*

TANNOY

• 39604
Re:Klassieke muziek (en LP's!)
« Reactie #15 Gepost op: 22 augustus 2012, 20:21:38 »
Voor 1,50 ben je kritisch?  :o

*

Bodemjager

• 1603
  • Music was my first love
« Reactie #16 Gepost op: 22 augustus 2012, 21:19:49 »
leuk dat er weer gepost wordt in dit topic!

vorige week nog het nodige leuke aan klassiek vinyl gekocht:

(denk de linker 2 platen maar even weg, heb geen zin om nieuwe foto's te maken  ;D)

16 lp box!

*

Bodemjager

• 1603
« Reactie #17 Gepost op: 22 augustus 2012, 21:34:59 »
en deze heb ik gisteren nog meegenomen van de kringloop:

« Reactie #18 Gepost op: 22 augustus 2012, 22:05:37 »
Mooi mooi mooi. Otto Klemperer, jeugdsentiment! Die uitgave van Syphonie Fantastique heb ik ook. Vertaal die Russische plaat effe ;-)

@Tannoy: Yep, ik vond 1,50 per lp bij kringloop best wel veul. Zeker gezien de hoeveelheid meuk. En als er dan een flinke kras op zit ga ik er geen 1,50 voor neerleggen. Was jaren terug 50 cent per plaat gewend. Voor dat geld wil ik m wel voor de hoes meenemen (soms).

Bodemjager: wat voor prijzen ben jij gewend tegenwoordig? Ik zag in het bgin van het topic dat je het had over 30 a 40 cent per plaat.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2012, 22:14:48 door Bellini »

*

Bodemjager

• 1603
« Reactie #19 Gepost op: 22 augustus 2012, 22:16:36 »

ok vertaling Russische lp  ;)

The World's leading interpreters of music
Violin.viola.cello

Miron Polyakin: violin

opnames uit 1936 en 1938 (lp is van 1980)

wil je ook de muziekstukken weten die er op staan?

ik koop de meeste lp's voor 30, 40 of 40 cent
soms 75 cent tot 1 euro

maar meer ook niet (of het moet iets heel bijzonders zijn)

ik vind met enige regelmaat dan ook echte juweeltjes tussen de klassieke lp's, ook aardig zeldzame en prijzige exemplaren (als ik veilingresultaten in het verleden mag geloven)

Ben denk ik een van de weinige die hier naar kijkt bij kringlopen en rommelmarkten.
iedereen slaat de bakken met klassieke lp's vaak over

« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2012, 22:35:12 door Bodemjager »

« Reactie #20 Gepost op: 23 augustus 2012, 09:26:06 »
Je hebt er dan nu een concullega bij  8)

Begon in mijn middelbare schooltijd in de jaren 90 mijn klassieke muziek carriere met de draaitafel van mn moeder en haar klassieke lp's. Heb er destijds een handjevol nieuwe bijgekocht van een Tsjechisch label (Supraphon) in een alles-voor-een-gulden-winkel. In mn studententijd vooral veel cd's gekocht maar ook de nodige lp's. Voornamelijk bij Spui Records op het Spui in Den Haag. Ze zitten daar nog steeds maar qua lp's is er weinig doorloop meer volgens mij.

Laatste jaren niks meer gedraaid vanwege ruzie tussen draaitafel en versterker. Wegens zolderverbouwing en bijbehorende zoek-alle-rotzooi-eens-uit-actie al mn lp's deze week weer door mn handen laten gaan. Zit toch een hoop leuks tussen. Reden om de versterker te laten maken zodat ik binnenkort mn lp's weer frustratieloos kan beluisteren.
Dat is dus ook een mooie aanleiding om vanaf nu in alle kringloopwinkels die ik tegenkom weer in de lp-bakken te graaien.

*

thalys

• 8156
  • Carpe Diem
« Reactie #21 Gepost op: 23 augustus 2012, 09:44:52 »
Pas nog twee mooie boxen gekocht. Eentje van Donizetti's opera Anne Bolena. Gigantisch mooie uitvoering van het Vienna State Opera Orchestra & Chorus en  Elena Suliotis op het Decca label (4 LP's) met uitgebreid libretto erbij. Origineel uitgebracht in 1970. En dat voor 4 eurie.

Hier een plaatje van de CD uitvoering.

JVC QL-A75 DT + Audio Technica AT-F7 OCC
Onkyo C-7030
AKAI GX-69 & GX-52
DENON PRA 1200 & Hitachi HMA 8500 MK.II, Kenwood Basic C1 & C2, M1a & Yamaha MX-50
Klipsch PR-160M & 14M Reference, Magnat Zero 2
AKG K550

« Reactie #22 Gepost op: 23 augustus 2012, 10:02:39 »
Ai, daar ben ik razend jaloers op!  :o Is een heel mooie opera en prachtige uitvoering.

