*

Maurice

• 266
  • Marantzforum.nl
    • Marantz Forum
Nieuwe phono trap gezocht
« Gepost op: 26 augustus 2004, 23:04:20 »
Ik ben weer op zoek naar iets nieuws voor in mijn audioset.
Momenteel is mijn phonotrap mijn zwakste schakel, en dat is een Project Phonobox. Hier heb ik dus vervanging voor nodig.

Ik speel momenteel met een thorens td 147 met een Benz Micro MC20E2 element (high output MC), aangesloten op een Marantz PM95 met Scan-speak Reference Monitoren.
De klankverbetering die ik zoek: meer ruimtelijkheid en een betere plaatsing. Hoog mag mischien iets helderder, laag iets steviger en strakker. Eventueel iets warmer is geen probleem.

Volgens Haudio zou ik een Sphinx phono moeten hebben, maar ja, die dingen zijn natuurlijk niet te krijgen.

Wat zou voor mij een aanrader zijn?
Budget heb ik nog niet over na gedacht, wel wil ik een phonotrap hebben die goed in mijn set past. Mijn budget pas ik daar op aan.
~ The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorence but the illusion of knowledge~

Marantzofielen, kom naar Het Marantz Forum!

*

Tdo

• 10803
  • Smurf?!
Re: Nieuwe phono trap gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2004, 00:07:06 »
De phonotrap van Sonneteer vinnik geweldig...maar wel aan de prijs... :(
De phonotrap van primare vonnik ook goed...

Zelf speel ik met een musical fidelity phono, de X-LPS, met een custommade voeding i.p.v. zo'n lullig telefoonladerachtig ding aan de stekker...

Daarmee klonk ie een stuk opener, en aldoende muzikaler dan de black cube, die net iets te analytisch was in mijn set...

Maar het blijft match-werk, dus gewoon proberen...

Good luck,
Tdo

ps
blijft toch wel heel erg leuk niet, dat plaatjes draaien... ::) ;D

*

Viking

• 340
« Reactie #2 Gepost op: 27 augustus 2004, 09:55:11 »
Holfi heeft een paar modellen, de Ellipse en een nieuwe model die heet Vitalus. kosten nieuw in de buurt van 500 en 300? euro dacht ik. De Ellpse vind je wel af en toe op de 2handse markt.

Zelf draai ik met een DACT, (module die je zelf moet inbouowen), dat is hier in de lage landen wel aan de prijs, maar wel goed!
« Laatst bewerkt op: 22 september 2004, 12:48:55 door Viking »
Luister naar de muziek, niet de apparatuur!

« Reactie #3 Gepost op: 27 augustus 2004, 10:01:08 »
Hoi!

Zelf draai ik met een Holfi Elipse phono pré, deze bevalt mij erg goed. Mooi gedetailleerd geluid. Concurrent in deze klasse is bijv. de Lehmann black cube.

*

Audiopaul

• 109
  • Muziekliefhebber
    • www.Audioreview.nl
« Reactie #4 Gepost op: 27 augustus 2004, 14:52:53 »
Volgens Haudio zou ik een Sphinx phono moeten hebben, maar ja, die dingen zijn natuurlijk niet te krijgen.

Hoi Maurice, stuur eens een mailtje naar Sphinx. De Sphinx Phono Equaliser (Project Series) wordt volgens mijn informatie nog steeds geproduceerd.

Groet, Paul  8)
www.Audioreview.nl

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

*

Maurice

• 266
  • Marantzforum.nl
    • Marantz Forum
« Reactie #5 Gepost op: 27 augustus 2004, 18:51:52 »
Hoi Maurice, stuur eens een mailtje naar Sphinx. De Sphinx Phono Equaliser (Project Series) wordt volgens mijn informatie nog steeds geproduceerd.

