Poll

Waar moet het ledje komen?!

Ledje links
4 (16.7%)
Ledje midden
6 (25%)
Ledje rechts
1 (4.2%)
Ledje in het midden maar wat lager
2 (8.3%)
Rot op met je ledjes
11 (45.8%)

Totaal aantal stemmen: 24

Poll gesloten: 28 juli 2015, 15:25:01

*

Opa S.

• 7437
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
Re: Professioneel Audio Topic... Alles op (semi)professioneel gebied!
« Reactie #2880 Gepost op: 4 februari 2016, 19:03:03 »
Via eBay heb je ook wel goede feedback hoor (tot dik over de 99%), maar toch waren de 10 paartjes 2SB/2SD TO-3 eindtorren die ik er een tijd terug kocht zo fake als maar zijn kon, ondanks de prachtige Toshiba opschriften. In een Technics SE-9060 gemonteerd en een half uur later was 't afgelopen (en niet eens echt op volume). Elco's koop ik ook niet via eBay, echt alleen maar bij de grotere distributeurs die een reputatie hoog te houden hebben.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

Opa S.

• 7437
    • Second Life Audio
« Reactie #2881 Gepost op: 4 februari 2016, 19:03:25 »
De tijd dat je alleen maar rotzooi uit China kreeg is al een tijdje voorbij. Maar (eind)transistors via eBay doe ik nog steeds niet.
ach dat roep ik al langer...
 ^-^

Wat dat eerste betreft; ja, jij hebt er ook belang bij...

;D
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #2882 Gepost op: 4 februari 2016, 19:57:23 »
De tijd dat je alleen maar rotzooi uit China kreeg is al een tijdje voorbij. Maar (eind)transistors via eBay doe ik nog steeds niet.
ach dat roep ik al langer...
 ^-^

Wat dat eerste betreft; ja, jij hebt er ook belang bij...

;D
moet je ergens belang bij hebben om dat te mogen of moeten zeggen?

beetje onzin niet?

« Reactie #2883 Gepost op: 22 februari 2016, 21:38:00 »
Via eBay heb je ook wel goede feedback hoor (tot dik over de 99%), maar toch waren de 10 paartjes 2SB/2SD TO-3 eindtorren die ik er een tijd terug kocht zo fake als maar zijn kon, ondanks de prachtige Toshiba opschriften. In een Technics SE-9060 gemonteerd en een half uur later was 't afgelopen (en niet eens echt op volume). Elco's koop ik ook niet via eBay, echt alleen maar bij de grotere distributeurs die een reputatie hoog te houden hebben.

Oh dat is jammer om te horen. Ik heb halfgeleiders en elco's tot nu ook eigenlijk alleen bij grote leveranciers gekocht, vaak wil je dat ook snel hebben.

Laatst kocht ik een draadafstandbediening voor mijn systeemcamera in China voor o.a. timelapse, delay en afstandbediening op statief als het echt stil moet staan bijvoorbeeld met 500mm lens, een flink lux ding met display etc. Dat is echt een perfecte aankoop geweest maar de prijs was ook reëel, ongeveer een kwart tot derde van wat je hier betaald. Hij was binnen drie weken hier wat ook snel is.

Maar helaas kun je niet even kijken in halfgeleiders en elco's een label zegt echt niets!

"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]

« Reactie #2884 Gepost op: 11 april 2016, 17:32:31 »
Na helaas niet zoveel forumtijd gehad te hebben de laatste periode nu weer eens een projectje wat ik al jaren wilde proberen maar soms komt zoiets er gewoon niet van. Een simpel klasse A versterker-ontwerp zonder extra toeters en bellen. In China zijn voor iets meer dan € 10,00 (PER 2!) complete setjes van het bekende JLH 1969 ontwerpje te krijgen dus dat gokje durfde ik wel te maken en de printen zagen er sowieso goed uit. Wat betaal je hier dan veel voor spullen die ook gewoon uit China komen! :-X

Ik moet zeggen het valt mij niets tegen! Ik heb bewust even alles uit het pakketje gebruikt om te kijken of alles goed is qua componenten, ook heb ik elk component getest voor het bouwen, weerstandwaarden zijn zeer accuraat en de halfgeleiders ook. (dat testen doe ik de laatste jaren altijd om vreemde verrassingen tegen te gaan)

Alleen het alu hoekprofiel heb ik hier gekocht bij de bouwmarkt en de rest zoals voeding met bestaande spullen en kast - ook zeer betaalbaar in China - volgt nog maar het is zeker de moeite waard, eenvoud loont terwijl ik nog het nodig gaan aanpassen qua componenten. Ik heb e.e.a. goed kunnen testen met mijn regelbare voeding, tijdelijk op zo'n 30V en langer op zo'n 12V zonder extra koeling. NEE de Chinese 2N3055 klappen er niet uit! 8)

« Laatst bewerkt op: 11 april 2016, 17:43:37 door Eye on Audio »

"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]

*

Opa S.

• 7437
    • Second Life Audio
« Reactie #2885 Gepost op: 11 april 2016, 17:43:23 »
Maar ik vind het toch wel enigszins verbluffend dat ze die TO-3'en gewoon als STMicroelectronics verkopen... vooral ook omdat die tor al een tijdje obsolete is.

ik geloof anderzijds ook wel dat de echte troep ondertussen zelfs in China niet meer door de beugel kan, ook daar hebben ze ondertussen een beetje een naam hoog te houden.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #2886 Gepost op: 11 april 2016, 17:47:49 »
Maar ik vind het toch wel enigszins verbluffend dat ze die TO-3'en gewoon als STMicroelectronics verkopen... vooral ook omdat die tor al een tijdje obsolete is.

ik geloof anderzijds ook wel dat de echte troep ondertussen zelfs in China niet meer door de beugel kan, ook daar hebben ze ondertussen een beetje een naam hoog te houden.

