akai ap 103c
« Gepost op: 15 september 2004, 19:38:38 »
Goededag audiofreaks!

Onlangs heb ik een platenspeler gekocht, de Akai ap 103c om precies te zijn, maar weet niet hoe ik deze aan moet sluiten. Geprobeerd heb ik al om de kabels in aux te pluggen, maar dan komt er alleen zwak geluid uit, phono ook, maar dan hoor ik alleen maar ruis. Ook zit er bij de rood/wit kabels nog een draadje. Waar hoort deze in? of heeft dit er niks mee te maken? Ook heb ik een Akai versterker. De cd speler doet het wel, zo ook de equillizer. Op het gebeid van platenspelers ben ik nog nooit een held geweest, dus ik zou het apprecieren als er iemand mij een spoedcursus wil geven.

Bij voorbaat dank,

Chris

Re: akai ap 103c
« Reactie #1 Gepost op: 15 september 2004, 19:45:13 »
Welkom op dit forum ;)

Dat losse draadje is een massa draad die bij sommige Amp's word aangesloten, dit is een meestal een apart schroefje met een aard symbool erbij. ( op de Amp )

Je heb op de versterker wel een Phono ingang?

Groetjes Theo
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

« Reactie #2 Gepost op: 15 september 2004, 20:38:20 »
Hij doet 't! hartstikke bedankt man, ik ben gelukkig nu, kan nu eindelijk die plaat luisteren van Talk Talk, the colours of spring. En ligt dat nu aan mij, of klinkt dat nu veel beter, platen? veel natuurlijker lijkt het wel, veel voller, niet zo metaalachtig maar lekker robuust! Ik pak me een lekker biertje erbij, en nogmaals bedankt, zeker voor het snelle reageren!

Groeten,

Chris

*

s_k

• 12160
  • Luisterend oor
« Reactie #3 Gepost op: 16 september 2004, 00:19:32 »
Raar :).
En dan beweert men continue dat je een dure platenspeler nodig hebt om het geluid van een CD-speler te evenaren :).
En deze... Tja, 'beginner' (sorry Chris, de AP103 is cheap-cheap, maar ik vind hem wel prettig), hoort 't meteen, terwijl hij vast geen peperduur element heeft (of toevallig een Empire 2000? Die doet Akai er nogal eens onder).
Veel plezier met je vinyl! Het is top!
VEEL beter dan CD.

*

s_k

• 12160
  • Luisterend oor
« Reactie #4 Gepost op: 16 september 2004, 09:03:24 »
Jij met je cijfertjes en weetjes.
Ga toch eens vinyl naast live akoestische muziek beluisteren.
De analoog/digitaal topic is er niet voor niets. Er moeten voordelen aan vinyl zijn, zóveel mensen kunnen niet zo gek zijn!

*

Tdo

• 10942
  • Smurf?!
« Reactie #5 Gepost op: 16 september 2004, 10:35:26 »
De vraag van de topic starter is beantwoord, en de discussie die is ontstaan kan elders voortgezet worden...

Tdo
« Laatst bewerkt op: 16 september 2004, 11:38:10 door Tdo »