Groet, Paul  8)

Ik zal het eens doen! Maar dan wordt het natuurlijk wel duur, een sphinx 2ehands is toch wat lekkerder  ::)
~ The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorence but the illusion of knowledge~

*

Sodejuu

• 268
  • ehhh ...
« Reactie #6 Gepost op: 27 augustus 2004, 20:21:05 »

Groet, Paul  8)

Ik zal het eens doen! Maar dan wordt het natuurlijk wel duur, een sphinx 2ehands is toch wat lekkerder  ::)
Paul kan het weten. Die Sphinx Project Phono wordt zover ik weet idd nog gemaakt. Kost wel een lieve duit (€1000+). Er stond er onlangs nog een in de 2de hands sectie op Hear, maar die is intussen verkocht.
Wil je een fris klinkende phonotrap, dan staat er nu een Lehmann Black Cube SE voor €250 op Hifi.nl
Greetz,
Sodejuu

- I think it's better to have ideas. You can change an idea. Changing a belief is trickier.
- Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence
- It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious

*

weidok

• 227
« Reactie #7 Gepost op: 27 augustus 2004, 21:16:52 »
http://www.lehmannaudio.de/english/news.htm

Lehmann heeft ook hele mooie phono trapjes
Heb em gehoord en deed niet onder voor de sonneteer
"There is no box like NO BOX

*

Tdo

• 10803
  • Smurf?!
« Reactie #8 Gepost op: 27 augustus 2004, 21:39:07 »
[quote ]

Lehmann heeft ook hele mooie phono trapjes
Heb em gehoord en deed niet onder voor de sonneteer
Citaat

Oei...

Ik heb ze ook beide gehoord maar vond toch wel dat de Sonneteer een paar klasses beter presteerde... :)

*

Maurice

• 266
  • Marantzforum.nl
    • Marantz Forum
« Reactie #9 Gepost op: 31 augustus 2004, 20:13:23 »
Net PD gesproken, Audioselectief verkoopt ook de Sphinxjes (nieuw), waarschijnlijk 890 euro. Nog eigenlijk wel veel geld, misschien eerst maar eens tegen een leuke occasion lopen. Anders hard sparen, want die Spinxjes moeten toch wel erg goed zijn voor het geld. ???

« Reactie #10 Gepost op: 3 september 2004, 18:28:21 »
Iets kostbaarder nog dan de Sphinx, maar ook top  :-*

http://www.jkacoustics.nl/AmpPhono65CartridgeAmp.htm

Nieuw 1100 euro; heb je geluk vind je een Phono 1 2-de hands, maar heb ik al heel lang niet meer aangeboden gezien op internet. De Phono 65 is de voortzetting van de Phono 1.

Phono 1:

met vriendelijk groet, John Picoso

« Reactie #11 Gepost op: 4 september 2004, 12:22:35 »
Hallo,

misschien is het een idee om eens te luisteren naar de trichord Dino, je kan m later nog opwaarderen met een andere voeding.
Ik ben er zelf erg blij mee.

Als je wat meer wilt uitgeven dan heeft hij ook nog een groter broertje (de delphini), die ken ik niet maar moet nog beter klinken.

groeten,

Raymond

*

• 399
« Reactie #12 Gepost op: 18 september 2004, 14:27:44 »
Goed investeren in een phonotrap is mijns inziens een goed iets. We geven wel veel geld uit aan voor- en eindtrap, maar een phonotrap vaak niet. Het loont beslist!

*

ab

• 213
« Reactie #13 Gepost op: 18 september 2004, 14:42:15 »
waarom geen phonodude van triode dick. Ik heb er een gehoord, en klonk erg lekker. Kun je zelf de onderdelen afstemmen (bv silvermica condensatoren , allan bradley weerstanden etc etc)

*

fireman

• 360
  • Naim is the Name
    • My homepage
« Reactie #14 Gepost op: 18 september 2004, 16:25:35 »
waarom geen phonodude van triode dick. Ik heb er een gehoord, en klonk erg lekker. Kun je zelf de onderdelen afstemmen (bv silvermica condensatoren , allan bradley weerstanden etc etc)

wat zou zoiets compleet kosten? uitgaande van een simpele behuizing.
NAC202/NAPSC/HC2/NAP200/CDX2/XPS2/LP12/STAGELINE/ check -> eVe II