Poll

Waar moet het ledje komen?!

Ledje links
4 (16.7%)
Ledje midden
6 (25%)
Ledje rechts
1 (4.2%)
Ledje in het midden maar wat lager
2 (8.3%)
Rot op met je ledjes
11 (45.8%)

Totaal aantal stemmen: 24

Poll gesloten: 28 juli 2015, 15:25:01

Re:Professioneel Audio Topic... Alles op (semi)professioneel gebied!
« Reactie #1020 Gepost op: 18 augustus 2014, 18:32:57 »
Ja dat zijn zeker mooie knopjes...

Ook daarvoor geldt, als je knappe hebt gevonden kun je maar beter meteen een hele lading bestellen.

En zo komt al je geld wel op  ;D

Er zijn er nog zo'n 2750 in voorraad voor 0,86 per stuk!  :D

En idd, het geld gaat zo zeker op!

"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]

« Reactie #1021 Gepost op: 18 augustus 2014, 20:32:47 »
Naast de knopjes kwam er o.a. ook nog een tangetje binnen en voor het geval de bijbehorende hulsjes opraken maar gelijk een voorraadje! ;D Ik moet voor een klus een paar bossen aardedraden bundelen en dit leek mij toch dé oplossing!

"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]

*

.

• 7828
« Reactie #1022 Gepost op: 18 augustus 2014, 20:51:18 »
Ja, handig spul, ik gebruikte ze om mijn koolveters soldeerbaar te maken, zit als een huis, ik heb een maatje kleinere tang.

« Reactie #1023 Gepost op: 18 augustus 2014, 20:55:54 »
Afgelopen week ben ik ook maar even in de JBL klasse D versterker gedoken. Na opnieuw solderen van diverse componenten, o.a. de eind-MOSfets lijkt de versterker weer te werken. Bij een 4 Ohm belasting door een dummy (rond de 85Wrms) stort bij vol vermogen de rechter bovenhelft van de testsinus in elkaar... Heel vreemd, verder klinkt hij prima en op 8 Ohm gaat het veel beter wat betreft dat instorten, de subspeakers is overigens ook 8 Ohm...
Maar of het helemaal normaal is weet ik dus niet! Als ik de variac opschroef naar bijvoorbeeld 250 Volt gaat het clippunt, dus het vreemde instorten meteen een stuk omhoog... Er lijkt toch nog iets verkeerd te gaan in de voeding van de aantsturing van de eindtrap, met name rond het IC IR2111... (Daar is de voedingspanning namelijk onder de normale waarde van +/- 15V zoals ik al eerder aangaf toen ik poste over deze versterker.

« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2014, 21:51:57 door Eye on Audio »

« Reactie #1024 Gepost op: 18 augustus 2014, 21:03:35 »
Ja, handig spul, ik gebruikte ze om mijn koolveters soldeerbaar te maken, zit als een huis, ik heb een maatje kleinere tang.

Daar ga ik hem ook voor gebruiken! ;)  8)

Ik heb in 2009 van jou een zakje koolstofvezel gehad t.b.v. koolveters.  Helaas is dat er nooit van gekomen omdat ik toen noodgedwongen moest stoppen met mijn bedrijf. Die koolstofvezels liggen in de opslag... alleen waar in één van de honderden dozen die nog niet uitgepakt zijn!  :o :o :o Binnenkort moet ik er wel even induiken maar of ik dat tegenkom is de vraag!

*

.

• 7828
« Reactie #1025 Gepost op: 18 augustus 2014, 22:06:31 »
Die koolveter is inmiddels aan het verjaren, kopergoud is het nieuwe kool  ;D

Verguld koperdraad in blanke katoen met een likje snot  ;)

Dat draad is net een topic over geopend.

« Reactie #1026 Gepost op: 19 augustus 2014, 01:33:37 »
Die koolveter is inmiddels aan het verjaren, kopergoud is het nieuwe kool  ;D

Verguld koperdraad in blanke katoen met een likje snot  ;)

Dat draad is net een topic over geopend.

