*

Opa S.

• 8039
  • Scheef en toch geen schaats
Re: Klassieke muziek (en LP's!)
« Reactie #885 Gepost op: 23 mei 2018, 16:15:09 »
Ok, als 't echt papier is wordt het misschien een ander verhaal. Ik zal eens kijken of ik daar nog iets van heb.
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

Opa S.

• 8039
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #886 Gepost op: 23 mei 2018, 16:42:43 »
IPA kan ook op gewoon papier. In eerste instantie verkleurt de hoes (natuurlijk goed te zien op een witte!), maar als de IPA opdroogt komt de originele kleur weer terug.

Niet te hard wrijven, dan maak je de vezels los en wordt het ruw, maar als je het voorzichtig doet kom je denk ik een heel end, wel op deze hoes in ieder geval, de rechterbovenhoek is "behandeld".

PS: Als een hoes vol nicotineaanslag zit, dan wordt 't denk ik wel een ander verhaal en kan je 't waarschijnlijk beter laten.
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

Jeronimo

• 7962
« Reactie #887 Gepost op: 23 mei 2018, 18:48:40 »
Heren Richard en Roelov, dank voor de reacties.
- AVM CD1 Plus Transport+Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Furutech ADL Esprit DAC/ADC, Yamaha CDR-HD1000
- Micro Seiki DD-5E+AT33 PTG/II MC, Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
- Classé CP-500 en CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
- Heil AMT Syrinx, Philips Fidelio X2
- Audioquest

*

Jeronimo

• 7962
« Reactie #888 Gepost op: 23 mei 2018, 18:49:04 »
Voor mij liever de Messiah; maar ik heb dan ook geen calvinistische achtergrond.
Deze uitvoering bevalt me wel:

De opname van Gardiner, ook op Philips, vind ik ook wel goed. Maar dat was mijn eerste kennismaking met de Messiah.
Die geb ik genoteerd. Tnx. Deze draai ik zelf: Handel - Messiah (2CD, 1991, UK). Richard Hickox, Collegium Musicum 90, Joan Rodgers, Della Jones, Christopher Robson, Philip Langridge, Bryn Terfel.

- AVM CD1 Plus Transport+Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Furutech ADL Esprit DAC/ADC, Yamaha CDR-HD1000
- Audioquest

*

minplus

• 8594
  • relax, don't do it
« Reactie #889 Gepost op: 23 mei 2018, 19:15:39 »
Die gemene stickers is om omplakken te voorkomen, maar soms met vervelende gevolgen. De plakkers van een biep op CD-hoesjes zijn nog veel gemener, dit om te voorkomen dat mensen het boekje wisselen voor een kopie van de voorkant. In het begin hadden ze alleen een plakker op het doosje; zijn ze terecht en helaas snel mee gestopt.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

« Reactie #890 Gepost op: 24 mei 2018, 10:31:35 »
Met alcohol, wattenstaaf en scheermes in de weer geweest. Trok stukje mee (bovenste beschadiging). Toen fohn er op gezet en dat werkt monster. Lijm smelt helemaal weg en kon sticker er makkelijk afhalen. Ik denk dat als ik gelijk de complete sticker had gefohnt ik geen beschadigingen had gehad  :-\

Gele stift van de kids gepakt en letter weer geel gemaakt. Zag er echt perfect uit. Toen de goede groen opgezocht en dat liep opeens uit de gele letter in. Effect weer weg  :'(

Maar mijn tip bij een sticker van de kringloop (dus niet een sticker van jaren geleden) is om de fohn van je vrouw er op te zetten en trek de sticker met een pincet los (te heet om met je vingers beet te pakken). Tijdens trekken fohn je onder de sticker en die komt er echt zo goed als spontaan af.

