Poll

Waar moet het ledje komen?!

Ledje links
4 (16.7%)
Ledje midden
6 (25%)
Ledje rechts
1 (4.2%)
Ledje in het midden maar wat lager
2 (8.3%)
Rot op met je ledjes
11 (45.8%)

Totaal aantal stemmen: 24

Poll gesloten: 28 juli 2015, 15:25:01

*

.

• 7828
Re:Professioneel Audio Topic... Alles op (semi)professioneel gebied!
« Reactie #1170 Gepost op: 15 september 2014, 14:22:12 »
Dank u !

En nu is het tijd om op de mountainbike te springen en door het bos naar mijn volgende klusje te karren, wat geen straf is met dit weer  8)

« Reactie #1171 Gepost op: 15 september 2014, 16:25:27 »
Dank u !

En nu is het tijd om op de mountainbike te springen en door het bos naar mijn volgende klusje te karren, wat geen straf is met dit weer  8)

Dat is een mooi project voor die heli!  8) 8) 8)

Wat mountainbiken betreft kun je waarschijnlijk eerst douchen bij je volgende klant! ;D Ik ben net met de fiets naar het dorp geweest en daar kreeg ik het aardig warm van! Nou moet ik wel zeggen dat ik als ik alleen fiets ik altijd nogal snel fiets, zelfs op mijn transportfiets zonder versnelling ga ik boven de 30kmpu op korte stukjes zoals hier.
« Laatst bewerkt op: 15 september 2014, 16:27:51 door Eye on Audio »

"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]

*

.

• 7828
« Reactie #1172 Gepost op: 15 september 2014, 21:30:54 »
Nou dat douchen was pas thuis, maar inderdaad het werd ook stinkend benauwd plots vanmiddag  :P

Het was zo'n dag vandaag  ::)

Ik ben inmiddels 100% overtuigd van de interactie tussen de mens en het apparaat op metafisisch niveau, en dan vooral in die zin dat mensen die bang zijn voor apparaten onverklaarbare storingen veroorzaken, dit heeft dus niets te maken met verkeerd gebruik.

De rest vertel ik je morgen bij de koffie  ;D

Maar ik moet morgenvroeg dus eerst even zorgen voor de nodige rust op locatie hier voordat ik naar jou toe kom  ;D

*

a.b.

• 9538
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #1173 Gepost op: 16 september 2014, 00:00:04 »
(..)

Ik ben inmiddels 100% overtuigd van de interactie tussen de mens en het apparaat op metafisisch niveau, en dan vooral in die zin dat mensen die bang zijn voor apparaten onverklaarbare storingen veroorzaken, dit heeft dus niets te maken met verkeerd gebruik.
(..)

Dus Chansig is een zeer angstig mens?
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

chansig

• 10945
« Reactie #1174 Gepost op: 16 september 2014, 07:40:38 »
 ;D

Alleen heeeeeeeeeeeeel angstig voor machines.

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

berret

• 2233
  • Universeel Leeghoofd en nu echt platzak
« Reactie #1175 Gepost op: 16 september 2014, 09:02:41 »

mee eens!

« Reactie #1176 Gepost op: 16 september 2014, 16:48:43 »
@Hocus Pocus:

Vanmiddag tijdens de koffie op het terras hier hadden we het erover dat een kleine versterker heel goed kan klinken, vaak beter dan grote. Daar ben ik ook wel achter en dat geldt voor buizen en transistor. Ik ben al een paar weken aan het nadenken over een kleine versterker voor op mijn werkplek. Tot een Watt of 10 is prima maar minder zou ook kunnen. Ik zit te denken aan een single ended MOSfet met transformator uit of via een heel goed klinkende condensator. Ik heb met buizen al eens zoiets gemaakt met de bias op de middenaftakking van de ingangstrafo dat klonk geweldig en de versterker excl voeding bestond uit vier onderdelen. Die versterker heb je bijna aangeraakt vanmiddag! ;D ;D ;D In de kast zit per kanaal een Unitran ingangstrafo, 2 x KT88 en een zware uitgangstrafo en zero feedback. Ik heb voor deze versterker nog geen vaste voeding gebouwd, die is nog experimenteel. Je kunt deze zelfde opzet ook maken met MOSfets. Daarnaast wil ik geen zware bak die veel stroom staat te trekken, het KT88 valt dus zeker af!
« Laatst bewerkt op: 16 september 2014, 16:50:39 door Eye on Audio »

"If it measures good and sounds bad, it is bad. If it measures bad and sounds good, you've measured the wrong thing." [Daniel R. von Recklinghausen]

« Reactie #1177 Gepost op: 16 september 2014, 16:53:57 »
Ik heb net de eerste KR versterker even opgestart... de voeding zit eindelijk in elkaar! Zulke bakken trekken aardig stroommm....... na zo'n 30 seconde schakelt het geheel in en vliegt de Ampèremeter naar zo'n 5 Ampère en dat is dan één monoblock zonder signaal!!! Dat heb je met klasse A! 8) 8) 8)
« Laatst bewerkt op: 16 september 2014, 16:58:04 door Eye on Audio »

*

.

