het schoonmaakproces met een stevige allesreiniger, handig als je de frontplaat even onder de douche kan zetten daarna!

Onder de bodemplaat... Vergis je niet, de bak is 12 cm diep!

« Laatst bewerkt op: 18 februari 2009, 18:09:27 door Eye on Audio »

"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]

*

Bizon

• 1079
  • Hoi ik ben Bizon...
    • M'n hyves
« Reactie #2 Gepost op: 18 februari 2009, 16:45:44 »
kijk dit is mijn straatje ;D
Logic Pro 8.0.2, TC Electronic Konnekt24D, KRK V88, CME UF6, Technics SL1210MKII, Ortofon Concorde Nightclub E MKII, Rode NT1000.

Real DJ's play with Vinyl, Cd's, them selves?, PC, banana's, MUSIC.

« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2009, 18:08:24 »
kijk dit is mijn straatje ;D

Ja dat mag vast wel! Pro of niet, audiofreak is audiofreak... ;)

*

Nicolas

• 18345
  • Last night a DC saved my life with a song
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari 2009, 18:21:57 »
ik wou dus dat ik mijn "professionele" HH eindbak hier kon zetten, maar ik krijg geen antwoord op mijn berichten? We hadden al prijsakkoord en alles  ???

Qua mixer doe ik het met een 24 kanaalertje van Ross. Niet écht professionele kwaliteit, maar wel goed. Alleen de gain van de kanalen niet té veel opendraaien, dan komt er wat ruis in. Maar dat hebben de meeste mixers naar mijn ervaring. En degenen die het niet hebben, tja...$$$. Die JVC ziet er erg degelijk uit.  :-*
The more ambitious home installation
"There is a light that never goes out" - Lancia Dashboard

« Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2009, 18:32:54 »
Dat van die H&H is jammer, ik ben ook heel benieuwd hoe de lichtere uitvoeringen zijn. Vreemd, je maakt toch een afspraak!!! Hopen dat de man bijvoorbeeld ziek is, tenminste voor jou dan!

Die Ross tafels zijn niet al te stil i.d.d. In het ergste geval kun je altijd een losse preamp vooraf aan de tafel zetten!

Die JVC is een tank! Het geluid is heel erg goed te noemen. Heel accuraat, open en toch muzikaal en niet 'opgeblazen'... Het stereobeeld is ook met zeer goede opnamen gewoon onvoorstelbaar, elk kanaal is een zeer goede preamp... (dat wordt dus 8 x een 'direct out' erop maken voor de Fostex D-90)

Hij is overigens van 1988. Die zal in die tijd een flinke 'bonk duiten' hebben gekost. De bedoeling van die tafel is het gebruik in de TV sector. Per kanaal is er ook VCA sturing mogelijk via een remote of video-editting console, ook van JVC. De toonregeling is ook heel mooi en zeer bruikbaar voor de mindere opname. Als je laag bijdraait krijg je ook laag met 'air', hoog is mooi schoon en het mid is heel breed regelbaar van 150Hz tot 7kHz... (had van mij wel 12kHz mogen zijn, maar goed je kunt niet alles hebben zonder modden!)

Ook de faders van 11 cm netto zijn heerlijk. Van dezelfde kwaliteit als mijn vorig jaar verkochte TAC Scorpion van 24/16/2. Die was uit '86 met een nieuwwaarde van FL. 65.000,00. (dat zegt de 'Pro Audio Directory' tenminste)

Het ruislevel van de JVC is dus wel heel laag EN je hebt dan ook nog een bijna belachelijke headroom, die ga ik nog even meten, het is bijna kolder! Mijn Soundtracs Solo Midi was ook Fl. 10.500,00 nieuw maar die ruist wel even meer! :o
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2009, 18:41:20 door Eye on Audio »

*

Nicolas

• 18345
« Reactie #6 Gepost op: 18 februari 2009, 19:04:58 »
Ik heb het nog niet uitgebreid kunnen testen, maar ik denk dat de Ross wel stil genoeg is als ik de gains per kanaal niet te hoog zet. Stil genoeg wil in mijn geval zeggen dat ik de ruis niet hoor vanop de luisterplek, tenzij misschien als er echt geen enkele klank gegenereerd wordt. En als het echt voor opnames is: dit soort ruis valt er erg goed uit te knippen met een denoiser die ik eerst het noisespectrum laat analyseren.