*

morph

• 14333
« Reactie #891 Gepost op: 24 mei 2018, 13:33:11 »
Eventjes niet op het forum aanwezig en hop! een déjà vu:

klikkerdeklik

*

Jeronimo

• 7962
« Reactie #892 Gepost op: 23 januari 2019, 08:10:29 »
P.I. Tschaikowsky - Klavierkonzert Nr. 1 B-Moll  (LP, 1963/?, Duitsland). Svjatoslav Richter piano, Herbert Von Karajan dir., Wiener Symphoniker. 

https://www.youtube.com/watch?v=0jdAr6nIDM8 Album

Bij klassiek heb je veel uitvoeringen van dezelfde composities en om daartussen een vergelijking te kunnen maken heb je veel tijd nodig (die ik hiervoor niet heb), maar deze uitvoering bevalt mij heel erg. Onderhand weet ik voldoende van klassieke muziek af om te weten dat de combinatie Richter, Von Karakajan top is, zie ook de respns onder de clip, maar zijn er andere uitvoeringen van deze compisitie die de moeite waard kunnen zijn? Graag tips!
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2019, 08:14:52 door Jeronimo »
- Audioquest

*

minplus

• 8594
  • relax, don't do it
« Reactie #893 Gepost op: 23 januari 2019, 20:09:09 »
Ik had jaren geleden een prisma(?) pocket waarin van enorm veel werken de uitvoeringen vergeleken en beoordeeld werden. Was het vaak met ze eens, De 4 Jaargetijden in de uitvoering van I Musici herinner me ik als zodanig.
Ooit weggegeven omdat zo'n boek veroudert en omdat ik veel had en weinig meer bij kocht.
Zoiets is er vast nog wel.

*

begtjuh

• 2237
    • Aardblij
« Reactie #894 Gepost op: 24 januari 2019, 08:54:30 »
@Jeronimo: zie reactie in welke muziek staat er nu op  ;)
Sombreros are not metal

*

minplus

• 8594
  • relax, don't do it
« Reactie #895 Gepost op: 24 januari 2019, 12:36:34 »
P.I. Tschaikowsky - Klavierkonzert Nr. 1 B-Moll  (LP, 1963/?, Duitsland). Svjatoslav Richter piano, Herbert Von Karajan dir., Wiener Symphoniker. 

https://www.youtube.com/watch?v=0jdAr6nIDM8 Album

Bij klassiek heb je veel uitvoeringen van dezelfde composities en om daartussen een vergelijking te kunnen maken heb je veel tijd nodig (die ik hiervoor niet heb), maar deze uitvoering bevalt mij heel erg. Onderhand weet ik voldoende van klassieke muziek af om te weten dat de combinatie Richter, Von Karakajan top is, zie ook de respns onder de clip, maar zijn er andere uitvoeringen van deze compisitie die de moeite waard kunnen zijn? Graag tips!

De mijne stamt uit 1962. Onderaan de tekst in de linker kolom op de achterkant.

*

Jeronimo

• 7962
« Reactie #896 Gepost op: 27 maart 2019, 15:55:05 »
Pas bij het ontdekken van deze albums weet ik wie Maria João Pires is. Een top pianiste, die met name met interpretaties van Mozart hoge ogen gooit/gooide. Tsjonge, wat weet ik weinig. Enfin, nu dan weer ietsje meer.

W. A. Mozart / Maria João Pires ‎- Les sonates pour piano, volume 6 (LP, 1976, Japan). Denon-label.

Sonate No. 13 En Si Bémol Majeur, KV 333    
I - Allegro    
II - Andante Cantabile    https://www.youtube.com/watch?v=Ap8S2Rfo4r8
III - Allegretto Grazioso    
Sonate No. 15 En Fa Majeur, KV 533 en 494
I - Allegro    
II - Andante    
III - Rondeau - Allegretto

W. A. Mozart / Maria João Pires - Les Sonates Pour Piano, Volume 8 (LP, 1979, Japan). Denon-label

Sonate No 17 En Si Bemol Majeur, Kv 570    
Rondo En Re Majeur, Kv 485    
Sonate No 18 En Re Majeur, Kv 578    
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2019, 16:03:09 door Jeronimo »
- Audioquest