*

seoman

• 1090
  • No Comment
Re: Tjongejongejonge....
« Reactie #50625 Gepost op: 12 oktober 2018, 17:32:31 »
En potentiŽle kopers waren destijds bij mij aan het zagen omdat ik ze 2 keer op 1 dag naar mijn huis liet komen om hun (twee keer nieuw) bod op papier te zetten. Het gaat over gigantische bedragen, en met woorden is het in de praktijk lucht. Ze leken niet te beseffen dat ik dat ook in hun belang deed. Ik ben natuurlijk geen makelaar.
Wil jij zeggen dat je met een koopcontract een bod doet?  Want anders heb je nog steeds geen poot om op te staan.

Nee, het was eigenlijk het omgekeerde voorbeeld dat ik gaf (maar dat hetzelfde probleem aankaart als iets enkel mondeling besproken wordt): ik liet mensen een bod op papier zetten ipv mondeling, zodat ik enkel nog akkoord hoefde te gaan met het bod om de verkoop rond te hebben. Met enkel een mondeling bod zouden ze immers hun staart kunnen intrekken zodra ik akkoord ging. Dat uiteindelijke akkoord zette ik dan ook meteen op papier, zodat beide partijen zeker wisten dat de koop rond was. Meteen op een (rechtsgeldig!) compromiskladje aan de keukentafel, daarna officiŽle compromis bij de notaris, na het papierwerk akte. Maar vanaf de keukentafel was de verkoop rond en kon men er enkel nog onderuit mits betalen van genoteerde boete.

Bij zo'n bedragen voel ik me enkel veilig als alles op papier staat en als een mogelijke koper dat niet wou, dan wist ik genoeg.

Dan quote ik dat artikel nog maar een keer
Citaat
Zolang de koopovereenkomst nog niet door de koper en verkoper is getekend kan dat helaas wel.
De makelaar zal afwegen of hij je nog een Ďtweede kansí biedt om een hoger bod neer te leggen. Maar dat is hij niet verplicht. Als de koper het andere bod heeft geaccepteerd omdat bijvoorbeeld de voorwaarden beter zijn, dan kan hij de koop met die persoon afronden.

Het voelt misschien allemaal niet netjes maar dit is hoe het in de praktijk kan lopen. Je hebt pas zekerheid als het koopcontract getekend is.
Citaat
De wet is duidelijk: De koop is pas gesloten als er door beide partijen een koopovereenkomst is getekend.
Een bevestiging per email over de gemaakte afspraken of een toegestuurd concept van de koopovereenkomst is niet voldoende.

en na het tekenen heeft de koper en alleen de koper 3 dagen bedenk tijd.

Dit is al lang en breed bij de hoge raad geweest. De fatsoensnormen, beroeps etiketten bla bla houden geen stand.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2018, 17:34:24 door seoman »
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

*

seoman

• 1090
  • No Comment
« Reactie #50626 Gepost op: 12 oktober 2018, 17:42:22 »
De eindtijd van het bieden is inmiddels al 2uur verlopen.
Krijg niks te horen en de verkoop makelaar neemt niet op.
Z'n collega, zegt waarschijnlijk maandag pas.

gloeiende, gloeiende  >:(
Hier zijn we goed ziek van..........
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

*

J.B.L

• 3705
« Reactie #50627 Gepost op: 13 oktober 2018, 12:21:17 »
Toevallig kwam ik net een post van tim89 tegen, iemand een idee hoe het met hem gaat? Hij was in het verleden flink actief op AF maar ik zie dat zijn laatste post ondertussen uit Maart 2016 stamt.
Accuphase E-600 | LKS DA-004 2018 | Avalon Opus | Kimber KS-1130 / Supra Sword LS  / Supra USB | SoTM SMS-200 Ultra Neo + Roon

*

a.b.

• 9133
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #50628 Gepost op: 13 oktober 2018, 16:22:29 »
Ik vind het ook jammer dat hij nooit meer post. Hij heeft/had een fotografisch geheugen voor mooie vintage. Een soort wandelende encyclopedie.
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

minplus

• 7960
  • relax, don't do it
« Reactie #50629 Gepost op: 13 oktober 2018, 16:45:33 »
X2
Hopelijk is hij in goede gezondheid en gigantisch druk met andere leuke dingen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Nicolas

• 18458
  • The more ambitious home installation
« Reactie #50630 Gepost op: 13 oktober 2018, 21:55:17 »
En potentiŽle kopers waren destijds bij mij aan het zagen omdat ik ze 2 keer op 1 dag naar mijn huis liet komen om hun (twee keer nieuw) bod op papier te zetten. Het gaat over gigantische bedragen, en met woorden is het in de praktijk lucht. Ze leken niet te beseffen dat ik dat ook in hun belang deed. Ik ben natuurlijk geen makelaar.
Wil jij zeggen dat je met een koopcontract een bod doet?  Want anders heb je nog steeds geen poot om op te staan.