• 7828
« Reactie #1178 Gepost op: 20 september 2014, 12:59:33 »
Deze logeert hier een weekend...

Barco Image Pro II

Wat een apparaat !  :o

« Reactie #1179 Gepost op: 20 september 2014, 15:20:29 »
 8) 8) 8) Even flink off topic met professionele videoapparatuur! ;D

Dat zijn de betere spullen! Ik heb er een analoge VGA splitter van wat natuurlijk antiek is maar je weet nooit! ;D

Ben je ook bekend met het merk Kramer? http://www.kramerelectronics.com/ Dat kun jij ook wel eens tegenkomen! Als ik iets moet kopen op dat vlak voor eigen gebruik vind ik Aten duur genoeg! ;) http://eng.aten.eu/

(ik ben hier ingedoken omdat ik een 2x2 of 2x4 HDMI matrix nodig heb.., binnenkort heb ik ook een HDMI ingang op mijn PC)
« Laatst bewerkt op: 20 september 2014, 15:23:20 door Eye on Audio »

*

KT88

• 27850
  • Emeritus Technicus

*

Nicolas

• 18494
  • The more ambitious home installation
« Reactie #1181 Gepost op: 22 september 2014, 22:33:22 »
Poehpoeh, de VRT maakt soms toch goede beslissingen. Ze hebben in een programma bijna dagelijks Jef Neve op bezoek, en dus hebben ze maar gezorgd dat er een goede piano staat. Logisch. Dat ze er een Fazioli hebben gezet, is wel meer dan je kan verwachten.  8)

(als een Fazioli niet "professionele audio" is, wat dan wel he :))
about 0 seconds remaining

*

.

• 7828
« Reactie #1182 Gepost op: 23 september 2014, 01:24:45 »
Hocus! Eye!

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=36445.msg1635177#msg1635177

Gaaf !

Hoeveel wil je er hebben ?  ;D

Containers vol komen er voorbij met dat spul, als ik een grote loods had stond hij nu al  tjokvol met dat soort racks.
Het is wel mooi, maar mij te lomp, groot en zwaar.

De score van vandaag;

15 stuks broadcast kwaliteit audio trafo uit de oude NOB radio installatie, hebben een soort "buispinning voetje" zitten in mu metalen behuizing en google kent ze niet, dat moet dus wel mooi spul zijn  ;D

*

.

• 7828
« Reactie #1183 Gepost op: 23 september 2014, 01:37:28 »
8) 8) 8) Even flink off topic met professionele videoapparatuur! ;D

Dat zijn de betere spullen! Ik heb er een analoge VGA splitter van wat natuurlijk antiek is maar je weet nooit! ;D

Ben je ook bekend met het merk Kramer? http://www.kramerelectronics.com/ Dat kun jij ook wel eens tegenkomen! Als ik iets moet kopen op dat vlak voor eigen gebruik vind ik Aten duur genoeg! ;) http://eng.aten.eu/

(ik ben hier ingedoken omdat ik een 2x2 of 2x4 HDMI matrix nodig heb.., binnenkort heb ik ook een HDMI ingang op mijn PC)

Ja die Kramers ken ik ook wel, Extron is wat betrouwbaarder.

BlackMagic heeft leuke, kwalitatief geheel niet verkeerde oplossingen voor een aardige prijs;

https://www.blackmagicdesign.com/products

*

berret

• 2233
  • Universeel Leeghoofd en nu echt platzak
« Reactie #1184 Gepost op: 23 september 2014, 11:31:27 »

De score van vandaag;

15 stuks broadcast kwaliteit audio trafo uit de oude NOB radio installatie, hebben een soort "buispinning voetje" zitten in mu metalen behuizing en google kent ze niet, dat moet dus wel mooi spul zijn  ;D
Zwart misschien en heb je typenummers?