*

Bodemjager

• 1603
« Reactie #23 Gepost op: 23 augustus 2012, 10:52:41 »
Leuk Bellini! laat het vinyl maar weer lekker draaien.
Ik maak uit je bericht op dat je in het westen van het land woont?
dan heb ik qua concurrentie bij de kringloop niet veel te vrezen   ;D

mooi aanwinst Thalys! ik ken de opera niet, zal eens kijken of ik hem ooit tegen kom

wat zijn nu jullie pareltjes in jullie klassieke vinyl collectie?

« Reactie #24 Gepost op: 23 augustus 2012, 11:03:08 »
Ik studeerde in het westen maar woon inmiddels tegen Utrecht aan. Dus...

Cd's koop ik weinig meer (eigen huis, gezin met kids inmiddels). Ook niet echt meer nodig. Dit zijn alleen al mn opera's:

Dit vind ik zelf wel pareltjes in mijn vinyl collectie. Al was het maar voor de hoezen:

« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2012, 11:07:17 door Bellini »

*

Bodemjager

• 1603
« Reactie #25 Gepost op: 23 augustus 2012, 11:31:31 »
indrukwekkend! ik kan niet helemaal goed zien of het cd's of lp's zijn (ik vermoed cd's gezien ze gestapeld zijn)

de albums die je laat zien ken ik niet, ik koop redelijk vaak iets omdat ik de hoes erg mooi vind, en natuurlijk omdat ik ondertussen wel redelijk kan inschatten van een goede opname is en wat minder.
bepaalde labels, series hierin bijv. Decca SXL 2000 serie.
Dit zijn, voor wat ik tot nu toe gehoord heb allemaal erg goede opnames en bovendien allemaal dure exemplaren (als ik ebay e.d. mag geloven zo honderden euro's per album)
maar dat is voornamelijk voor bieders uit de V.S. en bijv. Japan.

Daar zijn Europese persingen natuurlijk een stuk dunner bezaaid als hier

ik zal vanmiddag of vanavond eens wat foto's maken van de zeldzame exemplaren die ik heb aangetroffen hier in de loop der jaren

« Reactie #26 Gepost op: 23 augustus 2012, 11:35:27 »
Bovenste foto is inderdaad cd's. En dan ongeveer de helft daarvan heb ik nog in aantal met daarop het niet opera-gedeelte. Ben heel benieuwd naar je lp-foto's!

Nog een leuke site overigens: http://www.vinyldivas.com/
« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2012, 12:04:52 door Bellini »

*

thalys

• 8156
  • Carpe Diem
« Reactie #27 Gepost op: 23 augustus 2012, 12:04:36 »
Ik haal het meeste van mijn klassieke LP's altijd in Dordrecht, en ook bij de Kringloopwinkels. Die heten in Dordt en omgeving "Opnieuw en Co". We hebben 4 a 5 vestigingen zitten. En die hebben altijd een behoorlijke verzameling klassiek staan. Daar zit weinig doorloop in, alleen gekken zoals ik  ;D ;D ;D halen er wel eens wat vandaan. Dus daar kijk ik om de zoveel tijd eens in de bakken.

Sinds vrij kort zit er ook een tweedehands platenzaakje in de Voorstraat in Dordrecht waar ik dus Anne Bolena vandaan heb, maar ook Mazeppa van Tchaikovsky vandaan heb), en die heeft eigenlijk alleen klassiek, met wat jazz en wereldmuziek ernaast. Veel vinyl, maar ook 2de hands CD's. Daarnaast zijn er nog en tweetal toko's, waar ik veel van mijn 2de hands vinyl vandaan heeft. En daar klassiek altijd het ondergeschoven kindje is, goedkoop weg te halen dus.  ;D
« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2012, 12:10:17 door thalys »
Onkyo C-7030
AKAI GX-69 & GX-52
DENON PRA 1200 & Hitachi HMA 8500 MK.II, Kenwood Basic C1 & C2, M1a & Yamaha MX-50
AKG K550

« Reactie #28 Gepost op: 23 augustus 2012, 12:06:31 »
Tenzij je fan bent van Berdien Stenberg en Thijs van Leer, dan heb je keuze zat bij de kringloop  ;D

*

thalys

• 8156
  • Carpe Diem
« Reactie #29 Gepost op: 23 augustus 2012, 12:08:52 »
Ai, daar ben ik razend jaloers op!  :o Is een heel mooie opera en prachtige uitvoering.

Oh ja, en het is een Decca SXL serie  ;D ;D ;D Uit die zelfde SXL serie heb ik ook de beroemde Spartacus van Aram Khatchaturian (door hem zelf gedirigeerd).

« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2012, 12:11:19 door thalys »
Onkyo C-7030
AKAI GX-69 & GX-52
AKG K550