Poll

Waar moet het ledje komen?!

Ledje links
4 (16.7%)
Ledje midden
6 (25%)
Ledje rechts
1 (4.2%)
Ledje in het midden maar wat lager
2 (8.3%)
Rot op met je ledjes
11 (45.8%)

Totaal aantal stemmen: 24

Poll gesloten: 28 juli 2015, 15:25:01

*

Opa Spylac

• 5487
  • O<erveen
    • Second Life Audio
Re: Professioneel Audio Topic... Alles op (semi)professioneel gebied!
« Reactie #2895 Gepost op: 12 april 2016, 15:11:51 »
Overigens kun je zien dat de opdruk op de 3055's met verf is gedaan, het slijt er een beetje af! Ik ben benieuwd wat voor transistoren dit echt zijn!  8) :-X

De originele lijken dat ook te doen, dit komt uit een NAD 701 die ik toevallig net onder handen heb (maar ga er maar gerust van uit dat die dingen uit China geen echte 2N3055's zijn, hooguit - met mazzel - beter gespecced dan het origineel);

Ik hachel alleen bouten. Tenzij ik diggel.

« Reactie #2896 Gepost op: 12 april 2016, 15:58:23 »
Overigens kun je zien dat de opdruk op de 3055's met verf is gedaan, het slijt er een beetje af! Ik ben benieuwd wat voor transistoren dit echt zijn!  8) :-X

De originele lijken dat ook te doen, dit komt uit een NAD 701 die ik toevallig net onder handen heb (maar ga er maar gerust van uit dat die dingen uit China geen echte 2N3055's zijn, hooguit - met mazzel - beter gespecced dan het origineel);

Dat zie je idd wel vaker maar hier gaat de verf er wel heel makkelijk af als ze heet zijn, het geeft zelfs af! :o

Ik heb ook nog een aantal nieuwe Toshiba 2N3772 transistoren met rode opdruk liggen die zouden er ook in kunnen, dan kan de ruststroom zelfs nog wel een stukje omhoog. Die torren kwam je wel tegen in voedingen van 5A tot 10A.

Dit zijn wat nieuwe 3055's die ook dezelfde opdruk lijken te hebben (behalve de CDIL's dan), gebruikte uit die voorraad hebben zich nooit verdacht gedragen. ;D

Dit is wat steviger werk wat ook perfect op dezelfde plek kan.
« Laatst bewerkt op: 12 april 2016, 16:01:21 door Eye on Audio »

"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]

« Reactie #2897 Gepost op: 12 april 2016, 16:06:46 »
Overigens zijn de Chinese 3055's die bij het pakket zaten qua specs erg goed en gelijk voor zover ik dat heb gemeten. Zou idd beter kunnen zijn dan een zomaar een paar losse torren die origineel zijn, de stroom kunnen ze gewoon aan tot nu toe.

"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]