*

Roots

• 2092
  • I have Reggae Mylitis.
Re: Tjongejongejonge....
« Reactie #52425 Gepost op: 13 augustus 2019, 20:56:18 »
Hah, duidelijk geen muziekant jij :)
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

« Reactie #52426 Gepost op: 13 augustus 2019, 22:48:27 »
Na een stevig diner weleens tuba muzikant maar niet veel meer dan dat ::) jaren geleden geprobeerd met syntheziers maar te lomp en geen geduld voor.

*

Opa S.

• 8282
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #52427 Gepost op: 14 augustus 2019, 12:17:20 »
Toch leuk om af en toe eens een inkijkje te krijgen hoe mooi 't hier (op deez kloot) zou zijn als de mens er niet meer was.

Uiteraard zijn er wel nog mensen, dus heeft de gemeente die zoiets natuurlijk niet kon toelaten snel het locaal bladblazersensemble laten komen (drie man sterk in plaats van de standaard vier, bespeur ik hier een nieuw recessietje?) die fluks de boel gewegbladblazerdendaarnaopgevogeninzo'nveegkar heeft.
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

Tom!

• 5461
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #52428 Gepost op: 14 augustus 2019, 14:35:38 »
Nu al?
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Sch÷nberger

*

minplus

• 8786
  • relax, don't do it
« Reactie #52429 Gepost op: 14 augustus 2019, 17:21:52 »
Nu pas?
Ze hebben toch wel de gifspuit meegenomen? Want ik zie daar ook wat groens en 1 durft zelfs te bloeien en gaat voor jonkies zorgen als er nog bijen oid. in de buurt zijn.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Opa S.

• 8282
« Reactie #52430 Gepost op: 14 augustus 2019, 18:04:22 »
Oh ja, bijen, daar barst 't hier van, want de appartementen alhier zijn allemaal jaren '50 crisisbouw dus inclusief grote scheuren in steen- en voegwerk dus inclusief een overvloed aan kuddes - wat zeg ik, hordes! - bijen- en wespengebroed.

Vorig jaar hadden we ook hornaars (cool als die midden in de nacht door de muggenafwering in je slaapkamer naar binnen willen, ik dacht dat ik een helikopter hoorde, geen grap!), maar die zijn helaas gegenocideerd, omdat er natuurlijk weer van die feitelijk in DLS-thuishorende tiepjes waren die daar weer aanstoot aan hadden genomen. Zal je net zien, blijkt God een hornaar te zijn...

Maar, de bijen doen 't nog. Waarschijnlijk omdat die net weer op een plek zitten waar het ouderengespuis kippig is. Was ook wel cool om die kolonie (de bijen, niet de ouderen) te zien ontluiken, ik moest toen dat gebeurde echt drie keer kijken en me in de arm knijpen om goed te begrijpen wat ik daar nu aan het zien was. Als 't vluchtelingen waren geweest zou je van pure schrik zo maar op Wilders kunnen gaan stemmen!

Ricky Gervais

*

Opa S.

• 8282
« Reactie #52431 Gepost op: 14 augustus 2019, 18:07:14 »
Nu al?

Deze bomen scheiden het hele jaar door af-. Zijn het de bladeren niet, dan is 't wel voortplantingsoverblijfsel (wat je op de foto ziet vermoed ik) en is dat 't niet, dan is 't luizensap. Als je je auto netjes wilt houden (geen parkeerplaatsen zˇnder die bomen op loopafstand) moet je 'm elke dag wassen. Gelukkig wil ik mijn auto niet ßltijd netjes houden.

Ricky Gervais

*

minplus

• 8786
  • relax, don't do it
« Reactie #52432 Gepost op: 14 augustus 2019, 19:40:54 »
Tiswat met sappen en voortplanting en bloemen en bijen enzo.
Hoornaars kunnen gemeen steken maar zijn weinig agressief, maar ik mep ze wel de deur uit, en pakken trouwens wespen die gemener zijn en meermaals kunnen steken en die ik ook de deur uit mep, maar wespen pakken muggen die ook meermaals kunnen steken en een week jeuk leveren en die ik plat mep en luizen moeten jij en je rozen niet willen hebben.
Dus tiswat, tiswat met de wilde natuur enzo. :-X

