*

minplus

• 7675
  • relax, don't do it
Re: Klassieke muziek (en LP's!)
« Reactie #870 Gepost op: 15 april 2018, 16:11:05 »
De draaitafel van m'n pa uit begin jaren 60 had die mogelijkheid ook nog. Verder was opera z'n favoriete muziek in die tijd. Heb Mario Lanza vaak gehoord. :P
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Opa S.

• 7200
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
« Reactie #871 Gepost op: 15 april 2018, 16:16:32 »
Cool, dat 162/3!
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

minplus

• 7675
  • relax, don't do it
« Reactie #872 Gepost op: 15 april 2018, 16:23:40 »
Zekers.
En nu op zoek naar de draaitafel. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Jeronimo

• 7049
« Reactie #873 Gepost op: 18 mei 2018, 21:33:06 »
J.S. Bach - Mattäus Passion (3CD, 1999, EU). Harmonia Mundi label. Met Ian Bostridge, Franz-Josef Selig, Sibylla Rubens, Andreas Scholl, Werner Güra, Dietrich Henschel, Collegium Vocale Gent, Philippe Herreweghe. https://www.discogs.com/JS-Bach-Ian-Bostridge-Franz-Josef-Selig-Sibylla-Rubens-Andreas-Scholl-Werner-G%C3%BCra-Dietrich-Henschel/release/4701378 Voor zover ik kan beoordelen een zeer goede uitvoering. Welke uitvoeringen zijn bij jullie favoriet? <nieuwsgierig>

https://www.youtube.com/watch?v=UT8DFLjWdC8 Album
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

mumsoft

• 2841
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #874 Gepost op: 18 mei 2018, 21:45:46 »
O, eh, stel die vraag volgend jaar maar weer.
Marc
Do re mi fa so la ti do
Geef om/aan muziek van nu!
Lekker hangen op de ...

*

Jeronimo

• 7049
« Reactie #875 Gepost op: 19 mei 2018, 07:23:18 »
Eh doe ik niet. Deze vraag stellen kan niet gebonden zijn aan enige traditie. Het zou zeer treurig zijn als dat het geval zou zijn. ;) Overigens draai ik de Mattäus van Bach wanneer ik de wens daartoe heb, en dat is meermaals per jaar. Het is bij mij ook vaker dan één maal per jaar moeder- en vaderdag.
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

richard

• 3811
« Reactie #876 Gepost op: 20 mei 2018, 16:27:54 »
Voor mij liever de Messiah; maar ik heb dan ook geen calvinistische achtergrond.
Deze uitvoering bevalt me wel:

De opname van Gardiner, ook op Philips, vind ik ook wel goed. Maar dat was mijn eerste kennismaking met de Messiah.
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2018, 02:04:47 door richard »
Genoeg is beter.

« Reactie #877 Gepost op: 20 mei 2018, 21:35:06 »
J.S. Bach - Mattäus Passion (3CD, 1999, EU). Harmonia Mundi label. Met Ian Bostridge, Franz-Josef Selig, Sibylla Rubens, Andreas Scholl, Werner Güra, Dietrich Henschel, Collegium Vocale Gent, Philippe Herreweghe. https://www.discogs.com/JS-Bach-Ian-Bostridge-Franz-Josef-Selig-Sibylla-Rubens-Andreas-Scholl-Werner-G%C3%BCra-Dietrich-Henschel/release/4701378 Voor zover ik kan beoordelen een zeer goede uitvoering. Welke uitvoeringen zijn bij jullie favoriet? <nieuwsgierig>
Herreweghe heeft 4 uitvoeringen van de Mattheus op zijn naam staan. Dit is de tweede. de eerste twee uitvoeringen  ken ik vrij goed en het zijn allebei goede tot zeer goede opnames en interpretaties van dit werk. Jeugdsentiment laat mij echter steeds grijpen naar Harnoncourt met Paul Eswood, James Bowman en de onovertroffen Kurt Equiluz.

« Laatst bewerkt op: 20 mei 2018, 21:37:20 door Roelov »

« Reactie #878 Gepost op: 20 mei 2018, 21:39:02 »
Mijn vorige reactie heb ik blijkbaar een beetje “ verborgen “

*

Opa S.

• 7200
    • Second Life Audio
« Reactie #879 Gepost op: 20 mei 2018, 21:46:01 »
Je moet jouw reactie onder de laatste [\QUOTE] zetten, zoals hier beneden, dan gaat 't goed.

Herreweghe heeft 4 uitvoeringen van de Mattheus op zijn naam staan. Dit is de tweede. de eerste twee uitvoeringen  ken ik vrij goed en het zijn allebei goede tot zeer goede opnames en interpretaties van dit werk. Jeugdsentiment laat mij echter steeds grijpen naar Harnoncourt met Paul Eswood, James Bowman en de onovertroffen Kurt Equiluz.

>(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #880 Gepost op: 23 mei 2018, 14:33:06 »
Kom ik eindelijk een nette box tegen (platen als nieuw en nog tullip label ook) van specifiek deze uitgave/uitvoering heeft de kringloop er een prijsstickertje opgeplakt  >:(  >:(  >:(  >:(  >:(  >:(

Krijg deze er voor 3/4 af. Rest van stickertje wil de cover mee nemen. Dus vanavond maar eens fohn er op zetten en kijken of het lukt om zonder al teveel beschadigingen het los te krijgen. Domme tokkies altijd in die kringlopen.  >:(

*

Opa S.

• 7200
    • Second Life Audio
« Reactie #881 Gepost op: 23 mei 2018, 15:33:45 »
Beetje IPA op doen. Misschien ook wel aceton.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #882 Gepost op: 23 mei 2018, 15:50:53 »
Dat is toch de snelste manier om je cover te slopen? Iemand noemde WD40.... Dit is een niet geplastificeerde cover maar papier. Ik ga vanavond de föhn op zetten zodat lijm van het stickertje smelt. MAar dan nog. Ik zal al dat kleine stukjes cover aan de sticker bleven zitten. kHeb die kringloop iig een berichtje gestuurd met tip geen stickers op de voorkant.

Als troost zojuist deze op de kop getikt:

*

Opa S.

• 7200
    • Second Life Audio
« Reactie #883 Gepost op: 23 mei 2018, 15:58:29 »
WD40 is olie en trekt in het papier. IPA is op alcohol gebaseerd, je kunt er mee schoonmaken, maar ook stickerresten mee verwijderen. Ik gebruik het veelvuldig. Aceton is misschien iets te veel van het goede, maar als je dat in huis hebt zou je 't kunnen uitproberen op de hoes die toch al niet meer te redden is (als je die hebt).

IPA heb ik net even geprobeerd op de hoes van een Peter Gabriel album, flink wat opgespoten, flink gepoetst, resultaat: keurig.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #884 Gepost op: 23 mei 2018, 16:14:24 »
Ja, maar waarschijnlijk op zo'n hoes waar soort plastic laagje op zit. Deze cover is vooral papier (jaren 60).