*

muziekfreak

Denon DP-900M analoog plezier
« Gepost op: 27 maart 2005, 10:38:16 »
Gisteren eindelijk was het zover,mijn draaitafel ophalen bij vibuthi. Na een relatief kort ritje werden trunks en ik warm onthaalt door een 2 tal flinke honden. Gelukkig kreeg ik toestemming om binnentekomen anders liep dit verhaal iets wat anders af  ;D

Daar staat ie dan op dan,wouw mooie ding zeg die denon even zitten luisteren naar een stukje muziek onder het genot van een drankje en leuk slap gouwehoer ala muziekfreak.

Affijn een paar uur later reden we voldaan naar huis met een heuse platenspeler op de achterbak ik kon niet wachten tot ik thuis was i.i.g. Eenmaal thuis aangekomen meteen gaan verbouwen om de platendraaier een mooi plek tegeven het voordeel van deze denon je hoeft geen speciale instellingen tedoen,lekker gemakkelijk instellen dus wat Vibuthi al voor mij had gedaan . Ik had van Vibuthi een mooie plaat gehad dus die werd als eerste verslonden

Grado reference statement element met prachtig doosje erbij

Genaamd Jean Michel Jarre Equinoxe. Met een bek vol tanden heb ik zitten luisteren,ik wist niet dat een platenspeler zo mooi kon klinken i.v.m. een cdspeler  :o Ik heb gisteren veel platen erin gehad totaan 4 uur vanmorgen heb ik gedraaid  ;D Wat machtig mooi echt waar. Het gaat al mijn verwachtingen teboven wat een platenspeler kan i.i.g.

Nu staat ello op de achtergrond tedraaien en het klinkt gewoon als een echte cd. Ik hoor natuurlijk wel het verschil maar het is a very close call zal ik maar zeggen. Ik ben er echt hardstikke blij mee. Het is een prachtig apparaat ook qua oog,instellingen zijn gemakkelijk,er zit een mal bij voor je arm en wat helemaal tof is ik heb 2 dustcovers [waarvan ereen nieuw in de doos zit]

Verder is deze speler ook gemod met v den hul armbekabeling,de motor ook en een heuse v den hul thunderline powerchord  ;D verder is hij helemaal onderhoudsvrij direct drive.

Nouja ik kan er niet meer over zeggen dat ik dik tevreden ben en het echt supermooi vind klinken.

MUZIEKFREAK GOES ANALOOG!

Re: Denon DP-900M analoog plezier
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2005, 13:40:44 »
Mooi  ;D ben blij voor je , binnenkort (maandje) ga ik een Rega P5 met Exact cartridge en een Trichord Dino phono stage halen en hoop er net zoveel plezier als jij aan te beleven  8)

*

muziekfreak

« Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2005, 19:50:41 »
Dat zal wel lukken denk ik zo,Althans laten we het hopen voor je  :angel:

*

rli

• 410
« Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2005, 18:41:29 »
hi,

ik denk zelfs dat heel veel platen beter klinken dan de CD. het is inderdaad een mooie draaitafel en onderdaad onderhoudsvrij. Kenwood had in het begin van de jaren 90 ook een mooie direct drive tafel in het assortiment. De KD7010 in pianozwarte uitvoering :-* Die zou ik ook nog wel willen hebben ;D

Kortom veel luisterplezier. Is het element echt goed afgesteld?

Robin

*

muziekfreak

« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2005, 21:53:36 »
Ik heb hem allang niet meer de gelukkige nieuwe eigenaar zover ik weet is huub f van het forum. Het was een prachtig apparaat ik had er gewoonweg geen ruimte meer voor toen.  :)