*

minplus

• 8650
  • relax, don't do it
Re: Pfff, maffe kat. Het Audiofreaks-kattentopic.
« Reactie #4905 Gepost op: 6 mei 2019, 22:11:45 »
Mooie reeks, Benny, en veel herkenbaar. :-*

Ouders van m'n schoonzoon wilden geen nieuwe kat nadat 1 van hun 2 lieverds was overleden.
Hebben het 2 weken uitgehouden en hebben nu dus een Lilac-point Siamees vrouwtje erbij na ervaringen met Ziggy en het tuig hier. Hun katertje in midlife is ook enthousiast. ;D
Hun andere zoon en vriendin hebben over een paar weken ook 2 Oosters Kortharen, poesje en katertje. Het is besmettelijk.
Wel lastig als je nog een 3e wilt over een paar jaren; katertje erbij, heren ruzie, poesje erbij, dames ruzie.... ;D
Schijnt weer mee te vallen als je er een stuk of vier hebt van beide geslachten....... :-\
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Benco

• 5805
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #4906 Gepost op: 10 mei 2019, 13:01:05 »
Higgins & Jones zijn niet blij , ik was vergeten eten bestellen en dus zonder Orijen gevallen ... Vermits dat online te bestellen is heb ik dat niet dezelfede dag in huis ...
Deze namiddag zou men leveren...
Woensdag avond tot deze namiddag maar even wat anders gegeven ... En dat bevalt ze niet ...
Regelmatig zitten er bij de bestelling staaltjes van ander katten eten , waaronder ook erg duur met zeer goeie voedingswaarden etc etc... Maar dat laten ze toch iedere keer staan .Ze proeven er wel van maar het stopt snel.
Het is niet zo dat ik ze te veel geef ,zelfs iets minder dan aangegeven op de tzbellen volgens gewicht.
Toch vasten ze of eten echt hrt absolute minimum als er geen Orijen is .
Zou er een soort van kattendrug in die Orijen zitten ???
Enfin , Purizon is bij deze ook afgekeurd !
Wat zullen ze straks blij zijn :-)

*

Wim72

• 1952
« Reactie #4907 Gepost op: 10 mei 2019, 17:00:10 »
De katten houden dus een soort van Ramadan... ???

*

Regenpak

• 340
  • I don't like Mondays
    • Polonaise PIC Projects
« Reactie #4908 Gepost op: 10 mei 2019, 17:40:32 »
Kattevoer is altijd drama. Gelukkig was klotekater Toto helemaal gewend aan die peperdure blaasbrokjes (Royal Konijn SO). Mijn dierenarts was werkelijk bijzonder bereid mij daaraan te helpen maar toen ik dezelfde zooi bij zooplus vond voor de helft van de prijs was dat snel afgelopen. Hij zat ook ver onder de aanbevolen hoeveelheid voor z'n gewicht. Hij viel dus ook nogal af maar zat nooit te bedelen en liet altijd de helft staan om die later rustig naar binnen te knabbelen. Heb nog altijd z'n drinkbakje die ik nog wel eens voor nootjes gebruik. Doet me altijd weer aan die godsgruwelijk lieve klotekater denken. Wat mis ik dat beest.

Tjerk

*

minplus

• 8650
  • relax, don't do it
« Reactie #4909 Gepost op: 10 mei 2019, 18:34:21 »
Hier is simpel  :-\
Minstens 6 soorten droogvoer van meerdere firma's en minstens 6 soorten Sheba natvoer; dat laatste krijgen ze rond 18.00 uur. Er staat niet permanent eten want dan eet de Abessijn teveel. Werd er vroeger te dik van en gaat tegenwoordig dan kotsen. Dus ze krijgen wat als ze er om vragen.

Messi eet het liefst heel veel natvoer maar eet de rest ook wel. Heeft net z'n bak Sheba met 2 soorten leeg gegeten.
Xavi eet het liefst muizen en komt af en toe vragen om iets anders, vooral bij kutweer. Heeft een paar hapjes genomen en geloofde het verder wel.
Typo wil steeds wat anders, neemt hoogstens 2x hetzelfde. Heeft net 1 van de 2 soorten gegeten.
Indi prefereert meestal brokjes, wil af en toe variatie, eet soms ook graag natvoer los van de soort. Was net niet bereid voor het eten uit z'n nieuwe mand te komen.
Simpel toch? :)

Gewoon forceren zou je zeggen.
Slechte ervaringen mee. Sjimmie, de slimste en leukste kat die ik de afgelopen 50 jaar heb meegemaakt, ging letterlijk liever dood dan steeds hetzelfde te eten. Leek wat dat en meer dingen betreft op Typo. Die blijf je je hele leven gigantisch missen.