Dat heb ik idd gezien en dat is zeker interessant! Ik wil dan natuurlijk beiden proberen!  ;D

*

berret

• 2236
  • Universeel Leeghoofd en nu echt platzak
« Reactie #1027 Gepost op: 19 augustus 2014, 15:47:50 »
Ze maken nog mooie knopjes tegenwoordig!  8)

Mooi, deze knopjes zitten ook op de oude Neumann regeltafels. Leuk dat ze nog(weer) te krijgen zijn. Waar heb je ze vandaan als ik vragen mag?  Ik wil ze op mijn microfoonpre-amps hebben.

Edit, ik zie het al, multicomp, ik had al gezocht op multicom, maar niks gevonden.

« Reactie #1028 Gepost op: 19 augustus 2014, 16:00:56 »
Ze maken nog mooie knopjes tegenwoordig!  8)

Mooi, deze knopjes zitten ook op de oude Neumann regeltafels. Leuk dat ze nog(weer) te krijgen zijn. Waar heb je ze vandaan als ik vragen mag?  Ik wil ze op mijn microfoonpre-amps hebben.

Edit, ik zie het al, multicomp, ik had al gezocht op multicom, maar niks gevonden.

Mochten er nog meer interesse in de knopjes hebben, bij deze!  ;D

http://nl.farnell.com/jsp/search/productdetail.jsp?SKU=1441049

« Reactie #1029 Gepost op: 19 augustus 2014, 17:28:32 »
Ik heb nog even een meting gedaan aan de JBL klasse D versterker. Dit plaatje is net over de clipgrens over 4 Ohm bij 50Hz. Het vermogen is volgens specs, zeker bij frequenties hoger dan 65Hz. Daaronder lijkt de voeding een rms test niet echt te trekken en zie je duidelijk een 50Hz 'slinger' over de sinus lopen, zeker als het signaal rond de 50Hz zit.

Zoals ik eerder zei, de rechter bovenhelft van de sinus stort in naar 0 als de versterker clipt! Dit gaat in één keer, dus net onder deze grens is de sinus perfect!

« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2014, 21:51:27 door Eye on Audio »

« Reactie #1030 Gepost op: 19 augustus 2014, 21:49:27 »
Ik heb de twee shuntweerstanden in de voeding van de actieve JBL sub aangepast zodat er weer +/- 15 Volt uitkomt i.p.v. + 12.x Volt en - 13.x Volt. Hierdoor is het vermogen toegenomen en het rare clippen ligt een stukje verder weg. (zo'n 2Vrms) Ik heb het geheel ook maar even getest met de 10" JBL speaker die in de kast zit en dat gaat best hard voor een consumenten-subwoofer! Toch een heel ander geluidje dan de Mordaunt-Short met een klasse A/B versterker die ik ook heb staan... Mijn voorkeur voor kleine subs gaat toch uit naar klasse D versterkers om de één of andere reden, voor de grote zal het niet minder zijn denk ik.

*

.

• 7828
« Reactie #1031 Gepost op: 19 augustus 2014, 22:28:58 »
Dat doe je netjes allemaal  ;)

« Reactie #1032 Gepost op: 20 augustus 2014, 20:40:46 »
Dat doe je netjes allemaal  ;)

Ik doet mijn best!  :)

« Reactie #1033 Gepost op: 21 augustus 2014, 23:44:53 »
Even aan het stoeien geweest met de JBL sub voor op mijn werkplek om wat meer punch te krijgen.., zo  af en toe is dat best lekker!  ;D

Ik heb geen van mijn actieve 24dB/p/o Rane of Orban crossovers hier omdat die in de opslag staan dus het is even behelpen...  :D

De Fostex breedbanders lopen nu via een 50uF papier in olie condensator vanaf de Audiolab 8000P versterker. (75-100uF was beter geweest maar die heb ik hier niet) Deze pioc zorgt voor een 6dB/p/o afval vanaf zo'n 400Hz en de sub neemt het over rond de 150Hz wat prima gaat zonder rommelig laag. Het dipje tussen de 200 en 300Hz is te corrigeren in JRiver MediaCenter met een bandje van een parametrische EQ... Maar de volgende keer als ik in de opslag ben maar eens een actieve crossover meenemen!
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2014, 23:47:34 door Eye on Audio »

« Reactie #1034 Gepost op: 22 augustus 2014, 02:01:05 »
Met welke sub draai je? :)