*

Tdo

• 10516
  • Smurf?!
Re:Het uitlezen en verwerken van de informatie op een CD
« Reactie #30 Gepost op: 4 april 2015, 16:28:13 »
Ooit heb ik gelezen dat die faseknop ervoor dient omdat sommige cd's uit fase opgenomen zouden zijn. Deze opnames zouden daarmee enorm opknappen qua weergave.

*

J.B.L

• 3332
« Reactie #31 Gepost op: 6 april 2015, 11:32:10 »
Ik dacht altijd dat je aan digitale uitgang van een CD speler een perfecte blokgolf moet verwachten?  ::)

CDD882:

Vimak DT-800:

*

Be tweeter

• 9262
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #32 Gepost op: 6 april 2015, 12:38:28 »
In het tweede plaatje heb je last van 'ringing' ofwel natrillen, mogelijk door een niet correcte afsluiting met 75 Ohm.

Het eerste plaatje kan een foute instelling van je capaciteitscorrectie van de probe zijn of hij staat op DC?
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

J.B.L

• 3332
« Reactie #33 Gepost op: 6 april 2015, 13:35:15 »
Ze zaten beide aangesloten met een BNC-RCA kabel. Fout dus?

*

Be tweeter

• 9262
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #34 Gepost op: 6 april 2015, 13:52:40 »
Op zich niet maar aan het einde van de kabel is er opeens een hoogohmig meetinstrument. Meet nog eens met een 75 Ohm weerstand tussen pin en mantel aan het uiteinde.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #35 Gepost op: 15 april 2015, 10:15:31 »

Heb al ik weet niet hoe lang voornamelijk altijd sonycdspelers gehad,en heb ze nog.

Nu bezit ik er een phillips erbij de 690 en deze klinkt aanmerkelijk beter dan alle sony's

En op alle gebieden zowel het laag,dat schoner en dieper gaat dan de sony.En het midden

en hoog is hij ook de winner.En de phillips is inmiddels 20 jr oud.
Phillips MFBserie 587.AH494.
CDspeler Phillips 690,sony cdp-exe530,cdp-xe270.
versterkers pre 270 phillips.T+A pulsar 2000.NAD 7130.yamaha 500S+SR 500S
 warfedale E50 subw velodyne 1000 ultra wharfedale 10.7,kef 303,bose 901 serie6.Beresford tc 7520.Marantz versterker,Marantz cd 6003 etc. senn HD650

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #36 Gepost op: 15 april 2015, 10:56:15 »
ik heb toch echt wat philips cd spelers gehoord.
heb zelfs nog een oudje staan,maar vind het geen partij tegen mijn sony cd speler,zo zie je maar weer,smaken verschillen.

« Reactie #37 Gepost op: 15 april 2015, 11:09:17 »
heb zelfs nog een oudje staan,maar vind het geen partij tegen mijn sony cd speler,zo zie je maar weer,smaken verschillen.

Kan ik mij heel goed voorstellen dat de sony's jouw favoriet is,alleen het lade meganiek is uit de kunst.

Je hebt bij de phillipsen soms lades dat je denkt dat kan toch niet zo'n krakemikkig kabaal.

Maaaaar hij klinkt beter,dat is wel zo. :police:
Phillips MFBserie 587.AH494.
CDspeler Phillips 690,sony cdp-exe530,cdp-xe270.
versterkers pre 270 phillips.T+A pulsar 2000.NAD 7130.yamaha 500S+SR 500S
 warfedale E50 subw velodyne 1000 ultra wharfedale 10.7,kef 303,bose 901 serie6.Beresford tc 7520.Marantz versterker,Marantz cd 6003 etc. senn HD650

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #38 Gepost op: 15 april 2015, 11:15:40 »

Kan ik mij heel goed voorstellen dat de sony's jouw favoriet is,alleen het lade meganiek is uit de kunst.

Je hebt bij de phillipsen soms lades dat je denkt dat kan toch niet zo'n krakemikkig kabaal.

ik heb het nergens over een lade...
ik heb het over de klank..

zoveel smaken dus..en dat heeft niet te maken met de lade  :)

*

J.B.L

• 3332
« Reactie #39 Gepost op: 15 april 2015, 12:01:10 »
Psies ;D

Een CD104 en zijn broertjes vind ik in standaardvorm niet bijzonder, een Squeezeboxje via zijn analoge outputs vind ik al veel prettiger om naar te luisteren.
Gezien de huidige prijzen zou ik eerder voor een Sony 227/228ESD/333ES gaan dan voor een Philips.

Vergeet natuurlijk ook de oude Denons niet, ook schitterend mooie machines! Een DCD2560 of een DCD2700 bijvoorbeeld.

« Reactie #40 Gepost op: 3 augustus 2015, 23:38:48 »
Psies ;D

Een CD104 en zijn broertjes vind ik in standaardvorm niet bijzonder, een Squeezeboxje via zijn analoge outputs vind ik al veel prettiger om naar te luisteren.
Gezien de huidige prijzen zou ik eerder voor een Sony 227/228ESD/333ES gaan dan voor een Philips.

Vergeet natuurlijk ook de oude Denons niet, ook schitterend mooie machines! Een DCD2560 of een DCD2700 bijvoorbeeld.

Ik ken Philipsmedewekers die 25jaar geleden nakamichi kochten omdat er philipsonderdelen van het betere soort inzaten! Ik hoor nooit meer van dat merk.

*

Be tweeter

• 9262
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #41 Gepost op: 4 augustus 2015, 07:59:31 »
Ja, helaas zijn het niet per sé de besten die overleven.

*

geerd

• 4824
  • scheun ja
Re: Het uitlezen en verwerken van de informatie op een CD
« Reactie #42 Gepost op: 11 september 2015, 14:37:41 »
nog even een vraagje is een nieuwe cd voorzien van een beschermlaagje het is nl zo dat mijn drive alles pikt beschadigt of niet draait alles zelfd die in een philips en sony worde gewijgerd behalven een nieuwen .
die moet ik blijkbaar eerst even poetsen dan heeft hij er geen problemen meer mee .
scheu premier mk II
Dynavector dv 501, dv karat 17 d3, , ASR mini basis .
 Seac we 308 Sheu glider 1 project tube amp
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Micromega T dac en T drive
Denmay power sub
Denmay interlinks
Taralab luidspreker kabels

*

Be tweeter

• 9262
    • ARJANKU.IT service
Re: Het uitlezen en verwerken van de informatie op een CD
« Reactie #43 Gepost op: 11 september 2015, 15:28:05 »
Da's persvet.....

*

Jeronimo

• 5739
« Reactie #44 Gepost op: 11 september 2015, 19:27:35 »
ik heb het nergens over een lade...
ik heb het over de klank..
zoveel smaken dus..en dat heeft niet te maken met de lade  :)
De fijnste lade die ik tot dusver heb gebruikt is deze van het AVM CD 1 Plus loopwerk. CD omgekeerd op een draaiplateau leggen dat van eenzelfde soort materiaal is gemaakt als de cd en de laser leest van bovenaf. Lijkt wel een digitale grammofoon. Het principe zou een zeer stabiel afleesplatform opleveren. Is mij verteld, en ik geloof het.  ;)

AVM CD1 Plus (met Guido Tent Clock), Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Dual CS-5000+Denon DL-304 MC, Micro Seiki DD-5E+Audio Technica AT33 PTG/II MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
Heil AMT Syrinx speakers
Audioquest kabels