*

Celica TA40

• 26591
  • Este nix pax christe nix
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
« Reactie #52433 Gepost op: 14 augustus 2019, 19:49:45 »
Dat luizensap is hardnekkig spul...ooit tijdens een dagje uit de auto geparkeerd in onder een paar bomen (vanwege de schaduw, want de betreffende auto had geen airco); dat hebben we geweten want de ruiten zaten onder dat luizenspul en dat was minder leuk toen er een buitje regen kwam. Kostte nogal wat "elbow grease" om het van de ruiten te krijgen.
Hier in de straat werden na reconstructie bomen neergezet (voor het "laaneffect", terwijl er in de straat in de meer dan honderd jaar dat ze bestaat nooit bomen gestaan hadden); bleken dus de verkeerde bomen op de verkeerde plek te zijn. Het hele jaar door viel er van alles uit die bomen: bloesem, ronde bolletjes, langwerpige dingen (beide een soort van vrucht of zoiets), bladeren en bij een beetje wind vielen er ook nog takjes en takken uit. Bovendien groeiden ze als kool, want binnen de kortste keren keken we hier op de derde verdieping tegen die bomen aan...
Maar een andere ambtenaar werd verantwoordelijk voor de straataankleding; hij wist wat er verkeerd was met die bomen en ze werden al gauw na zijn aantreden vervangen door makkelijker te onderhouden en te snoeien bomen: een soort van Japanse sierkers. Van snoeien en onderhouden is nooit wat gekomen (alleen de laagste takken werden wel eens weggehaald omdat vrachtwagens er tegenaan reden), dus inmiddels verduisteren ze het uitzicht van de bewoners op de tweede verdieping ::) .
Het "laaneffect" was er trouwens ook nooit, want daarvoor dienen er bomen aan weerszijden te staan. Hier staat in de bovenste helft van de straat aan de linkerkant een rij en in de onderste helft van de straat aan de rechterkant een rij. Van die laatste rij zijn er inmiddels een aantal verdwenen; 1 vanwege nieuwbouw in een nieuw gecreŰerde zijstraat die precies daar begint waar die boom stond en 1 bij mijn ouders voor de deur. De oude boom groeide met de takken zowat de ramen op de eerste verdieping van hun huis binnen en toen de nieuwe geplant moest worden, hebben mijn ouders dat met succes tegengewerkt omdat een stuk stoep voor het huis van hun is en die boom zou op nauwelijks 1 meter afstand komen te staan en zij op het standpunt stonden dat een boom op minimaal 2 meter van de erfgrens moet staan. De gemeente ging daar niet tegenin en nu staat er alleen een houten paaltje zodat niet iedereen olielekkende auto's op de stoep voor de trap naar de huisdeur kan neerzetten. Want laat hier in de straat een stuk stoep vrij van obstakels en een winkelende oosterbuur zet er zijn auto neer.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

*

Tom!

• 5461
« Reactie #52434 Gepost op: 14 augustus 2019, 20:05:46 »
Ik heb dit anderhalve maand geleden teruggestuurd maar ik heb nog steeds mijn geld niet terug
(Goh, en nu al gebeld?)

Na veel zoeken eindelijk zijn account gevonden. Nog meer zoeken: de bestelling in kwestie.
Niet retour aangemeld. Dus geen gratis verzendlabel en geen traceerlink. En misschien is het wel aangekomen in het magazijn, maar omdat het niet retour was aangemeld en niet voorzien van een retournummer kwam het tussen de tienduizenden retouren van de dag op de stapel 'onbekend' terecht.

Kortom: wat gebeurt er als je hersenprocessen niet verder gaan dan 'ik wil er vanaf'.
--- E. Sch÷nberger

*

Celica TA40

• 26591
  • Este nix pax christe nix
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
« Reactie #52435 Gepost op: 14 augustus 2019, 21:14:11 »
Dan wordt het bij de tienduizenden andere retouren van de dag gepleurd.
Wat bij mij de vraag laat opkomen: "waarom iets bestellen bij een leverancier die zoveel retouren krijgt?". Want dan is er toch iets mis met het product, hetgeen de gedachte "ik wil er vanaf" volkomen gerechtvaardigd doet lijken.
(Even advocaat van de duivel spelen ;D )
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

*

minplus

• 8786
  • relax, don't do it
« Reactie #52436 Gepost op: 14 augustus 2019, 21:18:04 »
Ach, veel mensen bestellen 4 broeken en sturen er 3 terug, heb ik gelezen....

*

Opa S.

• 8282
« Reactie #52437 Gepost op: 15 augustus 2019, 00:35:43 »
Dus tiswat, tiswat met de wilde natuur enzo. :-X

Jaja, dat kan je wel stellen. Wat ik nog vergat; de vogelvledders! Als je auto een week onder de bomen staat (wat bij mij regelmatig gebeurt) zit het ding naast de luizenpoep ook vaak nog ˇnder de vogelfledders. K*tbeesten. En als je dan dacht dat dat 't wel was, NEE, want het barst ook van de wespen rondom je auto vanwege die luizenpoep. Vinden ze dus lekker! Maar nu ik weet dat ze muggen te grazen nemen vind ik ze opeens een heel stuk sympathieker!

Ricky Gervais

*

Tom!

• 5461
« Reactie #52438 Gepost op: 15 augustus 2019, 05:35:48 »
Veel mensen bestellen maar raak en vragen zich pas als het voor ze ligt pas of ze het wel nodig hebben.
--- E. Sch÷nberger

*

Opa S.

• 8282
« Reactie #52439 Gepost op: 15 augustus 2019, 08:56:32 »
Vreselijke mentaliteit (behalve met kleding, daar vind ik 't wel logisch). Maar ja, dat ge/misbruik wordt natuurlijk ook wel mogelijk gemaakt door de wetgever. Ik ben blij dat ik geen webshop ben heb.

Ricky Gervais