*

22AHnogwat

• 2434
  • Blimsters!
Storing FM-mode Onkyo TX-27 receiver
« Gepost op: 9 november 2009, 22:56:28 »
Hoi allen,

Ik heb voor een klein bedrag een fraaie Onkyo TX-27 receiver gekocht. De versterkergedeelte werkt goed. De tuner werkt alleen in mono. Er zit een knopje rechts boven voor mono/stereo. Als je hem in stereo zet geeft hij geen signaal door. In mono werkt hij wel.

Als je op de mono/stereo knopje drukt zie je het stereo lampje heel even oplichten.

Misschien een simpel op te lossen probleem. Weet iemand raad?

Alvast bedankt.

Groet,
Martin
Too old to rock 'n roll, too young to die!

*

Be tweeter

• 9353
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Re:Storing FM-mode Onkyo TX-27 receiver
« Reactie #1 Gepost op: 9 november 2009, 23:09:58 »
De middenfrequentfilters zijn waarschijnlijk verlopen. Vervangen is de remedie maar soms kun je met afregelen weer een hele tijd prima luisteren.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

KT88

• 28003
  • Emeritus Technicus
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2009, 13:59:58 »
Even een foto van het tunerdeel, de discriminatorspoel moet even een zetje hebben.

Op een foto kan ik je die wel aanwijzen.
Audiodidact

*

22AHnogwat

• 2434
  • Blimsters!
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2009, 16:12:11 »
Hallo KT88,

Als nieuwkomer heb ik geen idee hoe ik een foto of bijlage kan toevoegen dus heb ik de foto's rechtstreeks naar je gemaild. Wellicht een idee om deze op het forum te plaatsen voor andere ge´nteresseerden?

In elk geval bedankt voor jullie reakties.

Groet,
Martin

*

KT88

• 28003
  • Emeritus Technicus
« Reactie #4 Gepost op: 10 november 2009, 19:01:38 »

Dat groene blok middenboven, daarvan de linkse kern heel voorzichtig met een kunststof schroevedraaiertje wat verdraaien totdat je op de juiste frequentie weer stereo hebt.
De tuner zal dan ook met automatisch zoeken weer op de juiste frequentie komen te staan.

Schroevedraaiertje moet plastic zijn ivm. beinvloeding, het kerntje is van ferrietmateriaal.
Dat is trouwens ook erg breukgevoelig.

Een plastic roerstaafje bijvijlen kan ook als je geen trimschroevedraaiertje hebt..
« Laatst bewerkt op: 10 november 2009, 19:04:17 door KT88 »
Audiodidact

*

22AHnogwat

• 2434
  • Blimsters!
« Reactie #5 Gepost op: 10 november 2009, 21:16:12 »
Hoi KT88,

Ik ga eerst morgen eens kijken naar een trimgereedschapsetje (Conrad verkoopt ze voor nog geen 7 euro) want met een gemodificeerde roerstaafje krijg ik er geen beweging in. In ieder geval bedankt voor je reaktie en ik laat nog wel weten of het is gelukt.