*

Benco

• 5805
« Reactie #4910 Gepost op: 10 mei 2019, 19:34:20 »
Ik heb ook ooit eens geprobeerd om Higgins te verwennen met Sheba , maar de duurste variant ... Geen idee hoe het weer noemt , maar met echte stukjes kip in een heerlijksausje etc etc ( als je de reklame mag geloven)
Ik dacht dat hij daar blij mee zou zijn ... Hmm ..heb het na 2 dagen maar weggegooid ,hij wou het gewoon niet ...
Zonet hun portie Orijen gegeven .. Dat werd wel gesmaakt :-)

*

minplus

• 8650
  • relax, don't do it
« Reactie #4911 Gepost op: 10 mei 2019, 20:37:52 »
Tsja, wat een boer niet kent dat vreet hij niet. ;D
Een evolutionair overlevingsprincipe. Langzaam bijmengen werkt vrijwel altijd. De smaak leren kennen en merken dat het goed valt.
Soms werkt het niet, dan valt iets niet goed. Zoals lever bij mij en m'n jongste.

*

Roots

• 1966
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #4912 Gepost op: 10 mei 2019, 23:03:45 »
Zwabbie krijgt elke dag een halve rauwe kipfilet, netje fijngesneden en op lichaamstemperatuur gebracht in de magnetron...Pezen en vet laat die resoluut liggen.
Voor de rest Sheba en Gourmet kuipjes....Kip, Zalm en Tonijn is zijn favoriet. En One brokjes, kip natuurlijk :)
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

minplus

• 8650
  • relax, don't do it
« Reactie #4913 Gepost op: 11 mei 2019, 00:09:12 »
Met rauw ben ik al lang geleden gestopt vanwege de minder gunstige bacteriŽn die ze daarbij binnen krijgen, vooral met kip en vis.
Toen Messi en Xavi hier kwamen waren ze rauw gewend. We hebben dat snel aangepast en ze een aantal dagen een bacterie-mix door het eten gedaan want ze stonken er aardig op los. Daarna was de meur weg.
Supervers is mogelijk voor een kat geen probleem, maar liever een paar seconden in een beetje kokend water en daarna fijnsnijden.
Als je zelf met kip of vis bezig bent geweest, daarna alles waarmee het in contact is geweest en vooral je handen erg goed schoonmaken.

*

jpio

• 4615
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #4914 Gepost op: 11 mei 2019, 10:35:36 »
Wat ik hier nog mis is een menukaart...

Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

Benco

• 5805
« Reactie #4915 Gepost op: 11 mei 2019, 10:45:35 »
Ik geef Higgins en Jones ook af en toe kip , maar die kook ik wel eerst .

*

minplus

• 8650
  • relax, don't do it
« Reactie #4916 Gepost op: 11 mei 2019, 14:15:20 »
Wat ik hier nog mis is een menukaart...

Is te regelen:

Droogvoer:
Perfect fit sensitive kalkoen
   ''       ''  active 1+ rund
Purina one urinary care kip
    ,,      ,,  sensitive kalkoen
Hill's nierdieet mix met o.a. ei
Happy cat  ,,    ,,    ,,    ,,    vis
   ,,      ,,   sensitive rendier, rund en wortelen

Natvoer, alles van Dheba in saus:
Kip in kruiden
Kalkoen in lichte saus
Tonijn
Gevogelte
Konijn
Kalf
Zalm
Rund

Xavi wilde wat eten en kreeg active 1+ rund voorgezet, rook eraan, keek me aan en ging naar buiten, waarschijnlijk voor een muis...

*

Not Tubeless

• 2971
  • Zukke grote wappers jonguh!
« Reactie #4917 Gepost op: 13 mei 2019, 13:55:26 »
't Is vreselijk, dat kattenvoer... Dopey blieft momenteel uitsluitend vis. Natvoer vis (ja kop 'm maar in).

En dan maar een paar merken. Ook 'goede' dure geprobeerd, moet ie niet. Niet met mousse, niet met pate, niet met gelei. Alleen pure, onbewerkte vis. Maar er moeten geen garnaaltjes doorzitten, of inktvis, of ansjovis...
Droogvoer: moet ie niet, behalve dat ťne merk, dat strooien we dan over het natvoer anders vreet ie ons echt arm. 1x per dag natvoer, daar droom ik van, maar hoe daar te geraken...?
Nu minstens drie, maar liever vier, blkjes (a 70 gram) per dag...!

Wel fijn te lezen dat 't bij ons niet alleen ellende is...

Paps en mams hebben weer een 'momentje' gehad waardoor Dopey grote broer is geworden. Over drie weken komt ... Happy!

Wederom een ragdoll. Als ie net zo leuk is als z'n grote broer Dopey..!

« Laatst bewerkt op: 13 mei 2019, 13:57:13 door Not Tubeless »

*

minplus

• 8650
  • relax, don't do it
« Reactie #4918 Gepost op: 5 juni 2019, 19:27:39 »
En, is ie er al?

Leuk die verschillen tussen katten.
Vandaag gras gemaaid in de tuin. Toen ik de hoek omkwam met de eng brullende motormaaier scheurde de 2 jonge siamezen van een jaar of 4 de andere kant op en de tuin uit.
Indi, de ouwe sijn bleef rustig zitten en keek toe hoe ik op anderhalve meter langs hem heen maaide. Een uiterst relaxed wezentje met het volste vertrouwen in jou. 8)
Ook al heb je wel eens een fout bij hem begaan. :-[

*

Benco

• 5805
« Reactie #4919 Gepost op: 7 juni 2019, 14:04:41 »
Higgins wou weer eens niet op de foto ....