*

offie

• 662
    • Persoonlijke DIY webpagina
Re:Linux gevorderden?
« Reactie #45 Gepost op: 4 januari 2010, 00:20:00 »
Sander: dat Compaq latjes moet volgens mij werken, is PC100, de 2 volgende getallen zijn anders, maar dat maakt volgens mij niet uit, valt te proberen natuurlijk. Als die Hyundai lat uit dezelfde computer komt, zou het ook gewoon moeten werken, normaal kan je geen verschillende types ramgeheugen mixen op hetzelfde moederbord...
verschillende types uiteraard niet..want dat gaat gewoon niet passen qua afmetingen of het gaatje in het plaatje. Maar snelheden kan je gerust proberen te mixen. pc133 zal indien gemixt met pc100 gewoon op de laagste snelheid van de twee draaien als ik het goed heb...nuja. belangrijk zal dat niet zijn op een oud bakkie ;)

SD PC100 heb ik hier ook nog wel iets van liggen.
http://users.telenet.be/offie
DC-coupled B1 buffer "Nelson Pass" (diy) | Lenco L76s - Audio Technica AT91 - Shure M44-7 | Le Pacific Phono pre (diy) | B&W DCM7 | 100Wrms@8ohm eindbakje in klasse A....(diy)

*

XC-C30

• 484
  • Audiofreaks' Moeder-Overste
« Reactie #46 Gepost op: 4 januari 2010, 00:20:58 »
Of hij gebruikt een gejatte licentie, of een PC waar al een legale versie van XP opstond die niet is verwijderd.
Ik heb het gewoon gekocht (via het UMCG/RUG) met een Slim-licentie. Kostte toen voor werknemers €17,- en je hebt wel een echte legale CD. ;)

Zij gebruikte een gelicencieerde versie via het werk van haar vader ;)

*

offie

• 662
    • Persoonlijke DIY webpagina
« Reactie #47 Gepost op: 4 januari 2010, 00:26:51 »
Of hij gebruikt een gejatte licentie, of een PC waar al een legale versie van XP opstond die niet is verwijderd.
Ik heb het gewoon gekocht (via het UMCG/RUG) met een Slim-licentie. Kostte toen voor werknemers €17,- en je hebt wel een echte legale CD. ;)

Zij gebruikte een gelicencieerde versie via het werk van haar vader ;)

Maar wel enorm moedig om met Linux te beginnen. Laat je niet afschrikken en als ik van jou was en gezien je interesse...doe maar Linux.

Mijn vriendin verkiest zelfs mijn linux laptop boven haar Vista....maar dat is dan Ubuntu...en gaat niet werken vrees ik op iets veel ouders
http://users.telenet.be/offie
DC-coupled B1 buffer "Nelson Pass" (diy) | Lenco L76s - Audio Technica AT91 - Shure M44-7 | Le Pacific Phono pre (diy) | B&W DCM7 | 100Wrms@8ohm eindbakje in klasse A....(diy)

« Reactie #48 Gepost op: 4 januari 2010, 00:52:39 »
Ubuntu zal inderdaad niet werken, veel te zware omgeving. Ik het het vroeger eens willen proberen en kreeg het niet eens geïnstalleerd. Debian+GNOME ziet er grotendeels hetzelfde uit en dat kreeg ik er wel op, maar werkt enorm traag.
Op aanraden van iemand in mijn MSN-lijst zal ik nog eens testen of Debian+KDE beter werkt en/of eens een Kubuntu live-cd proberen.
Verder ga ik ook eens goed nadenken over welke hardware wel en niet in die computer moet zitten, en alles er uit slopen wat er niet in hoeft om storingen veroorzaakt door dingen die ik niet gebruik uit te sluiten.

groetjes,
Isabelle
Amp/Receiver: Technics SA-5460
Speakers: B&W DM2a
Turntable: Dual 510
Satellite: Kathrein DVB-S recorder
CD/DVD/MP3/...: Medion Akoya boechtvandunaldi pc
Video: Samsung 42" Plasma (van Xenia)

« Reactie #49 Gepost op: 4 januari 2010, 07:15:03 »
Aan de kenners even wat info over het moederbord:
Ik meen me te herinneren dat het een MSI bord is, en gezien het veelvuldig voorkomen van "MSI" op chips, vermoed ik dat ik juist ben.
Ergens tussen de PCI sloten staat: "K7 PRO VER 1" en de processor is een AMD Athlon 650MHz Slot A
Ik vermoed dat het moederbord een full-ATX is: de afmetingen zijn ongeveer 19 bij 30cm en de computer schakelt automatisch volledig uit nadat Windows is afgesloten, in tegenstelling tot nog antiekere computers...
Het moederbord is voorzien van 1 AGP slot, 7 PCI sloten en 1 ISA slot, waarbij dat ISA slot helemaal onderaan zit op een zodanige manier dat het bevestigings-/fiche-plaatje van de onderste PCI kaart op dezelfde positie zou zitten als deze van een ISA kaart.
Er zijn 3 slots voorzien voor werkgeheugen, waarbij er nu momenteel 1 gebruikt is door een latje van 128MB
Het moederbord heeft géén geluid, netwerk of beeld aan boord, wel PS/2 aansluitingen voor toetsenbord en muis, 2 USB aansluitingen, 2 seriële poorten en 1 parallelle poort.

K7 bordjes van MSI waren fijne dingen. Die slikte qua geheugen ook vrijwel alles :)

verschillende types uiteraard niet..want dat gaat gewoon niet passen qua afmetingen of het gaatje in het plaatje. Maar snelheden kan je gerust proberen te mixen. pc133 zal indien gemixt met pc100 gewoon op de laagste snelheid van de twee draaien als ik het goed heb...nuja. belangrijk zal dat niet zijn op een oud bakkie ;)

Klopt helemaal. Het zal gewoon als PC100 draaien.En dat het verschillende merken zijn, maakt zo'n bord niet uit.

Bij RIMM geheugen was dat toendertijd al wel een probleem als je daar iets anders in deed :P
Philips ampje // Onkyo Y-3P // Philips FB-825

*

Whisper

• 1661
  • Analogue bliss
    • Collectie
« Reactie #50 Gepost op: 5 januari 2010, 20:24:26 »
Op aanraden van iemand in mijn MSN-lijst zal ik nog eens testen of Debian+KDE beter werkt en/of eens een Kubuntu live-cd proberen.
Ehm KDE is de zwaarste desktop voor Ubuntu. Als Gnome al niet (lekker) draait en XFCE desktop van Xubuntu al niet gaat lijkt het me zinloos om KDE te proberen.
Hitachi: DA-1000 JBL: TLX-5000 Marantz: CD-32 Rotel: RA-03 Sony: CDP-XB720, TC-K700ES, TC-K670, MDS-W1, MDS-JE510, MZ-E10 Technics: SL-1200 MKII, RS-M02 Firestone Audio: Fubar 4 Plus