*

Nicolas

• 18345
« Reactie #7 Gepost op: 18 februari 2009, 19:07:22 »
Wat professionele audio verder betreft: het hart van mijn MIDI studio is een Roland A50. Veel professioneler wordt het niet wat masterkeyboards betreft, als je zijn nieuwprijs ziet. En dat voor een toestel dat zelf geen klank maakt.  :o Mijn exemplaar komt trouwens uit een professionele studio waar er menige hit op is ingespeeld.

Nu heeft hij wel hetzelfde als wat elke A50 tegenwoordig heeft: backlight is dof geworden, op zich geen probleem maar daardoor fluit haar voeding wat. Dit omdat de weerstand van de backlight verminderd is met de jaren; daardoor oscilleert de voeding ervan. Zou het helpen als ik een stelpotje in serie met de backlight zet, of gaat een ohmse belasting niet helpen tegen het oscilleren van de backlilghtvoeding?

« Reactie #8 Gepost op: 18 februari 2009, 19:26:27 »

Dat van dat backlight durf ik niet te zeggen, zoiets heb ik nog niet aan de hand gehad...

Wat de ruis betreft kun je natuurlijk zo ver mogelijk insturen dan ben je al een deel kwijt. Dan moet je natuurlijk niet gruwelijk de clip in gaan wat met sommige tafels geen feest geeft, met name die met opamp input!

*

Nicolas

• 18345
« Reactie #9 Gepost op: 18 februari 2009, 19:45:53 »
Bij sommige tafels en sommige muziekstijlen geeft het echter wel een feest. Voor liefhebbers van een krakende 909. ;)

Dat met die backlight heb ik zelf ook geen ervaring mee. En het is nogal veel demonteerwerk om het zomaar eventjes te proberen. Nieuwe backlight is te bestellen, maar zou uit de USA moeten komen van een erg vage site...

Voor opnames op zich is het dus geen probleem (zit niet in de audioweg), maar zo'n piiiiiiip in de studio is niet ZO leuk tijdens het spelen. :) De volledige backlightvoeding killen mag ook wat mij betreft, maar dat is voor mij niet zo simpel (zo'n elektronicafreak ben ik niet, en ik wil niet meer dan enkel de backlightvoeding killen :))
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2009, 19:48:51 door Nicolas »

*

KT88

• 27796
  • Audiodidact
« Reactie #10 Gepost op: 18 februari 2009, 19:49:32 »
Potmeters tussen backlights.......gaatniewerkenie, hooguit een PWM regeling.
Maar wat er waarschijnlijk staat te piepen is de trafokern v/d hoogspanning voor het buisje.
Inkitten kan soms helpen.
Mensen zijn soms al geschokt door wat ik zég.
Ze zouden eens moeten weten wat ik dénk.....

*

Nicolas

• 18345
« Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2009, 19:54:55 »
En als ik de primaire van die trafo nu gewoon loskoppel, valt er dan meer dan enkel de backlight uit? Want ik heb dus geen backlight nodig. De backlight is overigens geen buisje in die vorm, maar een rechthoekige fluorescente plaat ter grootte van het scherm met 2 draden eruit.

Op internet zegt men overigens dat het de inverter voor de backlight is die staat te tuuuten; is "inverter" de naam voor de schakeling die de backlight voedt?
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2009, 19:59:03 door Nicolas »

*

KT88

• 27796
  • Audiodidact
« Reactie #12 Gepost op: 18 februari 2009, 19:57:15 »
Dat is een CCFL omvormertje, die kun je losmaken van zijn voeding (let op; niet het buisje lostrekken, dan gaat die trafo in rook op).

Maar even inkitten werkt vaak prima hoor, het piepen wat je hoort komt door magnetostrictie, het bewegen van de kernhelften t.o.v. elkaar door de electromagnetische krachten.

- edit -
Hola.....een folie-backlight? Wat modern! ;D
Maar goed, het blijft hoogspanning, ik verwacht niet dat daar een OLED of PLED inzit.

Invertertje, ja. USA slang.
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2009, 20:01:30 door KT88 »
Mensen zijn soms al geschokt door wat ik zég.
Ze zouden eens moeten weten wat ik dénk.....

*

Nicolas

• 18345
« Reactie #13 Gepost op: 18 februari 2009, 20:00:07 »
Bij gelegenheid gooi ik hem open (een monsterwerk) en mbhv wat foto's weten jullie mij dan vast wel te zeggen wat ik los moet koppelen om het ding stil te krijgen. :)

*

.

• 8215
« Reactie #14 Gepost op: 18 februari 2009, 21:08:22 »
@EoA,

De knopjes even in een dichtgebonden sok met de was mee laten draaien, de enzymen in wasmiddel weten aardig raad met de biofilm die er op zit  ;)