Nee, het was eigenlijk het omgekeerde voorbeeld dat ik gaf (maar dat hetzelfde probleem aankaart als iets enkel mondeling besproken wordt): ik liet mensen een bod op papier zetten ipv mondeling, zodat ik enkel nog akkoord hoefde te gaan met het bod om de verkoop rond te hebben. Met enkel een mondeling bod zouden ze immers hun staart kunnen intrekken zodra ik akkoord ging. Dat uiteindelijke akkoord zette ik dan ook meteen op papier, zodat beide partijen zeker wisten dat de koop rond was. Meteen op een (rechtsgeldig!) compromiskladje aan de keukentafel, daarna officiŽle compromis bij de notaris, na het papierwerk akte. Maar vanaf de keukentafel was de verkoop rond en kon men er enkel nog onderuit mits betalen van genoteerde boete.

Bij zo'n bedragen voel ik me enkel veilig als alles op papier staat en als een mogelijke koper dat niet wou, dan wist ik genoeg.

Dan quote ik dat artikel nog maar een keer
Citaat
Zolang de koopovereenkomst nog niet door de koper en verkoper is getekend kan dat helaas wel.
De makelaar zal afwegen of hij je nog een Ďtweede kansí biedt om een hoger bod neer te leggen. Maar dat is hij niet verplicht. Als de koper het andere bod heeft geaccepteerd omdat bijvoorbeeld de voorwaarden beter zijn, dan kan hij de koop met die persoon afronden.

Het voelt misschien allemaal niet netjes maar dit is hoe het in de praktijk kan lopen. Je hebt pas zekerheid als het koopcontract getekend is.
Citaat
De wet is duidelijk: De koop is pas gesloten als er door beide partijen een koopovereenkomst is getekend.
Een bevestiging per email over de gemaakte afspraken of een toegestuurd concept van de koopovereenkomst is niet voldoende.

en na het tekenen heeft de koper en alleen de koper 3 dagen bedenk tijd.

Dit is al lang en breed bij de hoge raad geweest. De fatsoensnormen, beroeps etiketten bla bla houden geen stand.

Dat is NL. In BE geldt die 3 dagen niet en is een door beide partijen ondertekend compromis, al is het op toiletpapier, bindend. Er zijn nog wel meer verschillen NL/BE in de verkoop van huizen, dus mijn voorbeeld is niet zo relevant.

(Even terzijde, maar een artikel dat deze materie duidelijk probeert te maken zou toch best goed nagelezen worden. "Als de koper het andere bod heeft geaccepteerd"  :-\ :-\)
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2018, 21:57:39 door Nicolas »
about 0 seconds remaining

*

Tom!

• 5260
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #50631 Gepost op: 13 oktober 2018, 22:56:17 »
Ik kwam vanmiddag in Utrecht een groepje lui tegen die bezig waren met een soort betoging, met diverse spandoeken en luid vrome liederen zingen. Er liep een dame tussen met een bord 'jesus is my provider' dus ik vroeg haar of-ie ook 4G doet. Werd niet op prijs gesteld blijkbaar... :o
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. SchŲnberger

*

minplus

• 7960
  • relax, don't do it
« Reactie #50632 Gepost op: 13 oktober 2018, 22:58:21 »
 ;D ;D ;D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Opa S.

• 7337
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #50633 Gepost op: 13 oktober 2018, 23:04:43 »
Religie staat tot humor als god staat tot satan.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

Celica TA40

• 26590
  • Passione celeste
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
« Reactie #50634 Gepost op: 13 oktober 2018, 23:20:38 »
Ik kwam vanmiddag in Utrecht een groepje lui tegen die bezig waren met een soort betoging, met diverse spandoeken en luid vrome liederen zingen. Er liep een dame tussen met een bord 'jesus is my provider' dus ik vroeg haar of-ie ook 4G doet. Werd niet op prijs gesteld blijkbaar... :o

ROTFLMAO :D :D :D
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

*

geerd

• 5500
  • scheun ja
« Reactie #50635 Gepost op: 13 oktober 2018, 23:47:31 »
 ;D ;D ;D ;D ;D ja das humor
les is more

*

a.b.

• 9133
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #50636 Gepost op: 13 oktober 2018, 23:53:22 »
Religie staat tot humor als god staat tot satan.

:o ;D ;D ;D
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Celica TA40

• 26590
  • Passione celeste
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
« Reactie #50637 Gepost op: 14 oktober 2018, 00:18:33 »
Religieuze humor...
Jezus zei: "laat de kinderen tot mij komen"; als een priester dat zegt, klinkt het opeens dubieus...

Vraag van de paus aan een zwangere non: "Is dat een kloostergeheimpje?"; antwoord van de non: "Nee, een kardinale blunder!".
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

*

groovy.

• 11617
  • Old school audio.
« Reactie #50638 Gepost op: 14 oktober 2018, 09:43:51 »
 ;D ;D
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao. Rodec sm200.

Focus on the good.

*

jpio

• 4403
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #50639 Gepost op: 14 oktober 2018, 10:25:12 »
Jullie zijn er vroeg bij met die religrappen ;D
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.