Ja klopt, maar of de stempels echt zijn??! Ik weet het niet... Nou ja, de stempels zijn echt maar de inhoud??? ;D

Maar ik kom ook NOS voorraden tegen in China van Motorola 3055'ers die er toch absoluut echt uit zien. Overigens heb ik al een aantal malen mijn geld retour gehad als zaken niet aankwamen, dat geldt ook als dingen niet naar wens zijn! Na zo'n veertig bestellingen kan ik toch alleen maar zeggen dat de ervaring goed is via AliExpress al zijn het natuurlijk allemaal losse verkopers maar ook het contact daarmee is erg goed tot nu toe.
« Laatst bewerkt op: 11 april 2016, 17:52:17 door Eye on Audio »

« Reactie #2887 Gepost op: 11 april 2016, 17:49:33 »
Ik had sowieso voor de printjes al die € 10,xx over gehad!

« Reactie #2888 Gepost op: 11 april 2016, 17:54:12 »
Dit is btw de link waar mijn versie vandaan komt... Ik heb ze laten verzenden met EMS, iets duurder maar na 7 dagen in huis!

http://www.aliexpress.com/item/2pcs-JLH-1969-A-CLASS-A-amplifier-kit-two-channels/654058985.html

*

Sterremuur

• 12556
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Intuitieve begeleiding
« Reactie #2889 Gepost op: 11 april 2016, 19:28:13 »
Music hall Improved MX50 SE Power amplifier assembled board Dual 2.0 channel 100W+100W HIFI free shipping
http://s.aliexpress.com/zaYziQvM
(from AliExpress Android)

ik heb deze besteld, 2x100w voor 20 euro.

Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

*

Opa S.

• 7437
    • Second Life Audio
« Reactie #2890 Gepost op: 11 april 2016, 19:56:49 »
Dit is btw de link waar mijn versie vandaan komt... Ik heb ze laten verzenden met EMS, iets duurder maar na 7 dagen in huis!

http://www.aliexpress.com/item/2pcs-JLH-1969-A-CLASS-A-amplifier-kit-two-channels/654058985.html

Grappig dat in de advertentie via de link de merktekens van de TO-3's zijn verwijderd! Ze weten 't dus wel, die rakkers.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

tito

• 9807
« Reactie #2891 Gepost op: 11 april 2016, 22:02:45 »
Ze weten 't dus wel, die rakkers.

En of ze `t weten..
Je kunt op die site ook de bekende merkgitaren bestellen voor `n habbekrats.
Op de foto`s van `t net is het "Made in USA" dan voorzien van de bekende digitale blokjes.
De echte verrassing komt natuurlijk als je `m in huis hebt..   ;D

« Reactie #2892 Gepost op: 12 april 2016, 14:28:00 »
Music hall Improved MX50 SE Power amplifier assembled board Dual 2.0 channel 100W+100W HIFI free shipping
http://s.aliexpress.com/zaYziQvM
(from AliExpress Android)

ik heb deze besteld, 2x100w voor 20 euro.

Dat ziet er qua ontwerp en bouw ook goed uit. Voor dat geld kan er weinig mis gaan zelfs al zou je het merendeel van de componenten moeten vervangen, de printjes kosten hier al wat daar het geheel kost schat ik.

In mijn geval is het absoluut niet nodig om componenten te vervangen als het om de techniek alleen zou gaan. Ik heb de modules nu op een stevig stuk aluminium koelprofiel gemonteerd en op 25 Volt blijft alles keurig werken zoals het moet, niets wordt heet qua weerstanden alleen de twee TO3's worden pittig heet zoals het hoort. Overigens is een stuk koelprofiel van 24cm x 8cm met ribben van 3.5cm flink tekort om twee modules te koelen maar dat is helemaal volgens verwachting... Ik laat maar een kastje uit China komen met twee grote koelprofielen aan de beide zijkanten. ;D De eindtorren vervang ik wel voor een paar stevige MJ's uit de échte fabriek! :) De klank op zich laat weinig te wensen over als ik eerlijk ben, de modules zitten nu rechstreeks op de uitgang van de Kuhnle DAC, dat maakt ook al een hoop goed.

Ik ben benieuwd hoe de versterkers gaan bevallen, 100W uit één paartje torren is wel stevig overigens! :o
« Laatst bewerkt op: 12 april 2016, 14:31:10 door Eye on Audio »

« Reactie #2893 Gepost op: 12 april 2016, 14:29:27 »

Grappig dat in de advertentie via de link de merktekens van de TO-3's zijn verwijderd! Ze weten 't dus wel, die rakkers.

Hahaha, ja dat lijkt mij wel idd! De stempels op de torren zitten ook niet recht in het midden en dat verschilt per transistor (zie foto)...  :-X
« Laatst bewerkt op: 12 april 2016, 14:37:18 door Eye on Audio »

« Reactie #2894 Gepost op: 12 april 2016, 14:57:52 »
Dit is de proefopstelling. Bij een ruststroom van 750mA per module is het koelprofiel na een tijdje 47 graden. De voedingsspanning staat dan op 19V. (28.5W) Overigens kun je zien dat de opdruk op de 3055's met verf is gedaan, het slijt er een beetje af! Ik ben benieuwd wat voor transistoren dit echt zijn!  8) :-X Ik zie overigens dat ik van de Baco dezelfde 3055's heb met dezelfde grijze opdruk met bijna identieke tekst over de hele cover van de transistor... Zou dat ook nep zijn???  :)

« Laatst bewerkt op: 12 april 2016, 15:08:11 door Eye on Audio »